Miksi mun veri on "tarttuvaa"??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mä"

Vieras
Oon raskaana rv 30 ja hb on matala joten syön rautaa tablettina ja nestemäisenä. Tänään pistin sormenpäästä ku pitää seurata sokereita jotka ollu ok niin huomasinpas et veri on ihan tarttuvaa melkein kuin liimaa?? Alko huolestuttaan. :/ Mulla on kädet kokoajan lämpimät tai siis välillä tulee tosi "Kuumiksi" niin joudun kilpirauhaskokeisiin. Et seki vielä. Mietin et voiko rautatabut tehä veren tarttuvaksi??

Siis millä lailla tarttuvaa? Veri alka tahmaantua tullessaan kehosta ulos. Jos sulta vaikka putoaa pisara verta pöydälle, niin vähän ajan päästä siitä on jo jäänyt rengas pöydän pintaan ja se tuntuu tahmealta.

No siis heti ku se veripisara tuli sormenpäähän ja laitoin toisen sormen siihen verenpääle (sormet yhteen) niin tuntu heti et ne sormet tarttuu kiinni toisiinsa. :/

Olen kerran nähnyt kun hoitsut ovat sairaalta ihmiseltä yrittäneet saada verta koeputkiin. Ja se tosiaan oli hurjan paksua ja ihan tahmean näköistä kun sitä hitaasti siihen putkiloon tippui.
Itse ajattelin että joku nestevajaus (nesteenpoistolääkitys päällä) ois ollu syynä, tai sitte joku muu lääke.

Et siis syö muita lääkkeitä tai "lääkkeitä" kuin rautatabuja?

Joskus se veri tosiaan tulee hyvinkin liukkaasti, joskus todella tahmeasti. Joskus se ei tahdo hyytyä millään, joskus taas hyytyy jo neulaan. Syitä on monia eivätkä kaikki syyt ole aina sairauteen liittyviä. Ja monet lääkkeet kyllä vaikuttaa, mutta rautatableteista mulla ei ole tietoa.

Yhteistyössä