Miksi mun ruskeakastike ei onnistu!!!!!

seos
voi-jauhoseos kun on tarpeeksi "juoksevaa", niin paakkuja ei tule ;) seos ei saa olla tönkköä, muuten tulee helposti paakkuja. Vispilällä vettä sekaan, ku on tarpeeks ruskistunu :)
 
äiti neljälle
Ainoa rasva mikä nykyään toimii ruskeessa kastikkeessa on voi. Muut rasvat jää möykyksi veden ja lisäaineiden ja käsiteltyjen rasvojen vuoksi!
Voita n. 3rkl ja vehnäjauhoi sama ja lisää voita/jauho,i että seos sopivan löysää ja porisee mukavasti pannulla.
Ruskista ensin ja lisää pilkottu sipuli ja sen jälkeen kylm'ä vesi samalla sekoittaen kunnes sakenee ja kiehauta samalla.
 
kokki
Alkuperäinen kirjoittaja kokkikolmonen:
Alkuperäinen kirjoittaja kokki:
Sulla on liikaa jauhoja ja liian vähän rasvaa.
Oikeeseen kastikkeeseen tulee molempia yhtä paljon.
paljon on oikea määrä?
Mä en niitä enää mittaile, mutta tavan kastikkeeseen menee jotain 3rkl jauhoja. Pane saman verran rasvaa. Siis oikeesti ne menee grammoina, mutta ite teen vaan suoraan lusikallisina.
Sitä rasvaahan voi sit lisätä jos tuntuu et jää kuivaksi. Silleen tulee hyvä ja tasainen kastike kun se voi-jauhoseos leviää siihen pannulle eikä jää yhtään möykkyiseksi.
 
oho
Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Alkuperäinen kirjoittaja oho:
Teettekö te kaikki oikeesti ruskeakastikkeen vedestä?? :O Kyllä pitää olla oikeeta voit ja maitoa.
???! Kyllä maito kuuluu valkokastikkeeseen...
Plääh, mummo on mut opettanut kokkaamaan ja kyllä se käyttää punaista maitoa. :) Oon nuori ihminen joka tekee mummoruokaa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja oho:
Teettekö te kaikki oikeesti ruskeakastikkeen vedestä?? :O Kyllä pitää olla oikeeta voit ja maitoa.
Miten siitä voi tulla ruskeaa, jos sinne laittaa maitoa? En ole kyllä ikinä tällaista kuullut. Kermaa laitan joskus, mutta en todellakaan veden tilalle vaan sen lisäksi ja silloin tulee kyllä tosi vaaleaa.
 
oho
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja oho:
Teettekö te kaikki oikeesti ruskeakastikkeen vedestä?? :O Kyllä pitää olla oikeeta voit ja maitoa.
Miten siitä voi tulla ruskeaa, jos sinne laittaa maitoa? En ole kyllä ikinä tällaista kuullut. Kermaa laitan joskus, mutta en todellakaan veden tilalle vaan sen lisäksi ja silloin tulee kyllä tosi vaaleaa.
Mun ruskeakastike on beigeä, mutta samperin hyvää. :D
 

Yhteistyössä