MIKSI? mun posket helottaa ihan jumalattomasti!? *lisäsin kuvan*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NannaIhana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulle tulee ton näköistä siideristä ja lonkerosta :( Leviää rintakehään, ja henkee alkaa ahistaan, kuumottaa ja kihelmöi.

Ja noita molempia olen nauttinut useita vuosia :whistle: Ensin herkistyin siiderille sitten lonkerolle, kossucola myös joskus tekee tuota. Kaljalinjalla nykyään :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Kutistunut:
Mulle tulee ton näköistä siideristä ja lonkerosta :( Leviää rintakehään, ja henkee alkaa ahistaan, kuumottaa ja kihelmöi.

Ja noita molempia olen nauttinut useita vuosia :whistle: Ensin herkistyin siiderille sitten lonkerolle, kossucola myös joskus tekee tuota. Kaljalinjalla nykyään :xmas:

joo siideristä tulee mullaki mut erilainen, sellanen kirkkaanpunanen, tää ei ollu ihan sellanen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pakkasallergia? Joillekin tulee tuommosta pakkasesta.

emmä oo ollu pihalla (muutaku autossa ja autoon ja autosta pois) on ollu silleesti pikkasen hässäkkää. ja täällä on ollu -7- -8 tänään, ettei pakkasta juurikaan siis.

Punoituksesi johtuu ihan tavallisesta, joskin pitkäkestoisesta punastuksesta, joka taas johtuu siitä että sinä olet ihastunut. Ja olet hämilläsi, kun et itse voi myöntää ihastumistasi - ihastumisesi kohdistuu nimittäin väärään_henkilöön... Eli sellaiseen, johon ET haluaisi ihastua. Hän on henkilö, josta et tavallaan pidä. Ja kuitenkin - sinä himoitset häntä. Kiihkeästi... Olet vaarassa rakastua - epämieluisaan henkilöön!

Energiajuomia ei todellakaan kannata juoda joka päivä. Nyt järki käteen.

ja miksei? eipä siinä erikoisempia ole.

Ainesosat: Vesi, sokeri, happamuudensäätöaine (sitruunahappo E330), maltodekstriini, hiilidioksidi, tauriini (4000 mg/l), väri (sokerikulööri E150d), kahviaromi, aromit, kahvi- ja guaranauute (kofeiini 320 mg/l), säilöntäaine (natriumbentsoaatti E211), niasiini, pantoteenihappo, vitamiinit (B6, B2, B12).

niasiiniko? Niasiini eli B3 -vitamiini on yhteisnimitys nikotiiniamidille (C6H6N2O, CAS-numero 98-92-0) ja nikotiinihapolle (C6H5NO2, CAS-numero 59-67-6). Kyseessä on vesiliukoinen vitamiini, jonka johdannaiset ovat tärkeitä elävän solun aineenvaihdunnalle. Ravinnosta saatu niasiini imeytyy lähinnä ohutsuolesta, mutta pieniä määriä voi imeytyä myös mahalaukusta. Elimistö voi myös syntetisoida maksassa niasiinia sen esiasteesta tryptofaanista.

Niasiinin vakava puutostauti pellagra (pelle agra = karkea maa/iho) on Suomessa harvinainen. Sen oireina voivat olla ihottuma, ripuli ja neurologiset oireet. Vähäinen puutos hidastaa aineenvaihduntaa, ja puutoksen yhteyttä liikapainoon tutkitaan. Niasiinin yliannostus on vaaraksi iholle ja maksalle.

vai tauriini? Toisin kuin aikuiselle ihmiselle imeväisikäiselle lapselle tauriini on välttämätön ravintoaine, jota on saatava joko äidinmaidosta tai äidinmaidonkorvikkeesta. Energiajuomien ohella synteettistä tauriinia käytetäänkin äidinmaidonkorvikkeiden valmistukseen.

Maltodekstriini on hyvin nopeaa tärkkelystä, joka valmistetaan tärkkelyspitoisista kasviksista esimerkiksi perunasta tai maissista hydrolyysin avulla. Sitä käytetään hiilihydraattien lähteenä etenkin urheilijoiden suosimissa ns. palautusjuomissa.[1] maltodekstriini sisältää pitkäketjuisia hiilihydraatteja; lähinnä glukoosin polymeerejä, mutta myös monomeerejä, dimeerejä ja oligomeerejä. Se on maultaan neutraalia eikä makeaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Hertta Pitkänen:
Punoituksesi johtuu ihan tavallisesta, joskin pitkäkestoisesta punastuksesta, joka taas johtuu siitä että sinä olet ihastunut. Ja olet hämilläsi, kun et itse voi myöntää ihastumistasi - ihastumisesi kohdistuu nimittäin väärään_henkilöön... Eli sellaiseen, johon ET haluaisi ihastua. Hän on henkilö, josta et tavallaan pidä. Ja kuitenkin - sinä himoitset häntä. Kiihkeästi... Olet vaarassa rakastua - epämieluisaan henkilöön!

väärin. mä en himoitse "sitä". "se" himoitsee mua, joten mun on ihan turha pelätä rakastumista sellaseen henkilöön joka ei säväytä ;) :D

Alkuperäinen kirjoittaja NannaIhana:

väärin. mä en himoitse "sitä". "se" himoitsee mua, joten mun on ihan turha pelätä rakastumista sellaseen henkilöön joka ei säväytä ;) :D

Oletko varma, ettei punoituksesi alkanut välittömästi sen jälkeen kun ajattelit "häntä"? ;) :)

Tauriini on aminohappo, joka ei ole ihmiselle välttämätöntä.
Eläinkokeiden perusteella sen on epäilty vaikuttavan keskushermoston sekä sydämen toimintaan.
Ihmisessä sen vaikutuksia tunnetaan puutteellisesti.
Kofeiinin ja tauriinin yhteisvaikutuksia ei olla tutkittu, minkä takia energiajuomien käyttöön on suhtauduttu varovaisen kielteisesti monissa eri maissa.
Suomessa ne olivat kiellettyjä muutamien vuoden ajan, mutta siten energiajuomien markkinointi sallittiin EU:n painostuksesta.
Norjassa ja Tanskassa energiajuomien myynti on edelleenkin kiellettyä.

Alkuperäinen kirjoittaja H.P:

Oletko varma, ettei punoituksesi alkanut välittömästi sen jälkeen kun ajattelit "häntä"? ;) :)

ennn mä ole ajatellut sitä. hyh hyh pois se minusta :laugh: :o :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja H.P:

ennn mä ole ajatellut sitä. hyh hyh pois se minusta :laugh: :o :snotty:

Hmm... :D

Ainesosat: Vesi, sokeri, happamuudensäätöaine (sitruunahappo E330), maltodekstriini, hiilidioksidi, tauriini (4000 mg/l), väri (sokerikulööri E150d), kahviaromi, aromit, kahvi- ja guaranauute (kofeiini 320 mg/l), säilöntäaine (natriumbentsoaatti E211), niasiini, pantoteenihappo, vitamiinit (B6, B2, B12).

Paljonko menee kipulääkkeitä? Monet suolitautiset ovat käyttäneet noita juomia (mut monella on allergialääkitys, joka poistaa oireita hetkellisesti) jatkuvasti ja sit onkin jouduttu leikkaamaan suoli pois. Ei se mitään, kun ei ihminen itse tiedä, mistä vaiva johtuu, ekä kukaan heistä valita noista juomista minnekään: suoli pois vaan ja avanne tilalle, on tavallinen käytäntö, kun se menee kuolioon, ei sille vitään voi, Mut jos otat natriumlauryylisulfaattia siihen, tulehtuu se helpoiten - mut kukaan ei sano siitäkään sairaalle:
http://www.crohnjacolitis.fi/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1263491897/13#13

Just noita samoja aineita on niissä sairaalassa jaettavissa juomissa, eikä niistäkään kukaan valita. No, pärjäähän niillä avanteillakin eikä ole suoli elämää haittaamassa;-)

Yhteistyössä