miksi MUN pitäis muistaa anoppia äitienpäivänä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huokaus taas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huokaus taas

Vieras
ei se ole mun äitini. mä muistaisin omaa äitiäni, mutta kun on jo kuollut niin käyn vain haudalla. lapset muistaa mua, koska olen niiden äiti. miksi mun pitäis muistaa anoppia? eikö se ole miehen tehtävä? ja jos sekään ei muista/halua/viitsi niin sitten saa anoppi olla omineen äitienpäivänä, ei ole mun murheeni.

mutta miksi se paskiainen sitten äitienpäiväiltana olen taas minä, kun anopille ei viety kukkia...? :/

Se on lastesi isoäiti ja lapsenlapsilla on tapana muistaa mummia äidin lisäksi.
Jos lapsesi ovat niin pieniä etteivät itse osta lahjaa ja käy mumminluona niin sinun pitää se tehdä heidän puolestaan.

Itsekin ostan omalle äidilleni ja anopilleni lahjat jotka lapsi sitten ojentaa kun mennään käymään.
Miehet ei muista mitään tuollaisia juttuja. Se kukan ostaminen ei ole iso homma, niitä saa vaikka lähikaupasta tai huoltoasemalta. Otat sellaisen kauppareissulla ja kiikutat perheesikanssa anopille.
Jos kerran mies murjottaa muistamattomuudesta ja menee ilta pilalle niin miksi tapella noin yksinkertaisen asian takia.

Mullakin on oma äiti kuollut, enkä osta anopillekaan kukkia. Mies on sitä mieltä, ettei hänenkään tarvitse. Meillä anoppi onneksi ilahtuu siitä, että tullaan käymään, eikä edes odota mitään. Olen ajatellut, että kun lapset vähän kasvavat, voivat halutessaan vaikka piirtää mummille kortin.

Meillä on tehty kompromissi. Mä hommaan kortin, mies kirjottaa sen, jonka jälkeen kiikutan sen postiin. Jos mä en kaikesta sitä muistuttais niin unohtais varmaan lapsensa syntymäpäivänki.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ei ole sinun asiasi muistaa mutta sinun asiasi on huolehtia että lapsesi muistavat mummua.

miksi minun? miksei miehen? mä huolehdin kyllä, että mun lapset muistavat pappaa (=mun isää ) isänpäivänä, eikö mies voi huolehtia että lapset muistavat mummoa?

Minä muistan anoppia mielelläni, mies on onnettoman surkea kaikessa mikä liittyy lahjoihin ja muistamisiin.
(yhtenä jouluna jopa säästin rahaa etukäteen että sain ostettua anopille juuri tietyn lahjan, ei ollut älyttömän kallis, jotain 100?, mutta halusin että siihen on sitten varmasti rahaa :D )

Ja eikö anoppienkin sitten kuuluisi muistaa meitä jotka olemme äitejä heidän lapsenlapsilleen.. Itse en aio anoppia muistaa,mies saa hoitaa sen.Väkisin käymme siellä kahvit lauantaina juomassa ja sitten äkkiä kotiin.

No pitääkö anopin muistaa poikansa vaimoa? Onhan se kuitenkin hänen lastenlastensa äiti... Itse ainakin muistan äitienpäivänä omaa äitiäni ja mummoani. Toki onnittelen anoppiakin.

Ja eikö anoppienkin sitten kuuluisi muistaa meitä jotka olemme äitejä heidän lapsenlapsilleen..

halleluuja! sinä sen sanoit! eipäs ole paljon näkynyt anopin mulle ostamia äitienpäiväruusuja meillä... ;)

Alkuperäinen kirjoittaja RokkiAusten:
Missä sanotaan että lasten tulee mummoaki silloin muistaa? Miksi niin?

No eihän tässä vaiheessa mummoja enää omat lapset kiinnosta vaan lapsenlapset ;) Jotenkin musta hauskempaa niin.

Mä olen jo viettänyt kahdet äitienpäivät ja tää alkaa olla kaluttu juttu. Toki mä otan aina vastaan kasveja tonne puutarhaan, mutta mä en ainakaan tarvi tota äitienpäivää. Mä tiedän kyllä olevani äiti ilman sitäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ja eikö anoppienkin sitten kuuluisi muistaa meitä jotka olemme äitejä heidän lapsenlapsilleen..

halleluuja! sinä sen sanoit! eipäs ole paljon näkynyt anopin mulle ostamia äitienpäiväruusuja meillä... ;)

Mulla kyllä anoppi onnittelee mua, kun me onnitellaan häntä. Toivottavasti kukaan ei osta miniruusuja...

Ei vaan miehen asia olis muistaa, koska se on miehen äiti. Ja appiukon pitäisi muistaa lastensa äitiä. Ei minunkaan mies osta äidilleni kukkia. Joka tapauksessa minä huolehdin muistamiset meidän perheessä vaikka se mieheni asia olisikin. Lapsenlapsilta vien kans jotain mummoille.

Minä ostan lahjat kaikille mummoille kerralla, ei tulisi mieleenikään jättää yhtä mummoa ilman. Ja minua ei anopin pidä muistaa, minusta se äitienpäivämuistaminen menee aina niin päin, että niitä vanhempia muistavat nuoremmat.

Toki miehen ensisijainen velvollisuus olisi muistaa anoppia, mutta tärkeintä on, että anoppia muistetaan, ei se, kuka sen huolehtii.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ei ole sinun asiasi muistaa mutta sinun asiasi on huolehtia että lapsesi muistavat mummua.

miksi minun? miksei miehen? mä huolehdin kyllä, että mun lapset muistavat pappaa (=mun isää ) isänpäivänä, eikö mies voi huolehtia että lapset muistavat mummoa?

Minä. minä, minä, minä... ÄLY HOI!

Jos et ole anopin kanssa munkäänlaisissa väleissä ni sit ei tarvinne huolehtia. Muuten kuuluu hyviin tapoihin muistaa mummoja (=isoÄITI) äitienpäivänä.

Sitä miksei miehes huolehdi asiasta me emme voi tietää. Keskustele miehes kanssa. Ja vaikka mulla on maailman ihanin mies, joka osaa hoitaa kotia ja lapsia, ni silti se tarttee yleensä apua valitessaan lahjoja sukulaisilleen, eritoten naispuolisille. Meillä muistetaan jollain pienellä mummoja. Oma äitini onniin kaukana, että postissa menee terveiset.