Onko tärkeintä sanoa aloittajaa vastaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Frööpelin palikka.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

Frööpelin palikka.

Vieras
Miksihän suomalaisilla keskustelupalstoilla, etenkin naisvaltaisilla, tuntuu olevan tärkeintä päästä sanomaan jotakin aloittajaa vastaan? Nyt esim. äitienpäivään liittyen samat mustat nimimerkit ovat olleet sitä mieltä että mies joka ei muista lastensa äitiä äitienpäivänä on sika (miksi menit semmoisen kanssa naimisiin?), miehen ei kuulukkaan muistaa lasten äitiä koska hän ei ole miehen äiti. Samat hahmot ovat kuitenkmin sitäkin mieltä että miniän tehtävä on muistaa anoppia, vaikka anoppi ei taida olla sen enempää miniän kuin lastenlastenkaan äiti.

Tuo nyt oli vain yksi esimerkki muutaman nimimerkin logiikasta, mutta hämmästyttää kummastuttaa se miksi miltei kaikki ketjut kohdistuvat aloittajaa vastaan ja usein vielä aivan asian vierestä.

Mielenkiinnolla odottaa.

No minä nyt olen kanssasi pääosin samaa mieltä. Sitä en myöskään ymmärrä, että näistä saamattomista äitienpäivälahjuksista ym. vingutaan jo viikko ennen äitienpäivää ja kerrotaan kuinka se sika ei taaskaan muista. Eihän ole vielä voinutkaan, kun äitienpäivä on vasta tänään. Sen verran kyllä olen eri mieltä, että jos eletään samassa perheessä, niin kyllä lasten isäkin voi muistaa vaimoaan äitinä. Eronneiden ym. kohdalla se voi olla tapauskohtaista. Jos on heittänyt sen oman sorkkaeläimensä ulos, niin tuskin on syytä ulosheitetyn muistaakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No minä nyt olen kanssasi pääosin samaa mieltä. Sitä en myöskään ymmärrä, että näistä saamattomista äitienpäivälahjuksista ym. vingutaan jo viikko ennen äitienpäivää ja kerrotaan kuinka se sika ei taaskaan muista. Eihän ole vielä voinutkaan, kun äitienpäivä on vasta tänään. Sen verran kyllä olen eri mieltä, että jos eletään samassa perheessä, niin kyllä lasten isäkin voi muistaa vaimoaan äitinä. Eronneiden ym. kohdalla se voi olla tapauskohtaista. Jos on heittänyt sen oman sorkkaeläimensä ulos, niin tuskin on syytä ulosheitetyn muistaakaan.

Juu, en yritä ottaa tässä sen kummemmin kantaa kenen pitää muistaa ketäkin. Jokainen toimii tavallaan ja jos se harmittaa niin pitää keskenään asiaa ratkoa.
Jotenkin vain harmittaa monien aloittajien puolesta jotka ihan oikeasti haluavat vain asioista jotain oikeasti tietäviltä kommeentteja. Eräs esimerkki oli klamydian tutkiminen joskus aikoinaan, sen sijaan että joku olisi asiallisesti kertonut tehdäänkö se sisätutkimuksessa vai verikokeella tuli kommentteja 'jos sulla on aikaa harrastaa suojaamatonta seksiä on varmaan aikaa soittaa terveyskeskukseenkin'.

Usein pääasia tuntuu olevan vanhojen kaiveleminen. Jotkut tuntevat sadistista mielihyvää saadessaan kiusata toisia jostain aiemmissa keskusteluissa sanotuista asioista.

Yhteistyössä