MIKSI mun paino ei vaan putoa???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Tintti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"Tintti"

Vieras
Miten ihmeessä tää laihduttaminen voi olla näin vaikeaa?
Olen nyt kuukauden verrran yrittänyt vähentää/keventää syömisiä, mutta tuloksia on hyvin vähän jos lainkaan.
Missä siis menee vikaan, vai onko vaan niin, että näin 40-vuotiaana on mahdotonta laihduttaa.

Esim eilisen päivän syömiset:

aamulla kotona: lasi omenatuoremehua

aamulla töissä: yksi pala pieni pyöreä näkkileipää, päällä viipale 5% aamupalajuustoa ja kurkkuviipaleita, iso kupillinen kahvia, lasillinen vettä

lounas töissä: puoli lautasellista salaattia, kurkkua ja tomaattia, pussillinen pikanuudelia, lasi vettä

iltapäivällä töissä: iso kupillinen kahvia, lasi vettä

illalla kotona: pieni annos spagettia ja jauhelihakastiketta, iso kasa höyrytettyä kukkakaalia, kurkkua ja tomaattia, lasi vettä

iltapala: 1 kotimainen omena, lasi vettä

Tänään tähän mennessä:

aamulla kotona: lasi vettä

aamulla töissä: 1 pala näkkileipää, päällä samat kuin edellisenä aamuna, iso kuppi kahvia

lounas: ruukkusalaatti, n puolikas kurkku ja purkki tonnikalaa (vedessä), lasi vettä

kovasti huonoja hiilareita. Vaihda nuo nuudelit spgetit pois. Tilalle lihaa ja täysviljaa . Juo enemmän. TUtutstu mitä tuoteet sisältää. Lihght tuotteet saavat vain nälän tunnetta. Ihan turhaa keinotekosita paskaa.
Salaattia runsaammin, keittettyjäkasviksia plkus niihin öljykastiketta, raejuustoa, kanaa, nautaa japossua, hedelmiä erilaisempia ja avokadoa yms saat hyviä rasvoja. Laajenna ruokavaliotasi järkevästi.

• Tykkää
Reactions: JonTriplet
Näin mäkin sanoisin, tietty tuo puolentoista päivän otos ruokailustasi on suppea, mutta näin äkkiseltään näyttää vähän yksipuoliselta ja niukalta.

Minkä verran liikut?

Monta vastausta samaan.
Kuurilla olen ollut n kuukauden.
En koskaan ole ajatellut, että söisin liian harvoin: syön kuitenkin aamupalan, luonaan, iltaruoan ja pienen iltapalan. Lisäksi vielä välillä aamulla jotain ihan pientä + kahvia iltapäivästä.

Vettä varmasti voisin juoda enemmänkin.

Liikuntaa harrastan aivan liian vähän se on aivan fakta.
Mutta minulla on pitkät työmatkat ja kolme pientä lasta... Illat haluan viettää lasten kanssa.

Tämä puolentoita vuorokauden otos ei tietysti tosiaankaan ollut kovin kattava. Lounaaksi syön jotain kevyttä täällä töissä. Illalla syön samaa ruokaa kuin muu perhe, mutta olen yrittänyt pienentää annoskokoa ja lisätä kasviksia ja salaattia.

Et sinä oikeastaan syö paljon mitään töissäoloaikana. Näkkäri ja nuudelit ei paljon nälkää vie ja ravintoarvot nolla. Salaatti loistavaa lisukkeena, eihän sillä kukaan elä.

lounaalle kunnon ruokaa, vaikkakin kevyttä. Miten olisi vaikka broilersalaatti, raejuustolla ja pähkinöillä?

Ja tärkein, liikunta?

Äkkiseltään näyttäis musta siltä, että syöt liian vähän. Kokeilepa syöttää ruokas johonkin kalorilaskuriin (kalorilaskuri tai kiloklubi) ja kattoa paljon todellisuudessa syöt. Liian vähällä syömisellä kun ei laihdu (kokemusta on...)

[QUOTE="vieras";25373140]Onko ylipainoa vai pudotatko painoa normaalipainon sisällä?[/QUOTE]

Olen 178cm ja painan tällä hetkellä 86kg
joten onhan tuota ylipainoa kertynyt :(
Tavoite olisi päästä tuonne n 75 kiloon.

Ja olen kuukaudessa saanut sellainen 800g pois :(

Punnitsepas annokset. Tai käytä desin mittaa. Paljonko on sun mielestä pieni annos yms.
Mä aikoinaan yllätyin annosteni koosta. Silä vaan nopeasti tottuu isoihin määriin.
Toinen mitä täällä jo joku sanoikin, niin aika paljon höttöä on. Mä kun haluan pudottaa painoa niin syön max 2 siivua täysjyväleipää TAI vähän (1-1,5 dl) jotain spagettia/perunaa/nuudelia...

että alat merkitsemään _kaikki_ syötävät ja juotavat Kalorilaskuriin (http://kalorilaskuri.fi/ravintosisalto).
Tuonne voi kait liittyäkin jos haluaa, itse olen merkinyt viikon ajan syömiseni ja painoa on tippunut n.2kg. Pyrin pitämään kalorit 1500kcal paikkeilla. Niin ja itsekin olen 40+. Painan tällä hetkellä hiukan alle 80kg (pituus 167cm), tavoite on 70kg kesään mennessä. Jos pääsen 68kg olen todella tyytyväinen itseeni!

[QUOTE="Tintti";25373163]Olen 178cm ja painan tällä hetkellä 86kg
joten onhan tuota ylipainoa kertynyt :(
Tavoite olisi päästä tuonne n 75 kiloon.

Ja olen kuukaudessa saanut sellainen 800g pois :([/QUOTE]

Ok. No laske oma kalorinkulutuksesi ja laske paljonko sait kaloreita esimerkki päivänä. Syö yhtenä päivänä oikein tuhdisti ja sen jälkeen jatkat taas kevennetyllä linjalla ja katso saiko aineenvaihdunta potkua.

Hyvin niukallakin energiamäärällä voi laihtua, jos ei voi ei olisi olemassa esim. nutrilet-kuureja tai sairaalan vähäkalorisia diettejä vatsaleikkauksiin meneville. Veden puutekin voi pöhöttää, mutta itse juon todella vähän nesteitä päivässä ja paino tippuu ok. Liikuntakin hyödyttää pääasiassa kiinteytysmielessä.

Punnitsepas annokset. Tai käytä desin mittaa. Paljonko on sun mielestä pieni annos yms.
Mä aikoinaan yllätyin annosteni koosta. Silä vaan nopeasti tottuu isoihin määriin.
Toinen mitä täällä jo joku sanoikin, niin aika paljon höttöä on. Mä kun haluan pudottaa painoa niin syön max 2 siivua täysjyväleipää TAI vähän (1-1,5 dl) jotain spagettia/perunaa/nuudelia...

No tottahan se on, että annoskoko on yksi vaikeasti arvioitava asia...
Mutta esim eilisellä iltaruoalla minun lautasestani (ihan normaalikokoinen ruokalautanen) n 1/3 oli tuota spagettia ja kastiketta (eikä mikään 10cm vuori vaan ihan matala kasa), 1/3 tomaattia ja kurkkua ja 1/3 kukkakaalia.

Lounaaksi syön monesti esim kasvissosekeittoa jonka sekaan laitan raejuustoa.
Tuo eilinen pikanuudelipussi oli oikeasti aika poikkeuksellinen.
Salaatteja syön töissä paljon. Välillä seassa kaupasta valmiina saatavia broilerikuutioita, välillä savulohta, välillä tonnikalaa (kuten tänään).
Myös ihan peruskeittoja (jauheliha ym) tulee syötyä lounaana silloin tällöin.

Mutta sen sijaan, että kerrotte mun syövän ihan surkeesti, niin antakaa oikeasti vinkkejä. Kaipaan kipeästi apua!!!!!!!!!!!

Suosittelen tuota Kiloklubia! Toimi minulla erittäin hyvin: tulee syötyä hyvin ja terveellisesti sekä samalla tarkkailtua syömisten määriä. Ainakin proteiinia ja rasvaa ruokavaliostasi selkeästi puuttuu, mutta tuo Kiloklubi tosiaan ohjaa syömään oikeassa suhteessa hyviä hiilihydraatteja, proteiinia ja rasvaa.

• Tykkää
Reactions: moekoe
[QUOTE="vieras";25373237]Suosittelen tuota Kiloklubia! Toimi minulla erittäin hyvin: tulee syötyä hyvin ja terveellisesti sekä samalla tarkkailtua syömisten määriä. Ainakin proteiinia ja rasvaa ruokavaliostasi selkeästi puuttuu, mutta tuo Kiloklubi tosiaan ohjaa syömään oikeassa suhteessa hyviä hiilihydraatteja, proteiinia ja rasvaa.[/QUOTE]

Tuohon Kiloklubiin pitää ehdottomasti tutustua.
En ollut sellaisesta ennen kuullutkaan

Kirjauduin jo tuonne kiloklubiin ja olen nyt siellä "ruoka" osiossa
Mutta miten sinne esim tämän päivän kohdalle saa syötettyä ne tänään syödyt ruoat
En ymmärrä...

[QUOTE="Tintti";25373426]Kirjauduin jo tuonne kiloklubiin ja olen nyt siellä "ruoka" osiossa
Mutta miten sinne esim tämän päivän kohdalle saa syötettyä ne tänään syödyt ruoat
En ymmärrä...[/QUOTE]

Etsit ensin syömäsi ruoka-aineet sillä haku-toiminolla. Kun löytyy oikea, laitat määrät oikein ja painat vihreää + -nappia. Siitä voit lisätä ruoan oikealle aterille.

Menet siihen hae ruokia kohtaan. etsit sen mitä olet syönyt. Tyyliin raejuusto ja haet ja sit kun listasta löydät sen mitä käytät niin siinä on se vihreä plussa siitä painat ja valitsen ajankohdan. Ja siitä keltavalkoisesta nuolesta voit valita annoskokoa (esim dl/g)

Siitä se lähtee!

Yhteistyössä