Miksi mulla on ihan surkeessa kunnossa hiukset??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hbf b
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hbf b

Vieras
Mulla on aina ollut pitkät ja paksut hiukset enkä ole kuin kolme kertaa värjännyt hiukseni, viimeksi vuosi sitten. Nyt sitten väri kasvoi+leikattiin pois ja jotenkin ajattelin sen auttavan mutta ei, ihan kamalassa kunnossa hiukset edelleen vaikkei niissä ole väriä enkä käytä mitään suoristusrautaa tms. Pesen joka toinen pv marketti shampoilla eli sunsilk tai palmolive tai garner ym, en kyllä jaksaisi ikinä mitään kampaamo tuotteita ostella jos se muka on ainoa vastaus tähän. Pidin pitkiä hiuksia usein kiinni ja nyt näitä lyhyempiä siksi koska ne on niin kamalat, pitkät taas oli aina tiellä. Mikä ihme näissä on?? Todella kamalat latvat varsinkin, sellaiset kuin sähköiskun olisin saanut (vaan en ole). Kampaajakin ihmetteli, kuukausi sitten leikkautin ne ja käyn n. puolen vuoden välein kampaajalla. Käytän myös aina hoitoainetta pestessä. Pitääkö mun käyttää jotain hoitoöljyjä jne, siis joka päivä??? :D Laiskuus ei siis sovi mun hiuksille. Kananmunallako pesen niinkuin äitini x)?

Ikäsi? Ikääntyessä hiukset usein menettävät kiiltonsa ja ohenevat. Aurinko käräyttää myös hiukset tehokkaasti eli oletko ollut kesällä ulkona ilman hattua.

Kokeileppa ne marketti shamppoot yksi kerrallaan ja ne merkit joilla ei hiukset muutu hyväksi jätä käyttämättä. Kyllä siellä on hyviäkin marketti tuotteissa mutta siellä on myös täysiä susia.

Sunsilk ja elvital hyviä, Fructis ehdoton ei. Pese hiukset kunnolla päänahkaa myöten ja mielummin toinen pesu heti perää. Sitten hiukset pyyhekuiviksi ja hoitoainetta latvoihin ja levitä kunnolla. VAikutus ja huutelu. Ruokavaliota tarkista.

Mun hiukset on mennyt surkeaan kuntoon asuntomme putkista irtoavan kuparin takia. Pari vuotta sitten muutettiin ja nyt hiukset karmeassa kunnossa. Sen jälkeen kun tämän ymmärsin, olen yrittänyt syväpuhdistaa ja tehohoitaa hiuksia. Ehkä se on hieman auttanut.

Viljat pois kokonaan ruoasta. Syö paljon kananmunia (vain luomua) ja oikeaa voita, vaikkapa sitä vähäsuolaista. Mantelijauhoa vehnäjauhon tilalle. Vitamiinipillerit pois. esim liika kromi tiputtaa hikuset:-(

Metallipitoinen vesi voi tosiaan olla yksi aiheuttaja. Mulla meni ihan kaameaan kuntoon hiukset kun asuttiin toisaalla.
Musta kampaamoshampoot kyllä on eri asia kuin markettishampoot. En käyttäisi markettishampoota.
Karppaus+viljattomuus on saanut aikaan mulle tuuheammat hiukset vuosikymmeniin, vaikka ikää on jo 40 verran. Ovat pitkät ja latvat hyvässä kunnossa.

Mulla menee latvat tuollaisiksi lentäviksi haituviksi kun kerrankin käyttää huonoja shampoota/hoitoainetta. Toki ne sitten palautuu kun pesee ja hoitaa taas hyvillä tuotteilla.. Eli suosittelisin kyllä edes kokeilemaan jotain parempia aineita. Voi olla että hiuslaatusi on muuttunut iän myötä esim. kuivemmaksi, jolloin markettikama ei enää sovikaan. Itse olen todennut hyviksi Lushin shampoopalat ja tigin tuotteet. Eikä ne edes tule kalliimmaksi kun ostaa isoissa pakkauksissa. Esim. Tigiä saa nykyään tokmannilta, noin 20e/750ml.

Alkuperäinen kirjoittaja Rähinä-Reetta;30197775:
Musta kampaamoshampoot kyllä on eri asia kuin markettishampoot. En käyttäisi markettishampoota.
Karppaus+viljattomuus on saanut aikaan mulle tuuheammat hiukset vuosikymmeniin, vaikka ikää on jo 40 verran. Ovat pitkät ja latvat hyvässä kunnossa.

Mulla on ikää sinuakin enemmän, (pian 15 vuotta) ja iät ajat olen käyttänyt Elvitalia, nykyään sitä Volumea. Ei vole voinut olla vahinkoa niistä. Kampaamotuotteista en ole tykännyt. haju tai koostumus, en tiedä, mut pidempään en ole halunnut käyttää. Onhan noissa hinnoissa suuri erokin.

Mut tosiaan, viljat pois. Mulla ei ole käytössä mitään lääkkeitä eikä edes vitamiineja, joten heti huomaa, jos jollakin on vaikutusta.

Yhteistyössä