Miks mulla on hiukset nyt koko aika likaset, vaikka pesen ihan normaalisti?

pypylleröinen

Aktiivinen jäsen
05.07.2010
1 890
0
36
Testasin (tyhmä minä) tota uutta punasta (värjätyille hiuksille) SunSilkin shampoota ja hoitoainetta. Sen jälkeen musta on tuntunut aina, heti pesua seuraavasta aamusta alkaen, että mun hiukset on likaset. Nyt kun tajusin, että se vois olla ton shampoon ja hoitoaineen vika, ja aloin taas käyttää tota mitä ennenki, ni ongelma ei oo kuitenkaan kadonnut. Ihan samanlainen liimaletti tää on ku ton sunsilkinki kanssa, ja mä oon nyt varmaan 5 viimistä kertaa pessyt tolla tigin shampoolla ja hoitoaineella, mitkä aina ennen on ollut ihan loistavat mun hiuksille.

Että älkää nyt ainakaan muut vaan tehkö samaa virhettä ja ostako tota sunsilkkiä :kieh:

Mikä tähän nyt auttaa? Kiva lähteä kotoa johonkin, kun aina on pjaskaset hiukset, vaikka just ois pessyt...
Pitäskö ostaa jotain syväpuhdistavaa?

Jos niissä on silikonia se tekee hiukset helposti likaisen tuntuisiksi...?

Ap kertoo käyttävänsä värjätyille hiuksille tarkoitettua shampoota ja tosiaan, uskoisin niissä olevan enemmän silikonia - kuten myös hoitavia aineita- kuin normaalissa shampoossa. Koska värjätythän on rasittuneemmat kuin värjäämättömät hiukset niin ne tarttee enemmän hoitoa :D

*muoks* Ja se pääasia jäi kirjoittamatta :D
Eli kun shampoossa on paljon hoitavia ainesosia ja silikonia niin hiukset tosiaan rasvottuu helpommin :D

Viimeksi muokattu:
Ap kertoo käyttävänsä värjätyille hiuksille tarkoitettua shampoota ja tosiaan, uskoisin niissä olevan enemmän silikonia - kuten myös hoitavia aineita- kuin normaalissa shampoossa. Koska värjätythän on rasittuneemmat kuin värjäämättömät hiukset niin ne tarttee enemmän hoitoa :D

*muoks* Ja se pääasia jäi kirjoittamatta :D
Eli kun shampoossa on paljon hoitavia ainesosia ja silikonia niin hiukset tosiaan rasvottuu helpommin :D

Höh, ja mä kun käytin jotain silikonittomia tuotteita, niin tuntu, että hiukset oli alvariinsa rasvaiset, joten siirryin takaisin silikonillisiin...

Sinulla vaikka värjätyt hukset niin on kuitenkin hyvä kuntoiset? Et silloin tarvitse kahta hoitavaa peräjälkeen eli värjättyjen hiusten sh ja värjättyjen hiusten hoitoa. Itse käytän värjättyjen hiusten sh ja sit normaalihiuksille hoitoa. Ja johan on hyvät ja ei rasvaiset. Muistathan huuhdella kaikki hoitoaineet pois hiuksistasi kunnolla. Huuhdeltava ei ole tarkoitettu jätettäväksi.
Tai sitten vaihtoehtoisesti voit käytttää sh jälkeen suihkehoitoa vain latvoihin. Hoitoa ei tarvitse tosiaankaan tyveen asti laittaa koska se aiheuttaa sitä likaisuuden tunnetta ja näköä

[QUOTE="vieras";22430853]Höh, ja mä kun käytin jotain silikonittomia tuotteita, niin tuntu, että hiukset oli alvariinsa rasvaiset, joten siirryin takaisin silikonillisiin...[/QUOTE]

No mut hoitoavat ainesosat saa kans hiukset tuntumaan rasvaisilta. Ja ainakin mulla silikoniset hoitoaineet esim saa hiukset tuntumaan rasvaiselta.
Mut tällä hetkellä mulla on hoitava shampoo, hoitava hoitoaine ja sen jälkeen tungen vielä überhoitavan tehohoidon joka pesun jälkeen ja silti mun hiukset tuntuu puhtaalta vielä vajaan viikonki jälkeen :D Eli mieti miten kuivat hiukset mulla on :D

[QUOTE="kampaaja";22430868]Sinulla vaikka värjätyt hukset niin on kuitenkin hyvä kuntoiset? Et silloin tarvitse kahta hoitavaa peräjälkeen eli värjättyjen hiusten sh ja värjättyjen hiusten hoitoa. Itse käytän värjättyjen hiusten sh ja sit normaalihiuksille hoitoa. Ja johan on hyvät ja ei rasvaiset. Muistathan huuhdella kaikki hoitoaineet pois hiuksistasi kunnolla. Huuhdeltava ei ole tarkoitettu jätettäväksi.
Tai sitten vaihtoehtoisesti voit käytttää sh jälkeen suihkehoitoa vain latvoihin. Hoitoa ei tarvitse tosiaankaan tyveen asti laittaa koska se aiheuttaa sitä likaisuuden tunnetta ja näköä[/QUOTE]

Joojoo, osaan pestä hiukseni :D
Siis joo, on ihan hyvä kuntoiset, mitä nyt latvoista vähän kuivat, kun on yli puolenselän pituset. Mutta siis joo, tarvii koittaa kenyempää hoitoainetta.
Aina oon hoitoaineen laittanut vaan latvoihin (ja shampoo pääasiassa juuriin, menee sieltä kyllä latvoihinkin), ja tiedän kyllä, että se pitää pestä pois hiuksista :P Mulla on aikasemmin ollut vaan hiuksiin jätettävä hoitoaine, mutta nyt sitä ei enää valmisteta, enkä oo löytänyt yhtä hyvää vastaavaa, joten siks on pitänyt tyytyä noihin pois pestäviin.

Ja ennen oon käyttänyt partureista saatavia, nyt muutaman kerran ostanut ihan kauppatavaraa vaihtoehtopulloks, ja ollutki ihan suht tyytyväinen niihin, mut tää oli kyllä huti ostos!

Mulla sama ongelma ja shampoona Tigi!!!

Viimeiset 4 vuotta olen pessyt VAIN kampaamotuotteilla ja tässä tulos, joten kyllä ne taitaa olla ihan yhtä paskoja kun kaupankin tuotteet.

Alkuperäinen kirjoittaja Kaunishäntäinen orava;22432901:
Mie en pese hiuksiani enää muuten ku vedellä, ja voin sanoa, että ihan yhtä puhasta tulee ku shampoollaki. Jos on ihan superpaskanen tukka, niin pesen soodalla ja etikalla. Tuntuu paaljon paremmalta! Lisätietoa löytyy mm. täältä.

No joo, mutta mulla ei oo kyl mitään mielenkiintoa alkaa tohon. Aion ihan kyllä jatkossakin pestä hiukseni shampoolla.

Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Mulla sama ongelma ja shampoona Tigi!!!

Viimeiset 4 vuotta olen pessyt VAIN kampaamotuotteilla ja tässä tulos, joten kyllä ne taitaa olla ihan yhtä paskoja kun kaupankin tuotteet.

Tigissäkin on silikonia, mutta siitä ei ole haittaa kunhan pesee hiukset välillä syväpuhdistavalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy;22433161:
pesupähkinä vedellä kun pesee letin ni avot tuntuu puhtailta (ja näyttäävätkin..)

Joo, meille ei tuu enää yhtäkään pesupähkinää :P Joskus erehdyin kokeilemaan pyykkiin niitä, ne haisi niin kaameilta, eikä edes pessyt puhtaaksi, että ei kiitos, pitäydyn edelleen ihan normaaleissa shampoissa ja hoitoaineissa :D

Pitää ostaa tota syväpuhdistavaa ku liikun.

Yhteistyössä