Miksi mulla on huono omatunto?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rukoilijasirkka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rukoilijasirkka

Vieras
Tytöllä on korvatulehdus. Lääkäri kirjoitti todistuksen, että se ei menisi enää tarhaan tällä viikolla. Mä saan töistä olla kolme päivää pois. Mutta mulla on huono omatunto, kun mun äiti sanoi, että ois voinut ottaa tytön niille vaikka yöksi, niin, et oisin päässyt töihin. Mä tiedän, et muut tekee ylitöitä, ku oon poissa.

Mut en mä voi antaa tätä hoitoon kun tää on kipeenä, koska parhaat muistot omasta äidistä mulla on just niiltä päiviltä, ku olin kipee ja se hoiti mua kotona. Mä en haluais, et lapsi muistaa isona, et ku se sairastu, niin se vietiin aina muualle.

Teenkö mä oikein?

Äiti esitti asian niin, et sit PÄÄSEN töihin, ku se hoitaa tyttöä. :( Mä saan palkallista vapaata. Ja jos mun mies tekee mun työt, se saa siiitä urakointikorvauksen. Mutta onkos sekin ihan väärin?

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Äiti esitti asian niin, et sit PÄÄSEN töihin, ku se hoitaa tyttöä. :( Mä saan palkallista vapaata. Ja jos mun mies tekee mun työt, se saa siiitä urakointikorvauksen. Mutta onkos sekin ihan väärin?

Ähs.. Ajattele niin et SAAT olla muutaman päivän lapsen kanssa kotona ja ihan hyvällä omallatunnolla.

Lopetas sitten ihan heti tuollainen huonon omantunnon omistaminen. Sulla on täysi oikeus ja lupa olla sairaan lapsesi kanssa kotona ja tietenkin sä sitä oikeuttasi käytät.

Itse opin kantapään kautta, että vaikka kuinka olis ihana työpaikka ja työnantaja ja vaikka mitä, niin loppupeleissä työntekijä on kuitenkin pelkkä pelinappula jonka voi halutessaan siirtää syrjään.

Sulla on lapsi jota sä rakastat yli kaiken ja jonka tulevaisuus on sun harteillas. Sitten sulla on työpaikka josta sä saat elantos. Aika vissi ero, eikö =)

Sä teet niin kuin sun perheellesi on parasta, mutta jos noita poissaoloja on jatkuvasti, niin silloin se on ikävä työkavereille ja työnantajalle, silloin saat kärsiäkkin omantunnontuskia. Jokunen kerta vuodessa saa mielestäni jokainen olla hyvällä omallatunnolla kotona sairaan lapsen kanssa, vaikka töissä kiirettä olisikin.

Alkuperäinen kirjoittaja d u m b o:
Sä teet niin kuin sun perheellesi on parasta, mutta jos noita poissaoloja on jatkuvasti, niin silloin se on ikävä työkavereille ja työnantajalle, silloin saat kärsiäkkin omantunnontuskia. Jokunen kerta vuodessa saa mielestäni jokainen olla hyvällä omallatunnolla kotona sairaan lapsen kanssa, vaikka töissä kiirettä olisikin.

Paitsi että sillekään ei kyllä yhtään mitään voi jos lapsi sairastaa enemmän kuin muutaman kerran vuodessa...

tottakai hoidat itse lapsen ja nautit ajasta lapsen kanssa vaikka onkin kipee,,mun mielestä äidin paikka on kotona kun lapsi/t kipeenä ja jos pitkään sairastaa niin isäkin on olemassa.

älä pode yhtään huonoa omaatuntoa nyt =)

Alkuperäinen kirjoittaja d u m b o:

Siis en mä mitenkään keksi poissaoloja. Mut maanantaina olin myös poissa, kun lapsella oli kuumetta lauantaina. No, onneksi mä teen 4 tunnin päivää, joten sitä ei oo vaikee paikata.

Noi muistot on tärkeitä joten älä murehdi:)

Itsekkin muistan että vaikka mun vanhemmat oli(toinen on vieläkin) alkoholisteja niin aina kun olin kipeä,mua hoidettiin kuin prinsessaa :D Se oli ihanan turvallista :saint:

Yhteistyössä