Miksi mua väsyttää ihan aina!!!???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja krooh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

krooh

Vieras
Mulla on lapset 7v ja 6kk. Esim. Viime yön olen nukkunut klo 23-7 ja kerran syötin klo 4 ja olin puolisen tuntia hereillä. Lisäksi olen nukkunut päikkärit klo 9.30-10 ja 13-13.30... Ja väsyttää niin että näköä haittaa :(

mulla on todettu synnytyksen jälkeinen masennus ja lääkitys aloitettiin kun vauva oli 2kk. Mieliala on huomattavasti parempi mutta väsyttää aina vaan.

Mistähän tämä voi johtua?? Ainakin raskausaikana hb oli tosi hyvä koko ajan joten en usko siitä johtuvan.

Kyllä se vauva-arki vaan on niin raskasta, että varmaan siitä johtuu. Ja myöskin olen itse huomannut, että kotona "laiskistuu" ja sitten väsyttää kokoajan. Myös tämä synkkä vuodenaika varmasti vaikuttaa asiaan. Ota viikonloppuna yksi ilta vain itsellesi ja lähde ulos tuulettumaan! :) Varmasti piristää. Kannattaa myös vauvan kanssa välillä tehdä jotain sellaista, mitä ette yleensä tee, sekin virkistää mieltä :)

[QUOTE="Meitsi";30409812]Kyllä se vauva-arki vaan on niin raskasta, että varmaan siitä johtuu. Ja myöskin olen itse huomannut, että kotona "laiskistuu" ja sitten väsyttää kokoajan. Myös tämä synkkä vuodenaika varmasti vaikuttaa asiaan. Ota viikonloppuna yksi ilta vain itsellesi ja lähde ulos tuulettumaan! :) Varmasti piristää. Kannattaa myös vauvan kanssa välillä tehdä jotain sellaista, mitä ette yleensä tee, sekin virkistää mieltä :)[/QUOTE]

Se on muuten totta että kotona laiskistuu!

Tuntuu vaan että monet äidit ovat tosi energisiä ja jaksavaisia vaikka nukkuvatkin vähän.

Lääkitys väsyttää. Stressi väsyttää. MAtala hb oli ilmeisesti nyt poissuljettua, mutta matala d-vitamiinitaso voi väsyttää. Tylsä arkikin saa reippaammankin ihmisen väsymään, jos on vain kotona möllöttämistä. Ja kaikille ei riitä se 23-7 unet miinus yöheräilyt. Itse nukun 9h/yö ja jos jää vähemmälle niin väsyttää.

Lääkitys väsyttää. Stressi väsyttää. MAtala hb oli ilmeisesti nyt poissuljettua, mutta matala d-vitamiinitaso voi väsyttää. Tylsä arkikin saa reippaammankin ihmisen väsymään, jos on vain kotona möllöttämistä. Ja kaikille ei riitä se 23-7 unet miinus yöheräilyt. Itse nukun 9h/yö ja jos jää vähemmälle niin väsyttää.

Yhteistyössä