Miksi mua oksettaa kun kakattaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja outolintu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

outolintu

Vieras
joo ihan oikeasti, ei ole mikään provo vaikka yäkkiä onkin.
mutta en tajua kun usein mua oksettaa ihan hirveästi, taistelen oksentamista vastaan, sit käynkin veskissä ja on iso hätä. ja sit oksetuskin helpottaa.

miten toi on mahdollista, mikä yhteys on? en kai mä nyt kuitenkaan ole peetä täynnä peräsuolesta mahalaukkuun :D

Mullekin ekana tuli mieleeni, kun raskausaikana oli pakko olla oksuvati pytyn vieressä, kun oma skeida haisi niin, että oksu lensi :ashamed: Juu, mutta sulla siis oksettaa, jo ennen ähkimistä, en osaa sanoa.

Alkuperäinen kirjoittaja d u m b o:
Mullekin ekana tuli mieleeni, kun raskausaikana oli pakko olla oksuvati pytyn vieressä, kun oma skeida haisi niin, että oksu lensi :ashamed: Juu, mutta sulla siis oksettaa, jo ennen ähkimistä, en osaa sanoa.

Enkö mö olekkaan ainut..
Mulla on kanssa näin ja ylipäänsä pahat hajut saavat aikaan yrjön. :ashamed:
Kaikissa raskauksissa käresin tästä.. :kieh:

ei kun se oksetus kestää esim tuntikausia! ei sit enää kun olen vessaan mennyt kun tajunnut että on kakkahätä.
vaan mä päivän luulen ja ihmettelen että mikä mua oksettaa...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ei kun se oksetus kestää esim tuntikausia! ei sit enää kun olen vessaan mennyt kun tajunnut että on kakkahätä.
vaan mä päivän luulen ja ihmettelen että mikä mua oksettaa...

ootsä nyt raskaana,mä raskausaikana oksensin aina kun näin porkkanan.Tuli keitetyn porkkanan haju mieleen.

Jospa se täysi suoli painaa jotenkin mahalaukkua ja sen takia sitten nousee mahanesteetkin ylöspäin ja alkaa oksettaa. Tai sit niin, että kun suoli on täynnä ei mahalaukku pääse tyhjenee...Suolessahan voi olla vaikka ahtauma tms...niin, että mahalaukku tyhjenee hitaammin kun mössä ei pääse suolessa kunnolla kulkemaan...
Noi oli ihan tuulesta temmattuja mut tuli ensimmäisenä mieleen...

Kummallinen vaiva. Ei kyllä mitään diagnoosia aiheesta ole
:D
Mutta voihan tässä arvailla.
Jos elimistö ei pääse eroon kuona-aineista se kyllä purkautuu huonona olona. Eli siis, jospa se liittyy jotenkin aineenvaihduntaan tai esim. huonoon ruokavalioon.

Alkuperäinen kirjoittaja RobottiRuttunen:
Jospa se täysi suoli painaa jotenkin mahalaukkua ja sen takia sitten nousee mahanesteetkin ylöspäin ja alkaa oksettaa. Tai sit niin, että kun suoli on täynnä ei mahalaukku pääse tyhjenee...Suolessahan voi olla vaikka ahtauma tms...niin, että mahalaukku tyhjenee hitaammin kun mössä ei pääse suolessa kunnolla kulkemaan...
Noi oli ihan tuulesta temmattuja mut tuli ensimmäisenä mieleen...

hmmm, kuulostaa ihan järkeviltäkin teorioilta!

ja en ole nyt raskaana, tätä jatkunu jo vuosia

Tuleeko sulla maha kipeeksi? Jotkut voi reagoida mahakipuun sillä, että tulee oksettava olo. ...mulla joskus oksettaa kyllä kanssa, jos on oikein maha kipeenä kakan vuoksi. :)

mulla on ollut ihan samanlainen vaiva kans jo vuosia, ennen en vaan tajunnut yhdistää niitä. Nykyään mulla on jopa peräruiskeita varalla kun alkaa yöllä yrjöttään niin että saa maata pöntön vieressä. En tie mistä johtuu, mutta veikkaisin että se jotenkin painaa sinne vatsalaukkuun tai jonnekin. Tämä mainaan vaivaa minua useimmiten silloin kun on ummettanut jo pitemmän aikaa.

AP, mä tiedän mitä sä tarkotat!

Mulle käy samoin aina silloin tällöin. Mahaan ei varsinaisesti satu, mutta tulee huono olo, heikotus ja kylmä hiki. Alkaa huimata ja oksettaa. Sit tuleeki vessahätä ja pönttöön tulee kakkoshätä ja sit helpottaa. Hetkessä huono olo onkin jo poissa.

En tiedä mistä johtuu. Tätä sattuu siis silloin tällöin, ehkä kerran kuussa tai kahdessa.
Oon miettinyt syitä mutta mitään järkevää en oo keksinyt. Edes tuo että suoli on niin täynnä että painaa mahalaukkua, ei mun kohdalla ainakaan kuulosta järkevältä kun ei sitä tavaraa kuitenkaan yleensä kovin paljon sitten tule.. En tiedä.

Mut et oo ainoa joka tuosta kärsii :/

Alkuperäinen kirjoittaja punaolkaturpiili:

Mulle käy samoin aina silloin tällöin. Mahaan ei varsinaisesti satu, mutta tulee huono olo, heikotus ja kylmä hiki. Alkaa huimata ja oksettaa. Sit tuleeki vessahätä ja pönttöön tulee kakkoshätä ja sit helpottaa. Hetkessä huono olo onkin jo poissa.

En tiedä mistä johtuu. Tätä sattuu siis silloin tällöin, ehkä kerran kuussa tai kahdessa.
Oon miettinyt syitä mutta mitään järkevää en oo keksinyt. Edes tuo että suoli on niin täynnä että painaa mahalaukkua, ei mun kohdalla ainakaan kuulosta järkevältä kun ei sitä tavaraa kuitenkaan yleensä kovin paljon sitten tule.. En tiedä.

näin just! ei tosiaan mitään jättikasoja tai et ois pitkään ollu ummella... noh, kai tän kans on vaan opittava elämään. joskus vaan menee päivät pilalle ton takia. kun alkaa vaikka jo aamulla se oksetus, ja menen veskiin niin ei mitään tule. vaan sitä jatkuu ja sit jossain vaiheessa päivän aikana veskin jälkeen olo helpottaa

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja punaolkaturpiili:

näin just! ei tosiaan mitään jättikasoja tai et ois pitkään ollu ummella... noh, kai tän kans on vaan opittava elämään. joskus vaan menee päivät pilalle ton takia. kun alkaa vaikka jo aamulla se oksetus, ja menen veskiin niin ei mitään tule. vaan sitä jatkuu ja sit jossain vaiheessa päivän aikana veskin jälkeen olo helpottaa

:( Mulla se ei onneksi kestä kun pari tuntia kerrallaan kun se tulee. Inhottavaa jos kestää noin kauan että koko päivä menee pilalle. Lääkäristä tietty vois kysyä apuja jos se noin haittaa elämää?

Mä en jaksa siitä niin ressata että lääkäriin menisin kun mulla se ei kestä kauaa ja onneks oon aina tainnu olla kotona kun se on iskenyt.