Alkuperäinen kirjoittaja Hämmästynyt;24857861:
Parin muun ketjun innoittamana haluan tietää miksi te jotkut haluatte vain pari lasta? Täällä paljon kritisoidaan suurperheitä ja niissä lasten saamaa huomiota tai paremminkin sen puutetta, mutta miten pienten perheiden pari ainoaa lasta on teidän mielestä paremmin hoidettuja kuin esim 5 lapsisen perheen lapset.
Onko näin että halautte vain pari lasta koska niiden kanssa on niin raskasta. Vai onko teidän vaikea rakastaa lapsianne kun kerta haluatte niitä vain pari..? Monen äidin suusta kuulee ettei missään nimessä halua yhtään enempää lapsia (kauhistuneeseen sävyyn..)! Itse pidän lapsiani lahjoina ja itseäni etuoikeutettuna kun olen saanu monta lasta. Lapset ovat oikeasti elämäni keskipiste ja suuri ilonlähde.
En lukenut muita vastauksia, mutta tässä syitä miksi en halua enempää kuin nämä nyt olemassa olevat kaksi lasta:
-Kaksi lasta pystyn hoitamaan mielestäni hyvin, siis panostaa heihin ja antaa huomiota, suurempaan määrään eivät kädet ja rahat vaan riittäisi
-En halua elää pikkulapsivaihetta vuosikausia, vaan tehdä sitten isompien lasten kanssa asioita jotka eivät vauvojen ja taaperoikäisten kanssa ole mahdollisia. En halua tilannetta, että koko perhe ei voisi yhdessä tehdä juttuja kun äiti olisi aina kiinni vauvaikäisessä (ja minusta imetys ja vaikka vauvan kantaminen repussa/liinassa on tällaista kiinni olemista)
-En halua enää olla raskaana, synnyttää tai imettää (jälkimmäiseen minulla vaikuttaa perussairaus, jonka johdosta lääkäri on kieltänyt imettämästä pidempään kuin 8-10 kk per lapsi)
-Haluan elämältä muutakin kuin lastenhoitoa
-Olemme miehen kanssa järjestystä ja rauhaa rakastavia ihmisiä, kestämme juuri ja juuri sen sotkun ja metelin, joka kahdesta tytöstä syntyy

-En kaipaa tähän perheeseen enempää jäseniä, ei ole tunnetta että "joku tästä vielä puuttuu" vaan perhe tuntuu nyt valmiilta