Miksi monet lapsiperheet säästävät ruuasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ilona"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

"ilona"

Vieras
Eihän siinäkään voi määräänsä enempää säästää että saa kasvaville lapsille terveellistä ruokaa. Eikö olisi parempi kun ei liikaa säästäisi ruuasta?

Ruoka saattaa olla se suurin menoerä kuukaudessa, joten suurimmasta on aina helpoin säästää. Joskus tai aika usein sitä tulee ostettua herkkuja, joista on helppo säästää. Joskus säästöä tulee jo, kun vaihtaa jonkun tuotteen toiseen vastaavaan.

• Tykkää
Reactions: Aamuäree
Ruoasta säästäminen ei tarkoita huonolaatuisempaa ruokaa tai rajoitetumpia määriä ravintoa. Moni suomalainen heittää valtavat määrät käyttökelpoista ruokaa roskiin joka vuosi. Jo siitä voi tulla vuositasolla huima säästö, jos opettelee käyttämään edellisen aterian rippeet hyödyksi.

Anna mä halaan :hug:

• Tykkää
Reactions: astrolabe
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;28321746:
Anna mä halaan :hug:

Kuinkahan moni heittää vaikka maitotuotteita pois päiväyksen perusteella? Jogurtti mennyt vanhaksi eilen, avaamattomana roskiin, kermassa parasta ennen toissapäivänä => roskiin tms. Banaanit mustuneet ihan tummiksi => roskiin. Eiliseltä jäänyt yhden hengen annos perunamuusia => roskiin. Puoli kattilallista kaurapuuroa vaan pöntöstä alas.

Minä kun näen noissa monta välipalan ja iltapalan aihiota.

Toki jos tietty rahasumma per henkilö alitetaan, niin ruoka menee vähemmän terveelliseksi, mutta jos ruokakustannukset ovat suurehkot, niin silloin usein on kyse siitä, että syödään liikaa valmisruokaa, herkkuja ym. eli säästämisellä päädytään itsetehtyyn terveellisempään ravintoon.

No oliskohan sen takia että Suomessa syödään liikaa? Suurin osa kansasta on ylipainoisia. Terveellinen ruoka voi olla myös edullista, ei se tarkoita että ruoka olisi huonompi laatuista jossei sitä osteta liikaa. Ruokaa heitetään myös pois kamalasti, joten eiköhän ole ihan viisasta ostaa vain sen verran kuin oikeasti tarvitsee eikä varastoida sitä homehtumaan kaappiin liikaa.

Yhteistyössä