Miksi monessa kodissa televisio auki koko illan?

• Viestiketjun aloittaja töllöpöllö
  • Ensimmäinen viesti
"kissa janson"
Meillä on myös seiskauutisista kymppiuutisiin aina päällä, kai se on vaan tapa. Lapsi on vasta 7kk, että ei tarvi vahtia tuleeko sopimatonta ohjelmaa. Ei mua häiritse yhtään melu, ei se edes kovalla ole.

"vieras"
Meillä on telkkari auki silloin kun lapset nukkuu :D Kyllä isompi 3v saa lastenohjelmia katsoa, mutta ei määrättömästi. Vauvaa ne ohjelmat ei vielä kiinnosta. Eikä toi kyllä jaksa kuin n puoli tuntia seurata ohjelmaa, sit sanoo et laita telkkari kii, ei hän kato enää. Jotain urheilukisoja ja sellasta katsotaan kyllä lasten aikanakin. Itse katon ohjelmia nauhotettuna lasten päiväuniaikaan ja illalla sit katsotaan miehen kanssa mitä halutaan kun saa rauhassa katsoa.

"minä vaan"
Meillä on TV auki vain silloin, kun sieltä oikeasti jotain katsotaan. Lapsi 3v katsoo kyllä pari ohjelmaa päivässä (esim. puoli tuntia Pikku Kakkosta tai Muumit aamulla ja sit illasta kans jonkin pätkän, välillä ei ollenkaan) mutta väliajat on kiinni. Aikuisten ohjelmia ei yleensä katsota lapsen hereilläoloaikaan, ne menee nauhottavalle digiboksille ja katsotaan sitten kun lapsi on nukkumassa.

Muutenkin valvon mitä lapsi katsoo että on ikäsopivaa. Esim. mitään uutisia en mielelläni katso lapsen kanssa, siellä on vaikka mitä sotajuttuja.

"Vilukissa"
Tunnustaudun minäkin siihen ryhmään, joilla on tv päällä turhankin paljon...mutta ;)...meillä katsotaan alkuillasta lastenohjelmat, sitten telkkari menee äänettömälle ;). Eli on taustakuvana ;). Meidän ipanat ei viihdy kuin lasten ohjelmien ajan tv:n äärellä, hyvä jos sitäkään jaksavat katsella - esikoinen voi joskus kysellä, tuleeko mistään jotain kivaa luonto- ohjelmaa, kun on niistä kiinnostunut. Loppujen lopuksi ihan turhahan tuo koko toosa on, sangen huonoa ohjelmaa sieltä tyrkkää ulos...

Meitä on 7 henk. ja yksi töllö, niin melkein koko illan sitä joku katsoo vuorollaan. Esim. 5-6 katsoo tyttö lasten ohjelmia, sen jälkeen joku pojista alkaa katsomaan, jos ei muuta niin jimiltä aina tulee, jotain heitä kiinnostavaa. Puol kasi itse katson salkkarit sen jälkeen pojat usein katsovat simpsoneita. Ysiltä saatan itse taas katsoa jotain tai isommista pojista toinen ja ilta viimein on vihdoin miehen vapaassa käytössä kapula.

"vieras"
En tiiä, ite avaan telkkarin siinä kuuden aikoihin. Joskus se on auki myöhään, joskus ei. Ennen piti olla jotain taustamelua muka, mut ei enää vuosiin oo tarvinnut. En myöskään kuuntele radiota tai musiikkia koneelta. Tietokoneella kyllä vietän ihan liikaa aikaa. Koneella ollessa sitä ei oikeastaan edes huomaa et melu puuttuu.

Yhteistyössä