Miksi monessa kodissa televisio auki koko illan?

  • Viestiketjun aloittaja töllöpöllö
  • Ensimmäinen viesti
töllöpöllö
Mua ihmetyttää, miksi monet lapsiperheet pitävät telkun auki koko illan? Miksi? Kiinnostaisi kuulla. Eikö siinä ole kova vahtiminen, kun lapsille epäsopivaa tulee joka tapauksessa... Ja se melu, ääni mikä on taustalla koko ajan, eikö se häiritse? Vai olenko mie itse vaan niin tottunut hiljaiseloon että ärsyttää jos kyläpaikassa on taustalla töllö, kun pitäs keskittyä seurusteluun ..
 
Itse ihmettelen samaa. Mutta meillä on radio (Nova) auki heti kun aamulla herään ja iltaan asti. Sitä on kiva kuunnella arkitouhujen ohella, itse kuulee ajankohtaisista asioista ja musiikkiakin. Eikä tosiaan ole digitvtä eikä digiboksiakaan, vanha tv kyllä ja dvd-soitin mutta ei edes joka viikko katsota tvtä, aika turha aktiviteetti pienille lapsille.
 
aptöllötin
Joo, meillä lapset 2 ja 5v eikä lapset kattele läheskään joka päivä meilläkään tv:tä ja niinä päivinä milloin kattoovat, se on puoli tuntia Pikkukakkosta. Mie en ymmärrä, miten jotkin antaa lastensa kattoo tuntikaupalla töllöä ja sen lisäksi se töllö on vielä päällä muutoin koko illan...
 
"jaa"
Ei meillä silloin ole töllö auki, kun on vieraita, mutta muuten kyllä (ainakin vielä, vanhempi on 2v). Meillä ei vanhempikaan muksu ole vielä yhtään kiinnostunut telkasta, puuhaillaan siinä aina kaikkea muuta samalla. Eikä sen tarvitse kovalla olla. Jaa että miksikö? Varmaan siihen on vaan tottunut. Monesti mulla on päivisin voice päällä, samaa musaa siellä on kuin radiossakin.
 
Mä ihmettelen kanssa. Mua häiritsee sellainen taustamelu. Mua häiritsi jo lapsena, jos menin jollekin kaverille kylään ja siellä olikin sitten telkkari päällä niin, että ei voinut kunnolla jutella kun koko ajan puolikorvalla ja -silmällä seurattiin jotain turhanpäiväistä telkkarista.
 
Meillä on "aina" auki. Tosin lapsi on jo niin iso että ei tarvi ennen klo 21 vahtia hänen näkemisiään. Mutta se syy on että tulee orpo olo ilman, on kodikkaampaa kun tv on päällä.
TV toimittaa mulle radion virkaa, kuuntelen sitä touhutessani muita hommia. Saatan sitten vilkaista jos tulee jotain mielenkiintoista ja välillä jäädä ihan katsomaankin. Esim. kutominen on ihan loputtoman tylsää ilman telkkarin seuraa.
 
......
Mua häiritsee kanssa taustamöly mikä sieltä tv:stä tulee. Siitä tulee jotenkin rauhaton tunnelma. Pidän yleensä tv:n kiinni päivällä ja usein se jää illallakin kiinni. En sitä kuitekaan ehdi katsoa jos olen lapsen kanssa kaksin kotona. Mies jos on kotona niin tv taas on aina auki.
 
Samoin. Aamusin lapset kattoo aamuohjelmia, sen jälkeen tulee uutiset joita mä kuuntelen kotihommia tehdessä.. Se on vaan sellanen tapa, ihan niinku laittasit valot päälle :) ja voishan tuosta luopuakin.
Tapa, sitä se nimenomaan on.. :) Ja mä kans kuuntelen telkkaria tässä pyöriessäni..Jossei tv ole auki jostain syystä niin sit on radio, mä kaipaan elämää ympärilleni.
 
Meillä on taas ollut telkku enemmän päällä kun imetän paljon sohvalla..se on siinä seurana. Normaalisti tv on auki lastenohjelmien ajan ja sitten kun lapset on jo nukkumassa.
Niin ja radio on meilläkin päällä melkein koko päivän.
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
Meillä telkkari on kiinni yleensä. Se avataan, jos sieltä jotain katsomista tulee ja laitetaan kiinni, kun se kiva/hyvä ohjelma loppui. Näin meillä on ollut ihan aina.

Ja kyllä, mua häiritse tosi paljon kyläillä, jos talossa on telkkari päällä ihan turhaan. Mielestäni se on jopa epäkohteliasta. Laittaa jotain viihdettä ja meteliä, vaikka on vieraita.
 
Heh, mua aina häiritsee eräässä paikassa nimenomaan se et saatan avata telkkarin, kattoo sitä hetken ja sitten mennä vaikka vessaan ja kahvin keittoon ja sillä aikaa tv suljetaan "kun kukaan ei katso sitä".. :D Musta telkkari vaan nyt kuuluu asiaan kun kotona ollaan...

Toki mä pistän äänet hiljaselle jne jos on vieraita..
 
Meillä on telkkari auki kun sitä katsotaan eli ei todellakaan koko iltaa.

Jos lapset katsoo lastiksia se on auki klo 17-18. Sit se laitetaan aina kiinni.
Nyt oon katsonut TopChefii, Master Chefii ja tänään Idolsia.
Riippuu päivästä jääkö se sittenkin vielä auki. Jotkut uutiset kyl katon ja nyt pyörii VasikkaVisio Kakkoselta.
 
Mistä te tiedätte että joku ohjelma on hyvä jos te vain avaatte telkkarin katsoaksenne jonkun tietyn? Olen tutustunut esim. Strömsö:hön ihan vahingossa kun tv on ollut auki ja sitten olen vahingossa kiinnittänyt siihen huomiota. Näitä ohjelmia on kohdallani paljon, jotka löytyvät ihan vahingossa. Esim. Taistelutoverit, Sydämen asialla, Taivaan tulet, ja ties mitä! En olisi pelkän lehdessä olevan ohjelmatiedon perusteella ikinä älynnyt katsoa niitä ja nyt ne ovat suosikkejani.
 
Meillä on melkein aina animal planet tai bbc lifestyle auki kun ollaan kotona. Tulee kivoja ohjelmia mutta en tiedä aikatauluja sen tarkemmin joten onpahan auki siltä varalta että jotain mielenkiintoista tulee.
En välitä olla ihan hiljaa, taustahäly on kotoisaa. Radiosta en niin perusta kun sitä tulee kuunneltua töissä ja ne välispiikit on yleensä tyhmiä.
 
Meilläkin tv on lähes aina auki, aamusta iltaan asti.
Taustalla pyörii joko jotain lastenkanavia tai animal planet jos mie saan valita. Tai sit jotain dukumentteja.
Illalla on sit aina ”äänestys”, että mille kanavalle tv käännetään, kun tulee ohjelmia, joita useampi tykkää seurata.
Ja osa menee sit yläkertaan katsomaan toista kanavaa, jos on tarvis.
 
ghjk
Mistä te tiedätte että joku ohjelma on hyvä jos te vain avaatte telkkarin katsoaksenne jonkun tietyn? Olen tutustunut esim. Strömsö:hön ihan vahingossa kun tv on ollut auki ja sitten olen vahingossa kiinnittänyt siihen huomiota. Näitä ohjelmia on kohdallani paljon, jotka löytyvät ihan vahingossa. Esim. Taistelutoverit, Sydämen asialla, Taivaan tulet, ja ties mitä! En olisi pelkän lehdessä olevan ohjelmatiedon perusteella ikinä älynnyt katsoa niitä ja nyt ne ovat suosikkejani.
Minulla mennyt ihan samanlailla. Suurin osa ohjelmista joita katson olen löytänyt ihan sattumalta.

Meillä telkkari on auki iltaisin klo 20 eteenpäin kunnes mennään nukkumaan. Kun lapset menee nukkumaan täällä on liian hiljaista. Ei se tv ole kovalla, ihan hiljasell vaan mutta niin että ei tunnu liian yksinäiseltä täällä kotona. :)
 

Yhteistyössä