Miksi monelle perheelle/vanhemmalle on tärkeää saada se tyttölapsi?

• Viestiketjun aloittaja miettintä myssy
  • Ensimmäinen viesti
miettintä myssy
Kun usein naiselle on ok. että on kaksi tyttöä, mutta jos on kaksi poikaa niin haikaillaan sen tytön perään. Jos on kaksi tyttöä niin ei monikaan haikaile sen pojan perään niin paljon. Tämä on siis tuttavapiirissä havaittua.

Äitee
Ei sitä osaa sen kummemmin selitellä, näin vaan oli meilläkin. Ensimmäisestä toivottiin tyttöä, samoin toisesta ja sitten kolmannen kohdalla ei enää ollut niin väliä kumpi tulee. Poika tuli.

hmm
Kait se on luontaista, että nainen toivoo jossain sisimmässä tyttöä. Kivoja mekkoja jne... Lapsena aina leikeissä nuket on tyttöjä. Ehkä se sieltä jo jotenkin lähtee...

Tuttavilla 3 poikaa, sanoivat että jos 4 tekevät, niin toivovat kovasti tyttöä.

Itselläni on tyttö ja poika. Oli se tyttö kyllä ihana saada, mutta kun tätä kuopusta ootin. Toivoin kovasti poikaa. Kiva kun on molemmat :)

tipsukka
mulla on 4 poikaa ja en haikaile tyttöjä.tosin en enää ehkä saaka ku sterilisoitu..eka odottaessani olin kauhuissani jos onki poika! mut sit ku poika synty niin ennakkoluuliot lähti :)

Aijjaa. Mä taas oon pistänyt merkille, että tutuista kaikki jotenki toivoo poikaa.. Meillekin povattiin poikaa kun "pitäähän iskän kaveri saada" :headwall: ja kun tyttö tuli, niin heti kun jengi kuuli tästä toisesta niin rupes tuleen kommenttia että "no nyt te sitten sen pojan teitte ni on sit molemmat"..

Ihan kyllä oltais kummasta tahansa yhtä onnellisia ja mua ärsyttää se ajattelutapa, että tyttölapsi ei voi olla se "isin kaveri".. Tätä toistakin lääkäri vihjas vähän tytöksi ultrassa ja itellä on myös ihan tyttöfiilis.

Sit kyllä ärsyttää jos tääkin on tyttö ja alkaa tutuilta taas se hokeminen että "kai te nyt vielä yhden teette, että sen pojan saatte?!" :kieh:

haave
Jännä juttu, mutta niin se vaan on meilläkin. eka on poika ja ihana poika onkin, toinen on tyttö ja jos joskus vielä tulee lapsia niin miehen kanssa tyttöjä toivotaan (vaikka kumpikin sukupuoli toki tervetullut)

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Kait se on luontaista, että nainen toivoo jossain sisimmässä tyttöä. Kivoja mekkoja jne... Lapsena aina leikeissä nuket on tyttöjä. Ehkä se sieltä jo jotenkin lähtee...

Itselläni on tyttö ja poika. Oli se tyttö kyllä ihana saada, mutta kun tätä kuopusta ootin. Toivoin kovasti poikaa. Kiva kun on molemmat :)
näin =)

Viblsp
Mulla kaksi tyttöä ja kaksi poikaa. Ei olisi haitannut, jos olisi 3-4 tyttöä ja 0-1 poikaa, mutta jos kaikki olisi poikia, tai 3 poikaa ja yksi tyttö, olisin ehkä hiukan pettynyt. Tai no vaikeahan sitä on sanoa varmasti, koska on kaksi kumpaakin. Varmaa on, ettei sukupuoli rakkautta lasta kohtaan vähentäisi, mutta tyttöä halusin jo esikoista odottaessani, joten poikaenemmistö olisi varmaan hankala juttu mulle.

janeminttu
Minä toivoin tyttöjä ja sain ne, mummoni on vanhan kansan immeinen ja perheessä pitäis olla tyttö ja poika vähintään.. Ihana mummo muuten. Anoppi taas tyytyväinen että tyttöjä tuli kun heidän suvussa vain poikia ja omat on poikia + avokillani on poika entuudestaan. Joten tytöt oli tervetulleita! Muut sukulaiset ei ole ilmaisseet mitään mielipidettä poika- tai tyttölapsista.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:

Varmaan jotain tällaista + se, että tytön kanssa voi jakaa enemmän (siis naisia kiinnostavia juttuja) ja nähdä esim, kun oma tyttö odottaa vauvaa jne.

Kyllä minusta monet pelkkien tyttöjen vanhemmat haaveilevat pojasta. Ja minä olisin kovin mielelläni ottanut yhden tytön. Olisi ihana ostaa suloisia mekkoja, letittää tukkaa, tehdä monenlaisia tyttöjen juttuja. Viikonloppuna tuli taas alivalla mieleen, kun katseli suloisten neitien suloisia mekkoja, että pitäisikö vielä kerran ottaa riski.

Mutta omia rakkaita, ihania, vilkkaita, villejä, huumorintajuisia poikiani en vaihtaisi kyllä yhteenkään tyttöön.

En ymmärrä silti, miksei saisi haaveilla siitä, mitä minulla ei ole. Ja toisaalta olen aina ollut melko poikamainen itse. Olen esimerkikisi leikkinyt autoilla en nukella. Siitä huolimatta ottaisin mielelläni yhden prinsessan tähän perheeseen.

joo
On se niin kumma että tätä asiaa ihmettelevät yleensä sellaiset ihmiset joilla on kumpaakin sukupuolta tai sitten on jo sterilisoitu ettei tule enää lapsia. Ja sitten nämä joilla on kumpaakin sukupuolta hokevat, että "ihan oltais oltu onnellisia kummastakin". Sellainen jolla on kumpaakin sukupuolta, ei voikkaan käsittää sitä mitä on kaivata sitä toista sukupuolta, ei edes sanomalla "ihan oltais oltu onnellisia vaikka samaa sukupuolta olis tullutkin".

jeps jeps
Meille muuten tuttavat sanoivat kun toista ootin, että toivottavasti tulee nyt poika, ettei tarvi enää teidän harjotella!!!!! eka kun oli tyttö. no poika tuli, toivottavasti on nyt tutut ja sukulaiset tyytyväisiä. Meitä vähän kummastutti tämä sanonta. Vaikka poikaa toivottiin, jotta olisi ne molemmat. Mutta ei olisi ollut kamalaa jos olisi tyttö tullut.

Gluteus maximus
Meillä on poika ja tyttö. Ekasta en edes osannut ajatella muuta kuin poikaa (koska meidän suku on todella poikavoittoista) poika tulikin ja se oli jotenkin tosi luonnollista. Toinen kun oli tyttö niin olihan se mukava juttu, mutta lakuu hirvitti, että mitenhän me tytön kanssa selvitään =) Kivasti on mennyt ja sellainen pikkuprinsessahan tuo meidän neiti on. Meillä mies ottanut tuon tytön oikein omaksi silmäteräkseen ja meillä pojan kanssa erittäin kiinteä suhde, vaikka tietysti kumpikin on äärettömän rakkaita!!!! :heart: :heart:

Mulla poika ja toinen poika tulossa..
JA kyllä, haaveilen tytöstä, mutta syyt on hieman pitemmällä ajassa.. Eli mitä sitten kun lapset ovat 20v+? Kaipaisin sitä äidin ja tyttären välistä aikaa kun (jos) tytär saa omia lapsia yms.. usein ku se vaan menee niin että pojat viihtyy sit jatkossa enemmän sen puolisonsa luona. Ja tokihan se olis kiva tytölle mekkoja ostella, mut enemmän mulle merkkaa tosiaan se aika kun lapsista tulee aikuisia. Tyttären kanssa kun on helpompi pitää yhteyttä aikuisena muutenkin ku pakolliset. Mä en ainakaa tunne montaakaan poikaa ketä aikuisiällä lähtis äitinsä kanssa lomamatkalle tai shoppailemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja anuuu:
Mulla poika ja toinen poika tulossa..
Tyttären kanssa kun on helpompi pitää yhteyttä aikuisena muutenkin ku pakolliset. Mä en ainakaa tunne montaakaan poikaa ketä aikuisiällä lähtis äitinsä kanssa lomamatkalle tai shoppailemaan.
Mä en ole käynyt ikinä äitini kanssa shoppailemassa, ja kerran olen ollut vanhemmilleni lomamatkalla oppaana, ja olen jo 40-vuotias. Enkä minä pidä äitiini yhteyttä juuri kuin ne pakolliset, tai siis lähinnä velvollisuuden tunteesta soittelen. En siksi, että äidin kanssa olisi kiva jutella ja jakaa asioita. Eli tuota näkökulmaa en ymmärrä ollenkaan. Enkä myös sitä, miksei pojan kanssa voisi olla läheinen sittenkin kun lapsi on iso.

En tiedä. Vaikka itsekin halusin ehdottomasti ensimmäiseksi lapsekseni tytön, jonka sitten sainkin. Mulle oli vaan itsestään selvää että haluan tyttövauvan, en osaa selittää sitä sen tarkemmin. Tytön jälkeen halusin (ja sainkin) pojan. Jos meillä olisi kaksi poikaa, kaipaisin taatusti tyttölasta, mutta uskon että kaipaisin poikalastakin jos molemmat lapset olisivatkin olleet tyttöjä =).
Ehkä se tyttöjuttu on joku sellainen, että näkee itsensä siinä lapsessa, saa touhuta samoja tyttöjen juttuja joita itse pienenä teki, tms.
Mulla on veli, ja me molemmat kyllä ollaan ihan yhtä läheisissä väleissä vanhempiemme kanssa, soitellaan lähes päivittäin, kerrotaan ilot ja surut, jne.

Miuski harmailee
Meille on aina ollut tärkeätä se vauva, ei sukupuoli. Kaksi vanhinta lastamme on tyttöjä ja saimme kyllä aika kurjia kommentteja varsinkin toisen synnyttyä tyyliin ettekö nyt sitä poikaa vieläkään osanneet tehdä.. Kolmas lapsi kun teki tuloaan, olin ihan varma, että hänkin on tyttö. Yllätys oli aikamoinen, kun poika sitten syntyikin. Hassua oli se, että muistamisia pojasta on tullut suvulta enemmän kuin tytöistä...

Yhteistyössä