Miksi, mitä niin pahaa ne on tehneet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pohtija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:
Alkuperäinen kirjoittaja möröm:
Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:
Me kun seuraavaksi tästä muutamme lähtee minun Ima mukaan ja saa nauttia vielä olostaan ja saa rauhassa siirtyä eläkkeelle. Hänet tullaan hoitamaan kotosalla loppuun asti :heart:

Ima? Eli kuka?

Suomeksi äiti

ihanaa, me hoidimme tai äitini oli omaishoitaja, rakkaan isoäitini kotona loppuun saakka.

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Insesti on varmaan aika varma tapa saada jälkikasvu ottamaan etäisyyttä.

Mutta hyvin vaikea minunkin kuvitella että en olisi väleissä omien vanhempien kanssa.

se insestikään ei aina riitä. enkä puhu itestäni vaan tuttavasta. se oli silti väleissä ja jopa itki kun tekijä (oma isä ) kuoli. :o

No, tuota alkoholismi ja mielenterveysongelmat saivat ottamaan pesäeron. Samaten oli hetkellinen tauko äiti-tytärsuhteessa äidin otettua pulttia siitä etten antanut meidän alkoholijuomiamme alkoholiongelmista ja mielenterveysongelmista kärsivälle alaikäiselle veljelle. Joo, äitini selvästi läheisriippuvainen, se on kavala tauti ja siksikin varjelen omaa perhettäni.

Sanotaan, että jos henkilö, johon en ole yhteyksissä kuolisi, se ei surettaisi minua sen enempää kuin tämä tilanne nytkään. Koska syy siihen ettemme ole yhteyksissä on ettei tämä henkilö ole itsensä vaan jotakin aivan muuta... Surisin menetettyjä mahdollisuuksia ja niin teen nytkin, mutta ketään ei voi väkisin auttaa.

Aina ei taustalla ole mitään niin kovin dramaattista ja traagista. Joskus pitkä vihanpito alkaa ihan pikkujutusta, pienestä riidasta, joka sitten paisuu ja paisuu. Jääräpäiset ihmiset eivät osaa laittaa touhulle ajoissa stoppia ja sitten on jo "liian myöhäistä". No koskaan ei ole liian myöhäistä tehdä sovintoa, mutta kyllä se on kamalan vaikeata jos ei missään väleissä olla oltu vuosiin tai jopa vuosikymmeniin. Kuka tekee aloitteen, kumpi pyytää ensin anteeksi...Vaikeata on joillekin. Omassa suvussani joitain tämäntyyppisiä tilanteita ja raskasta se on kaikille, myös sivustaseuraajille.

Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
veljen kanssa välit ovat olleet poikki 2 vuotta, tuhosi mun omaisuutta monen tonnin edestä ja yritti tappaa mut, sain siitä trauman ja paniikkihäiriön. ei olla missän tekemisissä, jos joudun näkemään hänet niin saan paniikkikohtauksen.

isä ei ole koskaan ollut mikään isä. sylkee ruokansa lasten kasvoille. ei ole koskaan lapsia käyttänyt esim leikkipuistossa, eikä leikkinyt. ei osaa antaa lapsille ruokaa (lämmittää mikrossa itselleen kyllä eineksi, mutta ei anna niitä lapsille). jos äiti on poissa kotoa niin menee omaan harrastushuoneeseen ja lukitsee oven ja jättää pienet lapset toiselle puolelle taloa eikä välitä niistä lapsista mitä tekevät. väkivaltainen ja välinpitämätön. pilkkaa ja ivaa lapsia.

äiti on väsynyt tilanteeseen, koska hänen pitää huolehtia myös isästä (kuin yksi lapsi). hän on myös väkivaltainen henkisesti ja fyysisesti. muistan, kun yksi veljeni oli alle 2v niin äiti roikotti häntä pää alaspäin (ei mikään ihme, että ko lapsi on henkisesti sairas tänä päivänä ). lapsille ei anneta kunnon ruokaa (lähinnä eineksiä ja herkkuja joita ala-aste ikäiset lapset käyvät itse ostamassa lähikaupasta). yksi sisaruksistani on huostaanotettu ja vanhempani syyttävät siitä minua, että minun takia hänelle kävi niin (koska olen sanonut aina, että hän tarvitsee apua, koska esim ekaluokkalaisena jahtas mua puukko kädessä ). äidille ei voi sanoa mitään kritiikkiä ilman, että hän hermostuu (valittelee aina rahapulaa, mutta ruokaostokset ovat pelkkää einestä ja herkkua, eikä lapsilla ole säännöllistä ruoka-aika). on haukkunut mua huoraksi ja piruksi mihin ei todellakaan ole ollut aihetta.

lisäksi vanhempani ovat täysin veljeni puolella tuossa tilanteessa, heidän mielestäni minä näyttelen vain paniikkikohtauksia ja olisin aiheuttanut tilanteet ärsyttämällä veljeäni (mikä ei pidä paikkaansa). myös lapsuudenkodissani vallitsi uskonnollinen herätysliike mikä lisäsi perheen ristiriitoja ja epämukavuutta. lisäksi äiti kertoo sukulaisille ja tuttavilleen minusta oman näkemyksensä, mikä on pelkkää paskaa. monta vuotta uhrasin elämästäni pikkusisarusten hoitamiseen, jotta heillä olisi edes hieman normaalimpi lapsuus, mutta tässä on kiitos.

tuntuu, että parempi olisi kokonaan unohtaa koko lapsuudenperhe ja elää omaa elämää. harmittaa vain, koska kaksi nuorempaa sisarustani ovat minulle kuitenkin tärkeitä.

kait ne sun vanhempasi on sossun tarkkailun alaisena? ajattelin vain niiden sisarusten kohtaloa, ketkä siellä kotona asuvat:(

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Insestiä minäkin mietin. Onko se niin yleistä sitten? :(

Toivottavasti ei :|

Arvioisin, että yksi 20-30:sta lapsesta on insestin uhri, jos lasketaan pääsääntöisten hyväksikäyttäjien (isät, isoveljet) lisäksi enot, sedät serkut jne. Kyllähän naisissakin on hyväksikäyttäjiä, muttä naisten rooli tässä asiassa on yleensä se mahdollistaminen ja silmien sulkeminen.

Yhteistyössä