Miksi minulle tulee kahvista nykyään ihmeellinen olo?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anonyymitär
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Anonyymitär

Vieras
Niin, ja siis en ole raskaana. :cool: Mutta jo mukillisesta kahvia tulee päänsärky, huimausta ja tuntuu että sydän alkaa lyömään tuhatta ja sataa.

Minulla on aina ollut verenpaine aika matala, viime aikoina on ollut alapaine 60 tienoilla, ja yläpaine sadan pintaan.

Mikä juttu tuo voisi olla? Googlettamalla en sopivaa löytänyt, enkä ole koskaan kuullut mitään vastaavaa. Tämä on kestänyt pari viikkoa, ennen sitä ei mitään vastaavaa koskaan aiemmin.

Mulle tuli yliherkkyys kofeiinille pari vuotta sitten, ihan yhtäkkiä.
Olen koko elämäni ajan juonut kahvia, ihan alle kouluikäisestä asti. Jouduin lopettamaan kahvinjuonnin kokonaan pitkäksi aikaa. Nyt juon tosi harvakseltaan kahvia, viimeksi join kupillisen viikko sitten, en aina sylje tarjottun kuppiin, mutta useimmiten kieltäydyn ottamasta kahvia.

Nyt olenkin siirtynyt juomaan teetä. En käytä pussiteetä, vaan haudutan irtoteetä, kun se on mielestäni paremman makuista.

Mutta siis olen ollut koko elämäni ajan suurensuuri kahvinrakastaja. Ja ne hassut tuntemukset ja oireet hävisivät heti seuraavana päivänä, kun aloin olla ilman kahvia. Jossain vaiheessa aion kokeilla, palaavatko oireet takaisin, koska ne oireet kuitenkin hävisivät saman tien pois, kun lakkasin vain juomasta kahvia.

Viimeksi muokattu:
Minun ystävälle tuli kahvista vuosi sitten omien sanojensa mukaan pomppiva olo. Eli ilmeisesti juuri yliherkkyys kofeiinille. Jätti kahvinjuonnin sikseen ja teetäkin lipittää enää harvoin.

Niin, tai siis en tiedä johtuiko oireet kofeiinista, vai jostain muusta kahvin ainesosasta. KUn kuitenkin pystyn juomaan muita kofeiinipitoisia juomia.

Joo tuolta se vaikuttaa pahasti.Teetä olen nyt joutunut juomaan aika pitkälti tuon olon takia viime aikoina. Juuri puoli tuntia sitten uskaltauduin ottamaan pienen kupillisen kahvia- noin 1,5 dl, ja nyt se olo on taas. Ei mikään kamalan voimakas huono olo, mutta lievä päänsärky ja huimaus sekä sydän jotenkin "jyskyttää"eri tavalla kuin yleensä.

No, en onneksi ole ollut koskaan ihan kamalan riippuvainen kahvista, olen juonut päivässä kahvia ja teetä yhtä paljon.

Täytyy varmaan jättää kahvi kokonaan, ja hankkia irtoteetä, montaa eri makua. :)

Kahvi laukasee paniikkihäiriötä ja siihen kuuluu tykytys ja ahdistus. Itse en voi paljon juoda kun heti alkaa tulla adhd-olo.

Mullakin muuten tuli paniikkihäiriömäisiä olotiloja kahvista, silloin en tosin vielä osannut yhdistää sitä siihen. Kokonaisvaltaisesti yleisvointini koheni pelkästään kahvinjuonnin lopettamisella. Mulle tyrkytettiin lääkitystä paniikkihäiriöön, mutta koskaan en sitä lääkettä aloittanut, enkä koe, että minulla edes siihen enää olisi tarvettakaan.

Minun silmäni avautuivat, kun juttelin yhden kesätyöläisen kanssa näistä oireista, kun hän heti osasi yhdistää ne kahvinjuontiin ja kumma kyllä, se tyyppi oli oikeassa. :O

Mullakin muuten tuli paniikkihäiriömäisiä olotiloja kahvista, silloin en tosin vielä osannut yhdistää sitä siihen. Kokonaisvaltaisesti yleisvointini koheni pelkästään kahvinjuonnin lopettamisella. Mulle tyrkytettiin lääkitystä paniikkihäiriöön, mutta koskaan en sitä lääkettä aloittanut, enkä koe, että minulla edes siihen enää olisi tarvettakaan.

Minun silmäni avautuivat, kun juttelin yhden kesätyöläisen kanssa näistä oireista, kun hän heti osasi yhdistää ne kahvinjuontiin ja kumma kyllä, se tyyppi oli oikeassa. :O

Joo, taidan kyllä lopettaa kahvinjuonnin kokonaan. Se ei tule olemaan mitenkään kamalan vaikeaa, aloitin kahvinjuonnin vasta 10 vuotta sitten, enkä ole juonut sitä koskaan mitenkään kauhean paljon.

Myrkkyähän se on.

Yhteistyössä