Miksi minulle ei korkkarit sovi? Vai mikä mättää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Olen ostanu vaikka miten monia erillaisia korkkareita. Ja korollisia kenkiä. Haluaisin käyttää niitä mut jalat on kipeenä aina käytönä jälkeen. Eikö vaan jaloilleni ole korkkarit tarkoitettu vai enkö osaa kävellä.

Testaas sellasia geelityynyjä, ne parantaa jalan asentoa siellä kengässä ja vaimentaa "tömähdyksiä"! Itsellä tosi pieni jalka ja aina jalkapohjan kaari jää silleen koholle jos ei olis noita geelityynyjä. Ja tietty se auttaa että totutat jalat korkkareihin eli pidät niitä paljon :)

Aloita mieluummin ihan matalista, muutaman sentin koroista (ellet ole jo näin tehnytkin). Selvitä, mikä kengissä painaa. Ovatko varmasti oikean kokoiset, onko lesti päkiän kohdalta tarpeeksi leveä. Kengän pitää mukautua jalkaan, eikä toisinpäin! Aidosta nahasta tehdyt kengät mukailee jalkaa paremmin, kuin syntettiset.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
mulla se ongelma, että tunnen itseni idiootiksi niissä ja lasten perässä ihan turha juosta moisilla! vai pystyttekö te muut siihen, nyrjäyttämättä nilkkaa?

No, en mä leikkipuistoon tai pihalle yleensä laita korkkareita. Vaikka kyllä niillä voi juoksahtaa ihan hyvin. Voihan niillä myös tanssia jne, joten miksi ei lapsen perään pääsisi?

Ihminen tottuu korkokenkiin sitä varten, että jalka vääntyy niihin sopivaksi. Sitä varten jalkojen pitää välillä saada levätä, muuten on sitten vanhana jalat ihan pilalla ja kipuilevat.

Yhteistyössä