Miksi minä rupsahdin äidiksi tultuani?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Ennen lapsia käytin aikaa itseeni, ostin vaatteita, kävin kampaajalla, meikkasin, käytin korkokenkiä ja minihameita ja en omistanut tuulipukua.
Nyt 3 lapsen (00, 01 ja 03) jälkeen tuulipuku on joka päiväinen asuni kesät talvet, kampaajalla kävin viimeksi vuonna 2000, viimeksi ostin sen tuulipuvun (vuonna 2003), meikannut en ole naismuistiin, korkokengät ovat vaihtuneet lenkkareihin ja yhtään edes nilkkapituista hametta en omista.

Kyse ei ole siitä etteikö olisi aikaa, ei myöskään siitä etteikö olisi rahallisesti mahdollista, eikä masennuksestakaan tms.? Oikeastaan nyt yhtäkkiä olen "herännyt" siihen, että olen todellakin muuttunut enkä pidä itsestäni ja haluaisin taas olla kuin ennen, mutta en osaa olla. En siis kaipaa välttämättä juuri niitä korkokenkiä ja minihameita, mutta jotain muutosta entiseen suuntaan; vaatekaapin uusintaa ja sitä meikkausta ja etenkin ilman, että pelkään näyttäväni typerältä.

Ei tästä taida juurikaan selvää saada... kun en itsekään tiedä mistä kiikastaa ja mikä on se ongelma.

No alat vaan pikkuhiljaa palaamaan siihen entiseen suuntaan! ;) Sulle on käynyt niin kuin useimmille tuppaa käymään, eikä siinä ole mitään väärää. Arvot elämässä muuttuu vuosien myötä, mihin millonkin jaksaa panostaa ja mikä on sillä hetkellä tärkeää. Toiset tykkää/jaksaa/viitsii laittautua vielä lasten syntymien aikana/jälkeenkin, toiset se äitiys vaan vie kokonaan mennessään!

Minä oon aikalailla välimuoto, eli meikkaan edelleen kahden lapsen jälkeen ja omistan korkkareita ja hameita, mutta on mulle ilmestynyt kaappiin se tuulipukukin. ;)

Minä meinasin vähän muuttua. Mutta pistin stopin asialle saman tien. Otahan korkkarit kaapista, osta kiva hamonen, tälläydy (hyvällä maulla siis) ja eikun baanalle. Siitä tulee niin hyvä olo, että et palaa enää tuulipukuun. Muista kuitenkin ostaa ikäs mukaisia ja äitiyteen istuvia TYYLIKKÄITÄ vetimiä. Ne vaatteet, jota käytit v. 2000 ei ole enää muodissa.

Aloita vaikka uudesta kampauksesta! Kun on jotain uutta ja piristävää niin sitä haluaa huomaamattaan kohentaa itseään kaikissa muissakin asioissa. Ei sitä enää lasten kanssa samalla lailla muista tollasia asioita, kun tulee vaan touhuttua koko ajan jotain.

Siis mitä pahaa on tuulipuvussa kotioloissa, lenkillä tai jossain kaupassa? musta olisi ihan älytöntä pukea lähikauppaan korkkarit ja minihame, se olisi noloa! paljon normaalimpaa mennä sinne tuulipuvussa, näin ainakin täällä "junttipaikkakunnalla" :P

Yhteistyössä