miksi minä äänestin tony halmetta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neith
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Neith

Aktiivinen jäsen
02.06.2008
7 016
0
36
en ole itä-helsinkiläinen sekakäyttäjä luuseri, enkä alkoholisoitunut lähiön kasvatti.. enkä avoimesti rasistinen henkilö

valtaosa eduskuntaan pyrkijöistä ja sinne pääsijöistä on täysin varittömiä,hajuttomia ja mauttomia, eivät omaa mitään mielipidettä oikein mistään asiasta, ja jos joku mielipide esitetäänkin vaalien aikaan niin se on ympäripyöreä keskikastiin kuuluva ei mitään reaktiota herättävä...

kun kysytään yksinkertainen kysymys. esim: pitäisikö presidentin valtaoikeutta pienentää... 9/10 poliitikosta antaa kestoltaan 5min mittaisen vastauksen jossa ei vastaa edes kysymykseen mutta kertoo silti mielipiteensä käyttäen sanoja, asiahan ei ole niin yksiselitteinen,pitäisi tarkemmin tutkia ja selvittää, asiaan tulee kyllä paneutua mutta tietoa pitäisi olal enemmän.. johonkin väliin ehkä mahdutetaan se minun mielestäni joka sitten saa vastauksen kuullostamaan ihan melkein mielipiteeltä... sen sijaan että yksinkertaiseen kysymykseen vastattaisiin kyllä taikka ei ja vastaus perusteltaisiin selkein sanakääntein
mutta ei.. kysymykseen kuin kysymykseen saa vain jonninjoutavaa jorinaa.. mihinkään kantaa ottamatta saadaan uskoteltua kansalaisille että olisi olemassa joku mielipide..
eduskunnassa näytetään keskittyvän tasan vain papereiden pyöritykseen.. kaiken maailman selvityksiä, tutkimuksia ym tehdään mutta asiat eivät mihinkään edisty.. jos saadaankin joku ratkaisu jossain asiassa tehtyä niin se on kompromissi... varsinaiseen ongelmaan ei ratkaisua tule mutta kunhan nyt saadaan jotain sinne päin tehtyä...
istunnoissa ei olla edes paikalla.. ellei kyse ole hetkestä jolloin äänestetään edustajien palkankorotuksesta,pienennyksestä taikka eläkkeestä...

Tony Halme taasen esitti sen oman mielipiteensä, se ei välttämättä ollut kauniiden sanankäänteiden kyllästyttämä.. siihen ei oltu tuhrattu 1000 sanaa vain siksi että saataisinn mahdollisimman epäselvä ja pitkä vastaus...
se oli henkilön oma mielipide..
Halmeella oli oma näkemys asioista, ja sen esitti... sillä ei ole mitään tekemistä asian kanssa oliko mielipide/näkemys oikea vai väärä.. kun tärkeintä oli että se mielipide/näkemys löytyi, ja vieläpä ihan oma sellainen
halusi tehdä asioille jotain.. muuttaa eduskuntaa..
ehkäpä se että Tony Halme eduskuntaan pääsi, kertoi siitä että ihmiset haluavat sinne henkilöitä jotka haluavat tehdä jotain, sanoa jotain.. ovat rehellisesti omaa mieltä, eivätkä piiloudu turhan sanahelinän taakse..

omassa elämässään saattoi Halmeella olla ongelmia, ja totta on että viimeiset vuodet eivät ole kaunista luettavaa... mutta ainakaan Halme ei ollut näkymätön, tunteita herättämätön..

henkilönä Halme ei tehnyt sen suurempia virheitä kuin kukaan muukaan omassa elämässään voi tehdä.. ei hän sankari ollut.. ihan tavallinen ihminen vain... niin eläessään kuin kuollessaankin...

Mä olisin äänestänyt jos olisi ollut mun vaalipiirissäni. Juuri tuosta syystä

valtaosa eduskuntaan pyrkijöistä ja sinne pääsijöistä on täysin varittömiä,hajuttomia ja mauttomia, eivät omaa mitään mielipidettä oikein mistään asiasta, ja jos joku mielipide esitetäänkin vaalien aikaan niin se on ympäripyöreä keskikastiin kuuluva ei mitään reaktiota herättävä...

Samasta syystä äänestäisin Soinia. Vastaa kunnolla kun kysytään. On selkeästi jotain mieltä ja sanoo suoraan mitä ajattelee. Vanhanen on niin hajuton mauton ja tasaisen harmaa... :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja justjuu:
Alkuperäinen kirjoittaja Bonaire:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
no kaikesta huolimatta mä olen sitä mieltä, että ei hyvää päivää niitä jotka halmetta äänestivät :xmas:

liityn joukkoon :xmas:

Kuin myös :ashamed:

pakko kysyä että ketä sinne olisi pitänyt äänestää...?
siis ihan ilman riidan haastamista kysyn? :)

Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
no kaikesta huolimatta mä olen sitä mieltä, että ei hyvää päivää niitä jotka halmetta äänestivät :xmas:

no ketä tahansa muuta kuin umpityhmää tyyppiä jolla, joo on mielipiteitä, mutta ei minkään valtakunnan "työkaluja" niitä viedä eteenpäin millään tavalla.

en itse myöskään pidä äänestyskriteerinä vain sitä, että joku sanoo ajatuksensa, vaan mä vaadin myös että ne ajatukset ja mielipiteet on yksissä mun kanssa.
ja halmeen kanssa mä en varmaan ole mistään yhtämieltä. onneksi :xmas:

En kyllä ois äänestänyt. Koko henkilö (tai se kuva mikä hänestä annettiin, kaikkine sekoiluineen jne.) sai aikaan vaan ällötysreaktion. En tosin seuraa politiikkaa muutenkaan, pitäis varmaan perehtyä siihenkin ees vähän, tietäis tekeekö siellä eduskunnassa oikeesti kukaan mitään..kun tuntuu että ei, isoa palkkaa vaan nostaavat ja kuluttavat penkkejä jossain istuntosalissa, jauhavat paskaa...ja kansa maksaa mahdolliset ulkomaan matkat jne. vielä ison palkan lisäksi.

no ketä tahansa muuta kuin umpityhmää tyyppiä jolla, joo on mielipiteitä, mutta ei minkään valtakunnan "työkaluja" niitä viedä eteenpäin millään tavalla.

en itse myöskään pidä äänestyskriteerinä vain sitä, että joku sanoo ajatuksensa, vaan mä vaadin myös että ne ajatukset jamielipiteet on yksissä mun kanssa.

no mutta sellaista edustajaa ei nyt ollut tarjolal... siis jolal olisi ollut samankaltaiset mielipiteet kuin mulla, ja joka olisi myöskin osannut sanoa asiat niinkuin ne on.. ja jolla olisi ollut työkalut asioiden eteenpäin viemiseen.. :laugh: oli siis valittava toiseksi parhain vaihtoehto...
fakta on se että harva kansanedustaja saa tuolla alfkassa mitään konkreettista aikaiseksi.. ne jotka yrittää tosissaan hukkuu enemmistön jorinoihin... joten siitäkin syytsä oli parempi vaihtoehto äänestää sinne joku joka edes pitää jotain meteliä ja aiheuttaa jotain säpinää siellä
onneksi jokaisella meistä on oikeus milipteisiin, tässä asiassa niinkuin muissakin joten asioista ei tarvitse riidellä :)

Mä toivoin että sillä että Halme sai vaaleissa enemmän ääniä kun pääministeri olisi ollut edes jokin herättävä vaikutus meidän kansanedustajiin. Toivoin että poliitikot avaisivat silmänsä ja näkisivä tettä kansa haluaa avointa keskustelua ulkomaalaispolitiikasta. Ei sen tarvitse olla rasistista, mutta meidän edustajien pitää pystyä puhumaan asiasta. Halme pysty. Ei ehkä saanut mitään aikaiseksi, mutta toivon että halmeen saama äänivyöry herätti edustajat näkemään kansan tahtoa.

Tony seisoi sanojensa takana ja oltiin samaa mieltä asioista. Enemmän Halmeella oli työkaluja asioiden läpi viemiseen kuin kaiken maailman misseillä ja artisteilla.

Alkuperäinen kirjoittaja oikein %:
:D elämäni ensimmäinen kerta kun äänestin.. enkä kadu taikka häpeä

Jostain se on alotettava.

sen jälkeen olen äänestänyt kerran... ja nuo kaksi kertaa tais jäädä ainoiksi mikäli ei kiinnostavaa ehdokasta ilmene seuraavissa vaaleissa... jos vaihtoehtona on äänestää sinne joku joka ei ole mitään meiltä eikä siellä mitään saa aikaseksi tai jättää äänestämättä niin valitsen jälkimmäisen :)

Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:
Kukaan näistä Halmeen mollaajista tuskin tietää kuinka hyviä puheita mies piti. Siinä yksi http://www.puhevalta.fi/view_articles.php?id=3

Aina tää sama esimerkki... Lukekaas niitä muita Halmeen puheita myöskin.

en itse myöskään pidä äänestyskriteerinä vain sitä, että joku sanoo ajatuksensa, vaan mä vaadin myös että ne ajatukset ja mielipiteet on yksissä mun kanssa.

Eli kannatat pedofiliaa etkä kunnioita sotaveteraaneja?

Sinulle ap: Vaalitenteissä ja muissa vastaukset tuppaavat olemaan ympäripyöreitä ja vaikeaselkoisia, koska asiat ovat sellaisia. Poliittisissa päätöksissä on aina monta puolta, eikä loputon yksinkertaistaminen (mitä nämä populistit harrastavat) ole käytännössä mahdollista. Sinut tämä epärehellinen yksinkertaistaminen sai äänestämään, mutta ketä äänestit? Henkilöä, joka voi todella toimia kuten puhuu? Tuskin.

Tässä on nyt muutamia asioita, jotka sotivat keskenään. Ok, Halmeella oli varmasti kannattajansa, kun koko Arkadianmäki koostuu 60+-vuotiaista Pekkarisista ja muista hobbiteista, joiden paskakaan ei haise.

Toinen asia on se, että antamalla Halmeelle tai muulle värikkäälle julkisuudenhenkilölle äänensä, on se nimenomaan kannanotto nykypolitiikkaa ja vallanpitäjiä kohtaan, mikä on sinällään tekona rationaalinen. Tosiasia on kuitenkin, että sama vaikutus olisi jos äänestäisi Aku Ankkaa tai kirkkovenettä. Sillä erotuksella että nämä hahmot eivät fyysisesti kuormittaisi eduskunnan istuntoja.

Mitä Tony sitten sai aikaan? Meteliä, keskusteluja ja kuohuntaa. Hautapaikat. Mies, joka tuskin on päässyt edes peruskoulusta, joka ei osaa kirjoittaa, puhua asiallisesti, pukeutua tai käyttäytyä asiallisesti, olla hakkaamatta toisia tai edes ajaa autoa selvinpäin, ei voi olla ainakaan minun ääneni arvoinen. Eduskuntatyössä keskeistä on valtajärjestelmien ja vaikutuskanavien tunteminen: Suhteet, oikeat esityskanavat ja järjestelmien sekä byrokratian tuntemus. Voihan se tietysti jonkun vakuuttaa, että menee karmit kaulassa haukkumaan presidenttiä lesboksi, mutta jos Tonylta oltaisiin kysytty kauanko kestää Suomessa presidenttikausi hän ei varmaankaan olisi edes tiennyt.

Eli miltei joka jätkästä on huutamaan huumepäissään tai ilman räävittömyyksiä ja omia totuuksiaan, mutta harvalla on selkärankaa kuunnella toisia, tehdä hiljaista ja kovaa työtä yhteisten tavoitteiden saavuttamiseksi. Tony korvasi älyn, tiedon ja kokemuksen puutteen pelkällä showlla ja mäikkäämisellä. Ei vakuuta, ei nyt eikä myöhemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja Häpeä!:

Eli kannatat pedofiliaa etkä kunnioita sotaveteraaneja?

no varmaan itsekin ymmärrät, että en. Mutta olen siltikin varma, että vaikka minä ja Halme molemmat ollaan pedofiliaa vastaan, meidän mielipiteissämme esim. sen torjumiseen on suuria näkemyseroja.

varmaan siksi että olet hivenen hullu.
jos äänestysprosentti olisi suurempi eduskuntaan pääsisikin varmaan juuri vaikka minkälaista huumeille päänsä pehmentänyttä vipeltäjää

Alkuperäinen kirjoittaja Kaiutin:
Tässä on nyt muutamia asioita, jotka sotivat keskenään. Ok, Halmeella oli varmasti kannattajansa, kun koko Arkadianmäki koostuu 60+-vuotiaista Pekkarisista ja muista hobbiteista, joiden paskakaan ei haise.

Toinen asia on se, että antamalla Halmeelle tai muulle värikkäälle julkisuudenhenkilölle äänensä, on se nimnomaan kannanotto nykypolitiikkaa ja vallanpitäjiä kohtaan, mikä on sinällään tekona rationaalinen. Tosiasia on kuitenkin, että sama vaikutus olisi jos äänestäisi Aku Ankkaa tai kirkkovenettä. Sillä erotuksella että nämä hahmot eivät fyysisesti kuormittaisi eduskunnann istuntoja.

Mitä Tony sitten sai aikaan? Meteliä, keskusteluja ja kuohuntaa. Hautapaikat. Mies, joka tuskin on päässyt edes peruskoulusta, joka ei osaa kirjoittaa, puhua asiallisesti, pukeutua tai käyttäytyä asiallisesti, olla hakkaamatta toisia tai edes ajaa autoa selvinpäin, ei voi olla ainakaan minun ääneni arvoinen. ja eduskuntatyössä keskeistä on valtajärjestelmien ja vaikutuskanavien tunteminen: Suhteet, oikeat esityskanavat ja järjestelmien sekä byrokratian tuntemus. Se voi tietysti jonkun vakuuttaa, että menee karmit kaulassa haukkumaan presidenttiä lesboksi, mutta jos Tonylta oltaisiin kysytty kauanko kestää Suomessa presidenttikausi hän ei varmaankaan olisi edes tiennyt.

Eli mileti joka jätkästä on huutamaan huumepäissään tai ilman räävittömyyksiä ja omia totuuksiaan, mutta harvalla on selkärankaa kuunnella toisia, tehdä hiljaista ja kovaa työtä yhteisten tavoitteiden saavuttamiseksi. Tony korvasi älyn, tiedon ja kokemuksen puutteen pelkällä showlla ja mäikkäämisellä. Ei vakuuta, ei nyt ei kä myöhemmin.

hmm, eiköhän Halme osannut valtaosan ajasta nuo luettelemasi asiat :snotty:
kun miettii kuinka monta sellaista henkilöä eduskunnassa on jotka tuntevat nuo kaikki järjestelmät ja byrokratiat, on suorastaan ihmeellistä miten vähän siellä saadaan aikaiseksi.. olen ollut kuuntelemassa täysistuntoa, olen myös katsonut televisiosta niitä... ja aina pistää silmään se että mitään siellä ei sanota tai tehdä millä olsi jotain merkitystä.. ja juuri se on vialla tuossa järjestelmässä.. ja juuri siksi sinne pitää saada henkilöitä jotka rikkovat tuon yltiöpäisen soveliaan ja hillityn mitään aikaan saamattoman koneiston... potkii perseelle niitä jotka enemmistössä voisivatkin asioihin vaikuttaa

Alkuperäinen kirjoittaja :/:
varmaan siksi että olet hivenen hullu.
jos äänestysprosentti olisi suurempi eduskuntaan pääsisikin varmaan juuri vaikka minkälaista huumeille päänsä pehmentänyttä vipeltäjää

hmm, eli toisin sanoen olin tyhmä?

Yhteistyössä