Miksi mies säilyttää vanhat valokuvat vaikka on jo uudessa suhteessa?

• Viestiketjun aloittaja "Vilja"
  • Ensimmäinen viesti
"Vilja"
Mies on eronnut ja nyt suhteessa kanssani mutta pääsin käymään hänen kotonaan, missä oli kuvia häistä ja miehestä ja ex-vaimosta. Asia häiritsee minua. Tuntuu kuin mies ei olisi päässyt yli vaikka vannoo rakastavansa minua. Myöskään mies ei halua harrastaa seksiä. Ex ei ole miehen elämässä enää. Jotain hämärää tässä on. Mitä kannattaisi tehdä??

"puska"
On noita vanhoja kuvia minullakin entisestä miehestä seinällä ja ei ole nykyinen milleskään asiasta. Totesi vaan, että kunhan ei ole sängyn päädyssä tai yöpöydällä niin hänelle se on ok. Ja minulle taas on ok, että miehellä juoksee tuommoisessa digitaalisessa valokuvakehyksessä kuvia hänestä ja hänen entisestä rakkaastaan. Seinälle hän ei niitä kuvia halunnut.

Itse asiassa noita kuvia hänestä ja hänen entisestään on joskus ihan kivakin katsella. Me ei olla liikuttu paljoa yhdessä missään kauempana, niin niistä saa vähän osviittaa, minkälaisista reissusita mies on tykännyt.

Vier...
Saahan kuvat olla, en itse ikinä lopuisi muistoistani.
Tuo ettei seksi kiinnosta, on oudompaa kun ilmeisesti ette ole uskossa tms. Mieskö aina kieltäytyy seksistä nykyään, vai sitä ei ole ollut vielä kertaakaan?

paulene
Eikö valokuvat ole juuri sitä varten että eletty elämä jää kuviin. Enpä ole tiennytkään että jotkut pitävät vain nykyisyydestä kertovat valokuvat, ja tuhoavat kaikki vuotta vanhemmat.

säpäle harmaana
[QUOTE="Vilja";29845335]Ei nyt kokonaan mutta tarviiko kaikkea säilyttää ja elää menneessä.
Miksi kantaa menneisyyttään mukana kun voi aloittaa alusta puhtaalta pöydältä.[/QUOTE]

Miten se on menneessä elämistä, jos kantaa menneisyyttään mukana? Kaikkihan me niin teemme.

Oletko sinä hävittänyt vanhat koulukuvasi?

"sasa"
[QUOTE="Vilja";29845335]Ei nyt kokonaan mutta tarviiko kaikkea säilyttää ja elää menneessä.
Miksi kantaa menneisyyttään mukana kun voi aloittaa alusta puhtaalta pöydältä.[/QUOTE]

Vaikkapa siksi, että kuvat kertovat eletystä elämästä. Niitä on mukava katsoa sitten vanhana, mitä kaikkea onkaan tullut matkalla tehtyä ja kenen kanssa. Ei tarvitse pelkkiä muistikuvia tavoitella mielestään.

? !
Meillä molemmilla on kuvat entisistä suhteista tallessa mutta eivät ne kyllä seinällä/näkyvissä ole, olisi vähemmän upeeta, jos esim. molempien entiset hääkuvat olisivat seinällä.

"vieraana"
[QUOTE="puska";29845290]On noita vanhoja kuvia minullakin entisestä miehestä seinällä ja ei ole nykyinen milleskään asiasta. Totesi vaan, että kunhan ei ole sängyn päädyssä tai yöpöydällä niin hänelle se on ok. Ja minulle taas on ok, että miehellä juoksee tuommoisessa digitaalisessa valokuvakehyksessä kuvia hänestä ja hänen entisestä rakkaastaan. Seinälle hän ei niitä kuvia halunnut.

Itse asiassa noita kuvia hänestä ja hänen entisestään on joskus ihan kivakin katsella. Me ei olla liikuttu paljoa yhdessä missään kauempana, niin niistä saa vähän osviittaa, minkälaisista reissusita mies on tykännyt.[/QUOTE]

Miksi sulla on kuvia entisestä seinällä?? Kyllä on ihan normaalia että niitä kuvia on albumissa tai koneella tai jotain, mutta eron jälkeen seinälä? On hiukka outoa minun mielestäni. Tuleehan siitä sellainen kuva että yli ei olla päästy.

vierass
pidan "rovioihmisia" jotenkin pimeina ja tunnevammaisina. vaikuttaa aina etta siina omia puutteellisia terveita psyyken puolustuskeinoja korvataan epaterveemmilla defensseilla. normaali ihminen suree, kaipaa, tuntee syyllisyytta ja ehka vahitellen unohtaa, mutta haluaa silti valilla muistella ikaviakin juttuja ja nakee menneissa suhteissa hyviakin asioita. on ehka satunnaisesti mustasukkainen entisille muttei anna sen vaivata. rovioihmiset eivat kesta todellisuutta sellaisena kun se on vaan pitaa tehda kaikenlaisia temppuja, jotka muka muokkaavat todellisuutta oikeaan suuntaan, esim. kuvien havitys merkitsee etta mies ei rakasta entista.

sofie.
Avoimuus on kai ainoa keino selvittää asia, sanot, et suo mietityttää kuvat exästä ja kysyt suoraan miksi ei halua seksiä. Onko teijän välillä seksuaalista latausta? Mutta jos asiat vaan vaivaa ja vaivaa ni ite jatkaisin omaa elämää ja jättäisin miehen.

"reetu"
[QUOTE="Vilja";29845278]Mies on eronnut ja nyt suhteessa kanssani mutta pääsin käymään hänen kotonaan, missä oli kuvia häistä ja miehestä ja ex-vaimosta. Asia häiritsee minua. Tuntuu kuin mies ei olisi päässyt yli vaikka vannoo rakastavansa minua. Myöskään mies ei halua harrastaa seksiä. Ex ei ole miehen elämässä enää. Jotain hämärää tässä on. Mitä kannattaisi tehdä??[/QUOTE]

Isälläni on vanhojen "tyttöystävien" kuvia 60-luvulta. En ymmärrä miten mustasukkaisia ihmiset voivat nykyään olla. Äitini ei ainakaan näitä kuvia ole tahtonut repiä, eikä ole niistä vihainen ollut.

Miksi toinen ei voisi säilyttää aiemman elämän muistoja?

Muistojaan kun ei voi pyyhkiä pois, joten miksi oma edellinen elämä (jos se on ollut muistamisen arvoista) ei voisi säilyä edes valokuvina?

Pitäisikö nykyajan naisille olla suljetusta tehdaspakkauksesta mies, joka ei ole kukaan koskaan ennen käyttänyt?

Tilanne on eri, jos edelliset suhteet sotkevat nykyistä suhdetta esim niin, että pidetään muutakin kuin ystävä-/kaverisuhdetta yllä. Tuollaisessa tapauksessa on ymmärrettävää katkaista välit aiempiin kumppaneihin.

älkää nyt höpsikö

Saahan olla lapsuus- ja nuoruusajan kuvat, miksi pitäisi leikata joku osuu menneisyydestä pois? ne ovat vain kuvia, vain valokuvia, eivät yhtään sen kummempaa:)

"Lellu"
Alkuperäinen kirjoittaja älkää nyt höpsikö;29845862:
Saahan olla lapsuus- ja nuoruusajan kuvat, miksi pitäisi leikata joku osuu menneisyydestä pois? ne ovat vain kuvia, vain valokuvia, eivät yhtään sen kummempaa:)
Taitaa olla hiukan eri asia jos kuvat on albumissa kuin seinällä.

älkää nyt höpsikö
[QUOTE="Lellu";29845892]Taitaa olla hiukan eri asia jos kuvat on albumissa kuin seinällä.[/QUOTE]

Ap vasta menee ensimmäistä kertaa toisen kotiin, ei kai sitä pidä heti puunata uuteen uskoon? tietääpä heti, että menneisyyttä on.

Yhteistyössä