Miksi mies ei tajua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja haisu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

haisu

Jäsen
17.02.2005
376
0
16
Miksei mies tajua että vauvalle ei anneta maitopulloa sänkyyn,kun se nukkuu huonosti.Mies antaa kaks vuotiaan kattoa määrättömästi telkkaria ja juottaa mehua ja syöttää herkkuja.ei auta vaikka oon selittäny ettei se ole kovin terveellistä.aaaarrghhh

Hermostu sille oikein kunnolla asijasta ja sano että jos haluat että lapsi on terve aikuisenakin niin sille tulee antaa terveellistä vain ja ei mitään herkkuja ja mehuja.. sano sille että lapsi altistuu liika lihavuuteen aikuisena jos se opetaan lapsena jo herkuille. Minusta lapsena minkä oppii niin se näkyy aikuisena, eli juuri nämä herkut yms. Tulee murkkuiässä jo ongelma tämän suhteen. Minä en lapsilleni herkkuja anna, eikä anna miehenikään. Vain terveellistä! :heart:

Sanoppa miehellesi, että lapsella on vain kerran viikossa karkkipäivä, ja tästä pidetään kiinni. Mehua ei kyllä kannata antaa hirveästi, varsinkaan illalla, koska on tosi huonoa hampaille (hapanta, makeaa). Tiedämpä tytön, joka sai mehua aina tuttipullosta, eikä etuhampaista enään tietoakaan, vaan mustat palat jäljellä. En tiedä kasvaako koskaan uudet tilalle, kai sit koulu iässä. Parempia tv;n katselu herkkuja on esim. porkkanan palat, omenan palat, rusinat yms. Ja käske miehesi tehdä lapsen kanssa jotain muuta kun katsoa tv:tä, pelata, rakentaa legoja, leikkiä hippaa, piilosta, ulkoilla, laskea mäkeä yms. Ehkä miehesi kaipaa kunnon herätyksen.

Jos maitohampaat olivat niin kyllä kasvaa. Pikkusiskolla syöpy maitohampaat pois ku oli paljon sairaana ja antipioottikuurit on pikkulapsilla niin sokerisia. Siis ne ruutalla annettavat mansikan makuiset moskat.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.03.2005 klo 15:33 -Anna- kirjoitti:
Miksi äidin tapa on sitten se oikea?Miksi äiti saa päättää vain mitä lapsi syö ja juo...??
Mikäs se tämä nyt oikein on?!
Eikös tässä ollu yleisesti kyse siitä mikä on hyväksi lapselle?
Herkuthan ei kuulu, ei minun eikä myöskään mieheni mielestä, pienen lapsen ruokavalioon (tarkoitan karkkia, mehuja yms.). Tässä ei varmaankaan kukaan ole väittänyt että vain äidit saavat päättää ja ovat aina oikeassa. Provoa taitaa tyrkätä... :x

Yhteistyössä