Miksi mies ei saisi maksaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kotiäiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Vieras";24350974]avioliitto on vain laillistettua prostituutiota.[/QUOTE]

Juuri tälläisiä kommentteja ihmettelen? Miksi olisin, en tehnyt lapsiani rahan vuoksi. Tai mieheni maksaisi seksistä, hän saa sitä minulta minun omasta vapaasta tahdostani ilman rahoja.

Ainakin palstalla vanhemmuudestakin ja erityisesti äitiydestä on tehty kilpailu. Kuka on paras tai ainakin minä olen parempi kuin toiset. En tiedä mistä johtuu, mutta tuntuu että yksilölliset valinnat eivät ole tänäpäivänä sallittuja.
Suoraan ei kuulu tähän, mutta eilen satuin katsomaan ensimmäistä kertaa ohjelmaa Neljät häät. En pysty käsittämään miten häistä saa kilpailun, jotenkin kammottavaa.

Ainakin palstalla vanhemmuudestakin ja erityisesti äitiydestä on tehty kilpailu. Kuka on paras tai ainakin minä olen parempi kuin toiset. En tiedä mistä johtuu, mutta tuntuu että yksilölliset valinnat eivät ole tänäpäivänä sallittuja.
Suoraan ei kuulu tähän, mutta eilen satuin katsomaan ensimmäistä kertaa ohjelmaa Neljät häät. En pysty käsittämään miten häistä saa kilpailun, jotenkin kammottavaa.

Työkaveri kertoi naapurin äitien kilpailusta, kuka saa lapsen ensimmäisenä yökuivaksi... ainakin toista lapsista jopa herätettiin yöllä potalle. Surullista touhua, kun yökuivuus on kiinni lapsen elimistöstä eikä oppimisesta.

Se on teidän valinta ja hyvä että toimii. :) Pääasia onkin, että osaa tehdä ratkaisun mikä koko perheelle on parhaaksi. Itse olin kotona 5 v ja ne oli ihan mukavia aikoja. Nyt olen ollut töissä muutaman vuoden ja nautin suunnattomasti taas tästäkin. En kyllä jaksaisi enää olla kotona sillä kaipaan aikuista seuraa, omaa rahaa ja sitä että voin taas käyttää aivojani. Lisäksi en usko, että jaksaisin mitenkään tarjota lapsille niin paljon virikkeitä mitä energiset 7 v ja 5 v lapset tarvii.

Ei siinä mitään pahaa ole. Mutta olen tavannut miehiä, jotka haluvat sitoa naisen kotiin ja maksavat mielellään, jotta itse voivat olla töissä niin paljon kuin haluavat. Se ei minusta ole oikein, että nainen otetaan vain piiaksi joka yritetään pitää hiljaisena ja tyytyväisenä tarjoamalla elintasoa. Kahden kauppahan se tietysti on, jos naiselle käy se, että mies ottaa hänet siksi, että hän hoitaa kotia eikä valitse siksi, että rakastaa. Tällaisia miehiä näkyy vieläkin olevan vaikka ei enää 1800-lukua eletäkään.

Ei siinä mitään pahaa ole. Mutta olen tavannut miehiä, jotka haluvat sitoa naisen kotiin ja maksavat mielellään, jotta itse voivat olla töissä niin paljon kuin haluavat. Se ei minusta ole oikein, että nainen otetaan vain piiaksi joka yritetään pitää hiljaisena ja tyytyväisenä tarjoamalla elintasoa. Kahden kauppahan se tietysti on, jos naiselle käy se, että mies ottaa hänet siksi, että hän hoitaa kotia eikä valitse siksi, että rakastaa. Tällaisia miehiä näkyy vieläkin olevan vaikka ei enää 1800-lukua eletäkään.

Sulkeeko nuo jotenkin toisensa pois? Mun mies kyllä tykkää että hoidan lapset ja kotia (eikä lykätä muille) ja rakastaa myös.

Itse vaan en ole törmännyt tuollaisiin miehiin tai pariskuntiin omassa tuttavapiirissä, joissa monissa kotiäitejä.

Mielestäni tämä on juuri nyt parasta aikaa, aamulla lapset menevät kouluun, kävelemme yhdessä kouluun, sitten menen kuntosalille mieheni kanssa, juoksemaan tai pelaamaan golffia. Sitten iltapäivällä teemme läksyt lasten kanssa ja sitten käymme uimassa, kävelemässä tai puistoissa ym. Nautin olosta lasten kanssa ja kun saan tehdä heidän kanssaan kaikkea kivaa yhdessä.

Nyt jaksan paljon paremmin, kun lapset vähän kasvaneet, muutama vuosi sitten kun kaikki kolme olivat alle 4-v oli aika raskasta ja välillä energia meni vain kotiaskareisiin. Siksi arvostankin niitä, jotka käyvät töissä lisäksi ja sitten tekevät kotityöt ym.

En usko, että mieheni on tuollainen, kyllähän hän tykkää, koska pidän kodin siistinä ja ruoka valmiina ym, mutta kyllä hän ymmärtää, että kun menen töihin asiat muuttuvat ja kotityöt jaetaan. Kyllä esim. mieheni tekee paljon ruokaa nytkin ja siivoamisen hoidan minä, sillä vain minä osaan sen kunnolla ;)

Koska työssäkäynti ja palkan saanti määrittelevät ihmisen arvon. Vaikka et sais sossusta/kelasta senttiäkään.
Työ ja raha ovat tärkeimmät arvot. :rolleyes:

Ja jos et käy töissä, et tee mitään muutakaan. Muuta elämäähän ei voi olla, kuin työelämä ja kotielämä.

Viimeksi muokattu:
Mulle oma työ on henkireikä, koska se on mun omaa hommaa. On tarve tuntea itsensä välillä hyödylliseksi myös sitä kautta, että tienaan oman elantoni. Muiden valinnat ovat mulle aika yhdentekeviä, enkä arvostelisi esim ystäviäni sen perusteella että ovat jääneet kotiin. Oletan, että heillä on plan B eron tai miehen kuoleman varalta sekä oma eläkerahasto kasvamassa korkoa. Jos perusturva on kunnossa ja on itse tyytyväinen ratkaisuunsa, niin tuskin muiden kommentitkaan voi venettä keikauttaa.

Peksi puhui asiaa. Mulla ei tulisi mielenkään mennä töihin yleisen mielipiteen vuoksi tai edes ajatella asiaa, että mitähän muutkin tähän nyt sanovat.

Täytyy sanoa, että yleisesti ottaen tosi asiallisia vastauksia sain :)

Oma kokemus naisista joita mies elättää on todella huono. Naisella joka ei itse tienaa mitään, ei ole myöskään päätäntävaltaa mihinkään. mies päättää mihin rahat käytetään, mitä ostetaan ja kenelle. Kun esim. sohvan valinnassa tulee erimielisyyttä, miehen mielipide voittaa, kun hän kerran maksaa. Naisella ei myöskään ole mitään oikeutta tietää mitään perheen raha-asioista, ei edes pyydettäessä tilin saldoa saati kuittia jostain maksusuorituksesta vaikka velkoja kävisi oven takana. Nainen on siis täysin palvelijan asemassa jolla on vain velvollisuuksia. Toki näin ei ole kaikilla eikä kaikissa parisuhteissa, mutta kun oma kokemus on tällainen (eikä vain itseni vaan parin muunkin kohdalla) en ikinä suostuisi tuohon. Perheen eteen tekee molemmat töitä, niin rahan hankkimiseksi kuin kodista ja lapsista huolehtimiseksi.

Et varmaan lukenut koko ketjua, sillä kyllähän minäkin tienaan vuokratuloillani 1100€ kk ja lapsilisät, jotka kyllä menevät säästöön. Ja minä hoidan netistä maksut ja säästötileille rahan laittamiset ym, mutta yhdessä päätetään. Ja mitä tulee esim uuden sohvan hankkimiseen, ostetaan sellainen mistä molemmat pitää :)

Me olemme perhe ja tällähetkellä mieheni tienaa enemmän (tienaa kyllä vaikka olisin töissäkin) ja minä huolehdin kodista enemmän.

[QUOTE="vieras";24355094]Oma kokemus naisista joita mies elättää on todella huono. Naisella joka ei itse tienaa mitään, ei ole myöskään päätäntävaltaa mihinkään. mies päättää mihin rahat käytetään, mitä ostetaan ja kenelle. Kun esim. sohvan valinnassa tulee erimielisyyttä, miehen mielipide voittaa, kun hän kerran maksaa. Naisella ei myöskään ole mitään oikeutta tietää mitään perheen raha-asioista, ei edes pyydettäessä tilin saldoa saati kuittia jostain maksusuorituksesta vaikka velkoja kävisi oven takana. Nainen on siis täysin palvelijan asemassa jolla on vain velvollisuuksia. Toki näin ei ole kaikilla eikä kaikissa parisuhteissa, mutta kun oma kokemus on tällainen (eikä vain itseni vaan parin muunkin kohdalla) en ikinä suostuisi tuohon. Perheen eteen tekee molemmat töitä, niin rahan hankkimiseksi kuin kodista ja lapsista huolehtimiseksi.[/QUOTE]

No onpa sulla mallit olleet esimerkkinä, hyvä kun tiedostat että asiat eivät välttämättä näin ole. Minä olen suomessa kotiäitinä ja hoidan kyllä meidän perheen raha-asiat ihan itse ja yhdessä päätetään sohvien värit, eikä ole tarvinnut tapellakaan kun maku on sama, pääkohtaisesti sääntönä että halvalla ei hyvää saa, eli ostamme ennemmin laatua vähän kalleemmalla hinnalla ja harvemmin, oikeastaan kaikessa tähän tyyliin.

Pelkästään hyvä että tiedostaa sen että se mikä sopii yhdelle perheelle tai jollekin toiselle ei välttämättä toimi meidän perheessä tai ole minulle paras ratkaisu. Tuhansia naisia on varmasti jotka ovat täysin tyytyväisiä omiin ratkaisuihinsa esim. siihen että ovat voineet lapset hoitaa kotona, mutta niin on myös tuhansia naisia, jotka jälkeenpäin ovat huomanneet että todellisuudessa heillä ei ollut mitään päätösvaltaa perheessä. Raha ja valta voivat kulkea käsikädessä myös perheessä vaikka niin ei tarvitse olla, eikä niin edes minusta saisi olla.

Yhteistyössä