miksi mies ei enää tahdo toista lasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "elli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="mamaa";25915591]Täsmälleen sama tilanne.

Meillä myös 1,5 vee, ja häntä odottaessa molemmat halusimme vähintään kaksi lasta, suht. pienellä ikäerolla. Nyt mies ei halua ja minä haluan niin että sattuu... ja olen jo reilusti yli kolmekymppinen, joten aikakin alkaa pikkuhiljaa tulla vastaan :(

Ottaa päähän niin että näköä haittaa, vaikka se ei mitään autakaan. Mies on ihan meidän lapsemme pauloissa, rakastaa pikkutyttöään yli kaiken ja touhuaa ja on hänen kanssaan paljon. Silti ei halua toista vielä, eikä kuulemma ehkä koskaan. Ei suostu puhumaan asiasta. Mun biologinen kello soi niin että varmaan naapuritaloonkin kuuluu.

En osaan neuvoa muuta kuin että koittakaa puhua asiasta. Todella hankala tilanne![/QUOTE]

"Otan osaa"- jos näin voi nyt sanoa.. Eikö se auta jos sanot että myöhemmin voi olla jo liian myöhään? jos kerta ikää rupee olemaan..?

No mulla ei iän puolesta olisi mikään hoppu, mutta se tunne.. ensimmäisen kohdalla ei ollutkaan mitään suurta paloa tulla äidiksi, siksi tämä niin minut yllättääkin..

Tunnen mieheni kuitenkin sen verran hyvin, että on muidenkin asioiden kohdalla sanonut ,ehkä- katsotaan myöhemmin, mutta sitä ei myöhempää ei koskaan ole tullut..

Se vauvakuume voi olla niin biologisperäistä, ettei siinä oikein mikään järkeily auta siihen tunteeseen. Tunnetta vastaan voi onneksi kuitenkin toimia. Se helpottaa, jos molemmat ovat valmiita ymmärtämään toista, tukemaan, keskustelemaan ja tekemään kompromisseja.

En oikein saa kiinni siitä, että minkälainen teidän suhde on muuten. Toisaalta kuulostaa, että olet aika tyytyväinen suhteeseen ja mieheen, toisaalta kuvaat miestä etäisenä ja kylmänä. Onko tuossa tapahtunut jokin muutos? Onko miehellä meneillään jotakin mitä et tiedä? Tai oletko ehkä itse muuttunut etäisemmäksi ja mies reagoi siihen? Mitä tarkoitat sillä, että mies vaikuttaa välinpitämättömältä muitakin unelmiasi kohtaan?

Suhde toimii muuten ihan hyvin, meillä arki toimii hyvin yhdessä eikä me oikein tapellakaan, mitä nyt näitä pakollisia pikku kinoja :)

Mutta kun on kyse mun hiemankin suuremmista tulevaisuuden haaveista esim. koulutus niin ei juuri mitään tukea tai tsemppausta.. Mulla ei siis vielä ole koulutusta, teini-iälle kiitos siitä :D töitä olen tehnyt siellä missä niitä on tarjolla ja opiskelu myöhemmällä on jäänyt..

Ja nyt varmaan olen muuttunut etäisemmäksi näinä viikkoina kun asia painaa mieltä ja miehen asenne ärsyttää, mutta on silti läheisyyttä ja lämpöä, en siis ole muuria ympärilleni rakentanut..

[QUOTE="äiti";25915948]Sun on vaan hyväksyttävä tilanne ja nutittava siitä yhdestä lapsesta. Olisi itsekästä rikkoa lapselta perhe tuollaisen syyn takia.[/QUOTE]

Tiedän. Enkä miestä jätäkkään vaikka ei sitten koskaan sitä toista lasta haluaisikaan.. Mutta kyllä se varmaan jonnekkin hampaankoloon jää kaihertamaan..

[QUOTE="elli";25915532] mies ehkä jotenkin "pelkää tekevänsä jotain väärin" kun lapsi on niin pieni vielä eikä osaa sanoin kertoa mikä on tai mitä haluaa.. Epävarmuus varmaan. [/QUOTE]

Olisikohan miehesi innostuneempi perheenlisäyksestä jos hän olisi enemmän vastuussa esikoisen kanssa? Löytäisi oman tapansa olla vanhempi, olla isä. Erilainen kuin äiti mutta tasavertainen vanhempi. Eikä vain leikittäjä ja äidin auttelija.

Olisikohan miehesi innostuneempi perheenlisäyksestä jos hän olisi enemmän vastuussa esikoisen kanssa? Löytäisi oman tapansa olla vanhempi, olla isä. Erilainen kuin äiti mutta tasavertainen vanhempi. Eikä vain leikittäjä ja äidin auttelija.

Olen yrittänyt patistaa miestä vaikka kahdestaan ulos mutta ei kuulemma keksi mitään tekemistä.. Välillä on kyllä tytön kanssa kahden kotona kun jossain käyn mutta silloinkin ei tarvitse muuta kuin vahtia, eli kaikki ruokailut ynm haluaa jättää minulle..

En siis ole mitään Minä hoidan lapseni kokonaan itse, muut ei saa puuttua- tyyppiä, olen tarjonnut ja pyytänyt mutta kokee tämän htkisen järjestelyn itselleen parhaaksi..

[QUOTE="elli";25916080]Olen yrittänyt patistaa miestä vaikka kahdestaan ulos mutta ei kuulemma keksi mitään tekemistä.. Välillä on kyllä tytön kanssa kahden kotona kun jossain käyn mutta silloinkin ei tarvitse muuta kuin vahtia, eli kaikki ruokailut ynm haluaa jättää minulle..

En siis ole mitään Minä hoidan lapseni kokonaan itse, muut ei saa puuttua- tyyppiä, olen tarjonnut ja pyytänyt mutta kokee tämän htkisen järjestelyn itselleen parhaaksi..[/QUOTE]

Sori, mutta en tule koskaan käsittämään tollasta miehen paapomista. Siis lapsihan on teidän yhteinen! Minkä hlvetin takia ette hoida häntä yhtä paljon?

Yhteistyössä