Mies ei halua toista lasta,säikähti vaikeaa raskausaikaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "onneton"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"onneton"

Vieras
Meillä 1 lapsi 4,5v. Haluaisin toisen lapsen mies ei. Olin useamman viikon n. 6 viikkoa pakkolevosa
vaikeiden raskaussupisteluiden kanssa.Olin myös viikon pakkolevossa sairaalassa koska lapsi
meinasi syntyä keskosena. Syntyi 37+6 ja oli 3kg350g. Nyt mies ei halua toista koska pelkää vaikeaa
raskausaikaa.Mitä teen?

Miehelläkin on kai oikeus noihin ajatuksiinsa?

Monesti kuulee niin päin että nainen esim. on kokenut vaikean synnytyksen eikä siksi pysty ajattelemaankaan lisää lapsia.

Minun mieheni halusi pitää keskenmenon jälkeen pitemmän tauon, koska keskenmeno otti niin koville. Tai siis 2 perättäistä + ne 2 alkuraskautta mitkä pisti perheen koville miun ollessa pdin omana ekat 12 viikkoa.

Miehelläni oli oikeus tähän.

Ei auta kuin yrittää miehen kanssa puhua puhua ja puhua. Tai jos mies on valmis puhumaan jonkun ulkopuolisen kanssa? Jos ei halua edes puhua. Niin ei auta kuin aika, ehkä.

No sitten sen ajatuksen kanssa pitää oppia elämään. Lasten hankinta on yhteinen päätös ja sitä pitää molempien haluta jos kerran parisuhteessa ollaan.

[QUOTE="onneton";27042150]En usko että aika auttaa,että mieli muuttuisi. Puhuttu on muutama vuosi ja on taipumaton asian suhteen toista lasta ei halua.[/QUOTE]

Sitten se on kai hyväksyttävä..

Mutta jos mies on noin taipumaton ja syynä pelkästään vaikea raskausaika, niin uskoisin miehen valehtelevan. Ehkä ei vain halua toista lasta, eikä ole keksinyt sille varsinaista syytä?

Meinaan jos tuo olisi vain ongelma ja sisimmässään ajattelisi että ei ole niinkään toista lasta vastaan niin tekisi asian eteen jotain. Jos nainenkin noin paljon lasta haluaa että jo pari vuotta on asiaa käsitelty - kyllä mies olisi tullut jossain kohtaa vastaan ja edes Yrittänyt selvittää traumojaan raskausajasta.

Joten mun korvaan kuulostaa siltä että ei ole todellinen syy. Ehkä osa syy.

Yhteistyössä