Miksi miehen omat REISSUT pitäisi kieltää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rentovaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rentovaimo

Vieras
Mä en ymmärrä. Mun miehen kaveriporukka on suunnitellut jo ajoissa ensi syksyn/talven reissua Lapin hiihtokeskukseen. Kaikilla lapsia ja iso porukka lähdössä, joten aikaisin on suunnitelmat tehtävä.

No nyt sitten monen vaimo/avovaimo laittaa kapuloita rattaisiin, tyyliin "Kyllä tällaiset reissut tiedetään!" Ja monelle on tullut kotoa tyly vastaus, että ei ole asiaa reissuun. Reissu tehdään vkonloppuna, joten kaikkien puolisot ovat periaatteessa kotona, koska kukaan ei tee vuorotyötä ja lapsien hoitokaan ei siis ongelma.

Mulla ei vaan me jakeluun miksi mieheltä kiellettäs reissut? Olisi oikeesti kiva kuulla, miksi teillä tehdään näin. Meillä on itsestään selvyys, että reissuihin saa lähtä, kunhan niistä sovitaan etukäteen ja se kummallekin sopii (lähinnä lasten hoitoa ajatellen).

Voiko joku oikeesti pelätä, että mies esim. pettää? Mä en jaksa tollasta edes miettiä, koska jos mun mies haluaisi mua pettää, ei siihen mitään hiihtokeskus-reissu tarvita. Pettää voi ihan kotonakin.

No nyt uhkaa mies kato tällä reissulla, kun monella on niin kus***pää puoliso.

No ethän sinä tiedä millä tolalla toisten ihmisten parisuhteet ovat. Joillakin voi mennä huonosti ja reissu osuu huonoon ajankohtaan. Tai sitten mies ei ole ollut luottamuksen arvoinen edellisillä retkillä.

Ei kannata aina ensiksi ajatella että vaimot tekee kiusaa. Kokemuksesta tiedän että toisten parisuhteissa voi olla asiat hyvinkin hullunkurisesti ilman että kukaan lähipiiristä tietää asiasta mitään.

Entinen miesystäväni kertoi, että hän kävi lapinreissuilla pettämässä ex-avovaimoaan. Nämä reissut ovat kuulemma vain panoreissuja. Onneksi minun mieheni ei hingu tällaisille reissuille. Parempi, että käy metsällä ja kalassa.

Mun mies teki kerran törkeän tempun.
Kaverinsa houkuttelivat kovasti lähtemään etelään remureissulle ja kun häntä ei napannut yhtään eikä jostain syystä sitä kehdannut sanoa niin huijasi että mulla on työvuorot niin ettei voi lähteä kun pitää olla lapsia hoitamassa.
Musta on ihanaa aina kun mies lähtee reissuun, mites se menikään että kun kissa on pois niin hiiret jotain:D

Ehkä nämäkin ukot kusettavat kun haluavat vaan näivettyä kotisohvalla.

Jos luotto ois menny tollasilla reissuilla niin ei sais lähteä,kylhän sen tietää et viina virtaa ja tanssitaan.Mutta jos mies ois ollu luottamuksen arvoinen niin sais mennä ja tietäsin et kyllä tuntuu sit kivalta tulla kotiin.

Mulla on sellanen sairaus, että kaks päivää yksin lapsien kaa on mulle fyysisesti tosi uuvuttavaa. En huutele sairaudestani. Tiedän että moni ihmettelee miksi miehen pitää aina lähteä täsmällisesti töistä ja reissut eivät ole ok kovin usein. Ulkomaan seminaarit sun muut hoituvat niin että mummo auttaa hoidossa. Ikinä ei voi tietää mitä siellä kulisseissa on. Mä näytän terveeltä.

Meillä saa sovitusti reissata.
En lähtisi silti muiden asioita ihmettelemään tällä saralla koska mistä tietää toisten parien luottamuksen jne.
Voihan olla,että joukossa on miehiä jotka "reissaavat" jioka viikonloppu jne.
Tai miehet eivät itse anna vaimolle vapaata kodinhoidosta jne.

Vaikka ap:n mies ei noilla reissuilla pettäisi niin moni mies kuitenkin pettää. Ja toki pettää voi ihan kotioloissakin, mutta onhan se hemmetin paljon helpompaa hairahtaa tuollaisella reissulla missä vaimo kaukana eikä ketään silminnäkijöitäkään. Eli ehkä moni vaimoista tietää millainen mies on esim. kännissä.. on voinut pettää aiemminkin.

Omaa miestä en päästäisi tuollaiselle reissulle juuri tuosta syystä (tai no, mitenkäs estäisin jos haluaisi lähteä..?). Selvinpäin luotettava kaveri mutta kavereiden kanssa kännätessä muuttuu vähän erilaiseksi.. vetää todella överit eikä itsekään muista mitä on sitten tehnyt niin mitenpä siihen voisi silloin luottaa? Nykyisin ei sitten onneksi itsekään halua lähteä kännireissuille, perhe vie voiton, joten ihan tyytyväisiä ollaan molemmat (käy kyllä harrastusreissuillaan mutta niihin ei juominen kuulu).

Minunkin mies muuten on käyttänyt minua tekosyynään, kun ei joskus ole halunnut joskus lähteä. Joskus vaan sattumalta kuulin kuinka minua pidettiin pirttihirmuna ja vähän ihmettelin.. olin kuulemma aina estänyt miestä lähtemästä baariin vaikken tosiaan koskaan ole niin tehnyt :D

kyllä voi lähteä,kunhan ei oo koko ajan menossa,eikä kyllä ookkaan n.kerran vuodessa joku mökki tai kalastusreissu,joskus jotain iltamenoja ehkä jotai 5-6krt vuodessa.

No mies on reissannut työkseen vuosikymmeniä, enpä tiedä onko pettänyt vai ei, ihan vapaasti voi mennä kaverien kanssa reissuun, jos sattuu huvittamaan, niin minäkin menen.

Alkuperäinen kirjoittaja dfdf:
Entinen miesystäväni kertoi, että hän kävi lapinreissuilla pettämässä ex-avovaimoaan. Nämä reissut ovat kuulemma vain panoreissuja. Onneksi minun mieheni ei hingu tällaisille reissuille. Parempi, että käy metsällä ja kalassa.

No ei tää kyllä kaikkien kanssa pidä paikkaansa. Meillä saa mennä, kunhan se etukäteen sovitaan. Enkä todellakaan pelkää, että mies (tai kukaan hänen kavereistakaan) pettää siellä. Olen itsekin ollut ko. reissuilla mukana (ainoona naisena) ja ei siellä kukaan ole naisia sen kummemmin katellut.

Yhteistyössä