MIKSI miehelle on mahdotonta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyllästynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyllästynyt

Vieras
MIKSI on mahdotonta kotona olevalle isälle
- tyhjätä apk ja täyttää sitä mukaa likaisilla kun niitä tulee, miksi pitää odottaa että tiskipöytä ja tasot on täynnäpaskaisia kiinnipinttyneitä astioita...
- laittaa tyhjät pakkaukset, purkit ja muovikääreet roskiin, luuleeko hän että meillä joku roskakeiju joka kerää ne pois pöydiltä (ja kaapeista!!!) pyörimästä
- pestä pyykkiä ennenkuin viimeinenkin vaippa on käytössä ja viimeisetkin sukat on kaivettu kolmatta kertaa pyykkikorista
- laittaa ne pyykit sinne pyykkikoriin
- viedä roskat käskemättä tai samalla kun menee muutenkin ulos - ei kuulemma mitenkään pysty yhtäaikaa pojan kanssa
- imuroida ja siivota samaan aikaan kun hoitaa poikaa, onnistuuhan se minultakin???

Mä en JAKSA just nyt. Kylllä mä ymmärrän että lapsen hoito on rankkaa hommaa, mutta jos ne edellämainitut on onnistunut multakin, paljon pienemmältä ja heikommalta, niin luulis onnistuvan isolta ukolta. Ja kun noi hommat vain LISÄÄ työmäärää, kun joka paikka on sotkussa ja liat pinttyy ja roskat haisee ja ja ja ja.... MÄ EN JAKSAAAAAAAA!!!!

Hyvä on, minä teen ne töistä tultuani ja ennen töihin menoa. Sillä pääsee paljon helpommalla. Jos valitan asiasta, niin tulee vain tappelu ja kellään ei oo kivaa. Mutta kun hiljaa teen vaan niin on oma olo parempi kun ei tartte rypeä paskassa eikä tartte tapella. :( Huoh.

Tämän takia en ole halukas jakamaan vanhempainvapaata miehen kanssa. Meillä homma toimisi juuri niin kuin ap:llä. En jaksa töiden jälkeen aloittaa uutta työpäivää siivoojana. Nyt on siivottu kun mies tulee kotiin ja ruoka valmistumassa. Mies hoitaa lasten kuljetukset ja kauppareissut. Niissä voi keskittyä yhteen asiaan kerrallaan.

No toivon että kun saan tänne vähän räyhätä niin on helpompi mennä kotiin seesteisin mielin. Tuossa ennen töihin lähtöä tyhjäsin ne muutamat puhtaat astiat koneesta ja täytin niillä pitkin pöytiä lojuvilla ja laitoin pyörimään, heti oli kivemman näköstä kun edes näki pöytäpinnat.

Mies ei koskaan myöskään tyhjää pyykkiä narulta, vaan käyttää ne suoraan sieltä, ja tosiaan ne pestään vasta kun kaikki on likasia. Mä EN voi ymmärtää tota miehen logiikkaa. Noh, vaatehuoneen voi ehkä muuttaa pelihuoneeksi kun ei sille ole tarvetta tolla tekniikalla ;)

Ja vessanpönttöö tai vessaa se ei ole pessyt ikinä meidän yhdessä asumisen aikana :(

Mutta silti mä rakastan sitä. Ois kyl helpompi jäädä ite kotiin mutta kun mul on nyt paremmat tulot. Ehkä tulevaisuudessa. Mañana, se on miehenikin lempisanonta ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Näinhän se menee:
Tämän takia en ole halukas jakamaan vanhempainvapaata miehen kanssa. Meillä homma toimisi juuri niin kuin ap:llä. En jaksa töiden jälkeen aloittaa uutta työpäivää siivoojana. Nyt on siivottu kun mies tulee kotiin ja ruoka valmistumassa. Mies hoitaa lasten kuljetukset ja kauppareissut. Niissä voi keskittyä yhteen asiaan kerrallaan.

Niinpä putkiaivot vai miten se nyt oli :whistle:
Mä oon aina sanonut että mun mies on 150% isä, eli kun on kotona keskittyy täysin lapsiin ja heidän tarpeisiinsa, muut jää mulle :headwall: :heart:

me ihmiset olemme niin kovin erilaisia. ei voida yleistää, että kaikki miehet olisivat tuollaisia. yleensä kuitenkin ne miehet, jotka ovat asuneet yksin omillaan ennen parisuhdetta, osaavat nämä hommat luonnostaan. lisäksi jos oma isä on tehnyt kotihommia, ovat ne pojalle luonnollisia myös. tämä olisi meidän äitien syytä pitää mielessä.

Olen kans huomannut, että jotkut ihmiset (eivät pelkästään miehet!) tarvitsevat jonkinlaisen siivouspuuskan että saavat yhtään MITÄÄN aikaiseksi. Itse olen opiskelujen alussa tehnyt siivoushommia ym aina ollut siisti, niin tokihan se ärsyttäisi itseäkin. Varsinkin kun tosiaan on ne omat pesukoneet ja tiskikoneet eikä tartte lähteä mihinkään toiseen pihapiiriin peseen pyykkejä! =)

Hän jättää ilm. aina ne astiat pöydälle? Mitä jos vaan nätisti huomautat, ei mitenkään nalkuttamalla. Meillä tahto tuolla jäädä aina kaikki keittiön kaapit ym auki (osuu pää niihin helposti!), niin se loppui siinä kun ite aina suljin niitä miljoona kertaa perässä ja pari kertaa mainitsin (kun vahingossa iskin pään niihin!).

Minä teen meillä suurimman osan kotitöistä, kun toinen tienaa enemmän, mutta silti avokkini kyllä kiitettävästi tiskaa mm. omia astioita ja tyhjentää tiskikaappia ym (kyllä, ei ole tiskikonetta). Joten sinällään ei ole samanlaista ongelmaa.

Täytyy vielä mainita isoveljestäni, että hänellä oli tapana aina viime tipassa vähän pedata sänkyä ja jotain vaatteita viikata että "näyttäis niinku täällä olis tehtykki jotain" =D Eli voihan olla, että avokkisi yksinkertaisesti on niin keskittynyt lapseenne, ettei osaa ajatellakaan siivoamista! =) Jospa hän oppisi ajan kanssa? Itse olen huomannut, että jos mainitsen että "voit tehdä sen ja sen siinä samassa", niin jotenkin avokkini huomaa että tosiaan..eli ei vain ole tullut ajatelleeksi.

Se, joka "vastaa" kodin siivoamisesta, osaa yleensä ajatella ajan käyttämisen ym tehokkaasti. Mutta jos sitä ei ole koskaan osannut, niin ei sitä voi oppiakaan jos ei opettele =) Ainakin voit omalle pojallesi lykätä heti imurin käteen, kun se siinä pysyy..jospa poika oppisi sitten siivoamaan ohimennen ;)

Alkuperäinen kirjoittaja NPOK:
me ihmiset olemme niin kovin erilaisia. ei voida yleistää, että kaikki miehet olisivat tuollaisia. yleensä kuitenkin ne miehet, jotka ovat asuneet yksin omillaan ennen parisuhdetta, osaavat nämä hommat luonnostaan. lisäksi jos oma isä on tehnyt kotihommia, ovat ne pojalle luonnollisia myös. tämä olisi meidän äitien syytä pitää mielessä.

No en mä yleistäkään, tarkoitin ihan omaa miestäni.. huonosti muotoiltu, mutta ihan tuohon omaan rakkaaseen viittasin ja tunnustin rakastavanikin juuri tuota OMAA miestä enkä miehiä yleensä ;)

Hän on asunut koko lapsuus- ja nuoruusikänsä kahdestaan isänsä kanssa tehden kaiken ruoan ja hoitanut kodin. Mut sellaisessa "poikamiesasunnossa" on vähän toisenlainen meininki vissiin. Tosin ei siellä apen luona koskaan asiat loju ympäriinsä.. Mutta kuivia pyykkejä sekin säilyttää narulla :D

[quote="opetella=)
Hän jättää ilm. aina ne astiat pöydälle? Mitä jos vaan nätisti huomautat, ei mitenkään nalkuttamalla. Meillä tahto tuolla jäädä aina kaikki keittiön kaapit ym auki (osuu pää niihin helposti!), niin se loppui siinä kun ite aina suljin niitä miljoona kertaa perässä ja pari kertaa mainitsin (kun vahingossa iskin pään niihin!).

Ainakin voit omalle pojallesi lykätä heti imurin käteen, kun se siinä pysyy..jospa poika oppisi sitten siivoamaan ohimennen ;) [/quote]

Arvaa vaan olenko pyytänyt nätisti ja nalkuttanut mutta kummallakaan ei ole mitään vaikutusta - hän aikoo käyttää vielä sitä kyseistä astiaa ;)

Onneksi toi puolitoistavuotias ON JO innokas imuroija ja pyykkien laitossa sekä apk:n täytössä auttaa kans :)

Alkuperäinen kirjoittaja anski77:
ap mä ymmärrän sua täysin! sama juttu on miehellä ja viimeksi tänä aamuna kirosin mielessäni just tota samaa asiaa!

Kuinkahan monta kertaa minun mieheni on kironnut mielessään minut... :whistle:
Kun en vaan jaksa välittää siisteydestä. :(

nämä asiat ovat yleensä temperamenttieroja tai kasvatuksellisia eroavaisuuksia. ja kun kerran ovat vain asioita, niin niistähän aikuiset ihmiset voivat aina sopia konkun kompromissin. ja se joustaa, kummalle se on helpompaa. esim. hitaan ihmisen voi olla todella vaikeaa tehdä mitään nopeasti, mutta nopean ihmisen on helpompi tehdä jotain hitaammin. kerron lisää, jos ei aukea.

tutun kuuloisia ongelmia täällä ihmisillä.
Itsekään ein erityisen siisti ja siivousinnokas ole.Mutta kyllä ne periaatteet on pidettävä että pyykit ja astiat pestään ettei jää haisemaan ja roskat ulos niin pian kuin mahdollista.Imuria voi käyttää aina välillä ja jääkaappii jätetä mitään huonoa tai tyhjää purkkia ja ne kaapin ovet kiinni ja omien jälkien korjaus kun syönyt/juonut.Mutta mahdottomalta tuntuu ja meillä onkin sitten sekaista.Nyt menossa remontti ja sen kyllä huomaa ja minua AHDISTAA tää sotku.Mutta jos alan siivoamaan on se päivän päästä pahana.Etenkään kun näitä ei nyt edes saa ku kaappeja ei ole kaikki lojuu meidän äsngyssäkin ja me nukumme olohuoneessa.

nämä asiat ovat yleensä temperamenttieroja tai kasvatuksellisia eroavaisuuksia. ja kun kerran ovat vain asioita, niin niistähän aikuiset ihmiset voivat aina sopia konkun kompromissin. ja se joustaa, kummalle se on helpompaa. esim. hitaan ihmisen voi olla todella vaikeaa tehdä mitään nopeasti, mutta nopean ihmisen on helpompi tehdä jotain hitaammin. kerron lisää, jos ei aukea.

Joo olen jo sen opinut, että mitään tuo mies ei käskemällä tee ilman tappelua, ja mitään ei voi tehdä ilman vähintään vuorokauden varoitusaikaa ilman että häneltä menee pasmat sekaisin. Siksi olenkin alkanut kiltisti vain tehdä noi hommat kun ne on mulle helmpompia, mutta silti aina välillä keittää yli :(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Joo olen jo sen opinut, että mitään tuo mies ei käskemällä tee ilman tappelua, ja mitään ei voi tehdä ilman vähintään vuorokauden varoitusaikaa ilman että häneltä menee pasmat sekaisin. Siksi olenkin alkanut kiltisti vain tehdä noi hommat kun ne on mulle helmpompia, mutta silti aina välillä keittää yli :(

suosittelen liisa keltinkangas-järvisen temperamentti kirjoja. sitten ei enää keitä yli, ei lasten eikä toisten aikuisten kanssa. voimia.

Yhteistyössä