miksi tekisin mitään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja katkera?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

katkera?

Vieras
Miksi ihmeessä jumppaisin lantionpohjalihaksia kun ne on paskana alatiesynnytyksen jälkeen? Mulle kerrottiin että alatiesynnytyksestä toipuu paremmin kun sektiosta, alatiesynnytys on niiiiin luonnollista ja ihanaa... Mitä mä teen mun uudelle p-reiälle? Repesin tosi pahasti vaikka kaiken piti olla alatiesynnytyksessä parempaa kun sektiossa.

Mitä ihmettä mä teen tälle paskamahalle mikä ei lähde pois? Alatiesynnytyksestä piti toipua ja palatua niin hyvin.

Kyllä v*tuttaa ja rankasti.

Alkuperäinen kirjoittaja katkera:
Olin aluks masentunu, nyt olotila on muuttunu vihaseksi ja katkeraksi. Välillä tuntuu että silmissä pimenee kun raivo alkaa nousta...

Tarvitset apua. Olisiko ensimmäinen askel se, että otat yhteyttä synnytyksesi hoitaneeseen kätilöön ja keskustelet hänen kanssaan synnytyksestäsi.

Voisithan sä olla katkera ihmiskunnan kehitykselle siitä, että kaikenlaiset synnyttäjät selviytyvät synnytyksistään hengissä. Laji ei pysy vahvana ja lisääntymiskykyisenä näin. Tai esi-äideillesi huonoista geeneistä? Tai itsellesi siitä, että jatkat niitä.

'Tarvitset apua. Olisiko ensimmäinen askel se, että otat yhteyttä synnytyksesi hoitaneeseen kätilöön ja keskustelet hänen kanssaan synnytyksestäsi.'

Auttaskohan tuo. En oikeen pysty puhumaan siitä synnytyksestä itkemättä.

Ymmärrän sua. Muakin suututtaa ja rankasti lätinät alatiesynnytyksen luonnollisuudesta +paremmuudesta jne. Olen myös toipunut PITKÄÄN synnytyksen jättämistä fyysisistä ja henkisistä arvista. Halusin aikoinaan sektion, johon ei suostuttu. Raskauteni venyi 2 viikkoa yli, jonka seurauksena ihoni repesi täysin. Se repeäminen siis tapahtui juuri viimeisten 3 vko:n aikana. Vauva oli hillittömän kokoinen (1,2 kg suurempi kuin kokoarvio antoi ymmärtää) ja vauvan puskeminen alakautta oli minun ja lapsen terveydelle suuri riski. Ikinä en tule enää synnyttämään alateitse. Se on vissi ja varma. Ihan turha joidenkin ais -kätilöiden lässyttää mistään luonnollisuudesta ja nopeasta toipoumisesta mulle yhtään mitään. Koskaan enää. Synnytyksestäni on 1,5 vuotta.

Synnytys on synnytys teki sen alakautta tai sektiolla.
JOS haluaa lapsen, niin silloin varmaan riskit on tiedossa.
JOS olisit ollut sektiossa, niin nyt saattaisit katkerana tilittää että haava ei ole umpeutunut vaan mätii. Arpi on ruma. Tai ehkä et valittaisi mitään kun hupsista olisit kuollut koko leikkaukseen.
Nauti vauvastasi, älä murehdi kehoasia. Kyllä haavat paranee aikanaan.

Yhteistyössä