Miksi meidän vaatteet on ihan reikäisiä, kun ne tulee pesukoneesta? :o

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Karvapallo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Karvapallo

Aktiivinen jäsen
27.06.2008
4 377
0
36
Tää ongelma alkoi jotain vuosi sitten ja silloin meni monta pyyhettä rikki. Sitten oli pitkä tauko ettei mitään tapahtunut, ehti jo unohtaa että mitään ongelmaa on koskaan ollutkaan ja nyt taas on alkanut tulemaan ehjät paidat/pyyhkeet/liinat koneesta reikäisinä :o Ja siis ne on ihan varmasti ehjiä koneeseen mennessä. Miten se voi olla mahdollista?

Sulla on esim. rintsikan kaarituki tai vastaava piikki koneen rummun ja rungon välissä. Silloin tällöin sen pää osuu rummun reiästä sisäpuolelle jolloin se repii vaatteita

Vaatteisiin tulee iän myötä kuluneita kohtia, ja lanka saattaa katketa heikosta kohdasta. Pesukone sitä sitten ryöpyttää ja tulee pieni reikä. Harvemmin ne siitä miksikään leviää, mutta ikäviähän ne on. Saattaa myös olla tullut ns puolisilmukka jo kankaan valmistuksessa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olen huomannut samaa ongelmaa meidän koneessa. Meillä tosin välillä tulee jotain ihme läikkiäkin välillä, ihan kuin rasvatahroja.

Tää johtuu yleensä koneen sisällä olevasta liasta (pesuaine jäämät sun muut) kannattaa säännöllisesti pestä kone tyhjänä ja välttää savea sisältäviä pesuaineita.

rummussa saattaa olla selviä poreita akselin lähettyvillä, tai pesusäiliön pohjalla olevan vastuksen suojapelti tai panta on niin lähellä rummun ulkopintaa, että linkouksessa pyykin tunkeutuminen normaalistikin rummun reikiin viistää tätä liiaan lähellä olevaa suojapeltin tai panna reunaa. Jos pyykissä on rijät pyöreän muotoisia on edellä kerrottu ilmiö todennäköisin syy. Voidaan tarkistaa taskulampulla rummun pohjalta reikien läpi näkyykö jossain kohdassa teräksen väristä pellin reunaa lähellä reikien pintaa.Tarkastettava alue on noin klo 7 ja 5 välinen alue. Pimentämllä huone ja taskulampun valolla etsien rumpua edeastakaisin heiluttamalla näkymä rummun läpi paranee huomattavasti. Terv kodinkoneasentaja

Alkuperäinen kirjoittaja jojo:
Sulla on esim. rintsikan kaarituki tai vastaava piikki koneen rummun ja rungon välissä. Silloin tällöin sen pää osuu rummun reiästä sisäpuolelle jolloin se repii vaatteita

No jos se on siellä välissä niin pääseekö sitä mitenkään ottamaan pois?

Pesukoneeseen pitää jäädä rumpuun 1/3 - 1/4 tilaa, eli käsi pitää mahtua reippaasti liikkumaan koneen rummun sisällä täytön jälkeen. Pitäähän niiden pyykkien mahtua liikkumaan siellä.

Miehen sinkku työkaveri pyykkää niin, että runnoo rummun niin täyteen kuin mahtuu. Sitten ihmettelee kun pyykit ovat keskeltä ihan kuivia :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vaatteisiin tulee iän myötä kuluneita kohtia, ja lanka saattaa katketa heikosta kohdasta. Pesukone sitä sitten ryöpyttää ja tulee pieni reikä. Harvemmin ne siitä miksikään leviää, mutta ikäviähän ne on. Saattaa myös olla tullut ns puolisilmukka jo kankaan valmistuksessa.

No nää reiät on jotain sentin halkaisijaltaan jopa :D

Jotain terävää siellä koneessa taitaa nyt olla. Mulla putos joskus pinsetit päältätäytettävän koneen rummun ja kyljen välistä koneen sisään. Ainaki silloin siitä koneesta sai kyljen auki, ja sain napattua pinsetit sieltä pois.

Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Jotain terävää siellä koneessa taitaa nyt olla. Mulla putos joskus pinsetit päältätäytettävän koneen rummun ja kyljen välistä koneen sisään. Ainaki silloin siitä koneesta sai kyljen auki, ja sain napattua pinsetit sieltä pois.

Pitääpäs antaa miehelle tehtävä illalla :D Mä oon niin kädetön, että jollain tavalla kuitenki epäonnistuisin :D

Yhteistyössä