Miksi media on Niinistön puolella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huoh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huoh"

Vieras
Kaikki uutiset on Niinistö-myönteisiä. Uusimmassa Iltasanomissa joku toimettaja totesi: "eiköhän tämä ole selvää, Niinistö valitaan". HS:n mukaan Haavisto "väitti" ja Niinistö "kertoi"!
MEDIA ON LAHJOTTU! YLE:kään ei ole paljoa parempi.

Joo niin se on. Ja huomasin että niin on tämä mieskin joka vaalitenteissä on tenttaamassa. Pistää niin vihaksi. Samaten AIKUISTEN ihmisten jutut ja linkitykset esim. facessa, siis seksuaalisesta suuntautumisesta. Itseään fiksuina pitävät ihmiset käyttäytyy kuin kymmenvuotiaat.

No empä ole huomannu. Onhan tämä Haaviston puolisokin myötäinsä otsikoissa positiivisessa mielessä. Taitaa olla vaan taas Haaviston kannattajilla herne nenässä, kun Niinistöstäkin on juttua, eikä sitä ole pistetty näiden fanittajien toiveiden mukaisesti kaappiin piiloon.

[QUOTE="kaks plus";25532788]Haavisto on myös homo, sellaista pressaa emme halua![/QUOTE]

itse olen myös homo, mutta en pidä niin tärkeänä homoutta kuin rahaa.

Ns. Haavisto-ilmiö syntyi pitkälti median tukemana. Ihan niin kuin Halosen nousu - tai Ahtisaaren nousu - aikoinaan. Kaikki ihmisiä, joita ennen ehdokkaaksi esettumista eivät olleet erityisen tunnettuja, vaan ihmisiä "tuolla jossain - ehkä joskus - juu, kyllä muistan nimen ja jotain mitä on tehnyt".

Haavistoa ei kukaan kaivannut ennen kuin hänet esiin kaivettiin, eikä tuollaista rakettimaista nousua tehdä muutoin kuin persoonan omilla vahvuuksilla JA median tukemana.

Niinistö taas on hyvin erikoinen ilmiö presidentintekemisessä. Hän melkein löi istuvan presidentin (!) ed. vaaleissa. Arvelin, että tuon tappion jälkeen Niinistö pikkuhiljaa katoaa ihmisten mielistä eikä hänellä ehkä ole enää koskaan mahdollisuutta nousta sellaiseen asemaan ihmisten mielissä ja mediassa, että hän nousisi presidentiksi joskus.

Kuitenkin Niinistö onkin yllättäen sinnikkäästi ollut vuosia mukana presidenttipohdinnoissa ja harvinaisen laaja joukko ihmisiä on ajatellut vuosien ajan, että Niinistöstä pitäisi tulla Suomen seuraava presidentti. En muista montaa poliitikkoa, joka olisi noin pitkään säilyttänyt noin voimakkaan kannatuksen.

Arvelen, että jos ja kun Niinistöstä tulee seuraava presidentti, monet Haaviston kannattaja ja ehkä joku mediakin saattaa haksahtaa sellaiseen yhteenvetoon, että "Suomi ei ollut vielä valmis homoseksuaaliin presidenttiin, tai "näin vanhoilisia suomalaiset ovat" - ikään kuin tämän muutaman viikon nosteen ja huuman myötä presidentin tehtävä KUULUISI Haavistolle, mutta että Niinistö voitti vain siksi, kun suomalaiset eivät tajunneet asiaa ja ovat niin suvaitsemattomia.

[QUOTE="Kuukkeli, Kuukkeli";25533134]
Arvelen, että jos ja kun Niinistöstä tulee seuraava presidentti, monet Haaviston kannattaja ja ehkä joku mediakin saattaa haksahtaa sellaiseen yhteenvetoon, että "Suomi ei ollut vielä valmis homoseksuaaliin presidenttiin, tai "näin vanhoilisia suomalaiset ovat" - ikään kuin tämän muutaman viikon nosteen ja huuman myötä presidentin tehtävä KUULUISI Haavistolle, mutta että Niinistö voitti vain siksi, kun suomalaiset eivät tajunneet asiaa ja ovat niin suvaitsemattomia.[/QUOTE]

Valitettavasti tuo tuntuu olevan jo monelle syy olla äänestämättä Haavistoa. Siis se, että maailma ei ole valmis. Jokaisella saa kuitenkin olla mielipide ja mulle ei kuulu, millä perusteella kukakin äänestää tai on äänestämättä. Kuitenkin noita homoseksuaaleja päämiehiä on maailmalla useampia ja ei se niiden maiden maineeseen ole vaikuttanut.

Kyllä näinkin. Mutta myös niin, että Haavisto ei olisi noussut noin raketin lailla, ellei olisi homoseksuaali. Se teki hänestä erityisen. Harmaus vaaleissa ei ole koskaan valtti.

Mieheni tutkaili ja kuunteli ehdokkaita täysin avoimin mielin, eikä ollut tippaakaan kiinnostunut puoluetaustoista. Ja hän päätyi äänestämään Essayahia. Tämä ratkaisu huvitti minua, mutta kukin äänestää tavallaan :)

(tämä siis Ansarikukalle)

Valitettavasti tuo tuntuu olevan jo monelle syy olla äänestämättä Haavistoa. Siis se, että maailma ei ole valmis. Jokaisella saa kuitenkin olla mielipide ja mulle ei kuulu, millä perusteella kukakin äänestää tai on äänestämättä. Kuitenkin noita homoseksuaaleja päämiehiä on maailmalla useampia ja ei se niiden maiden maineeseen ole vaikuttanut.

Mutta kun ihmisillä voi olla muitakin syitä valita Niinistö eikä Haavistoa, kuin Haaviston seksuaalinen suuntautuminen.

Sehän tässä eniten ärsyttääkin että saa automaattisesti "suvaitsematon" leiman otsaansa jos äänestää Niinistöä, vaikka perustelut olisivat mitkä.

Meillä on kaikilla oikeus omaan mielipiteeseen, eikä loanheittoa tarvita puoleen tai toiseen. Kummatkin ehdokkaat ovat hyviä, minä pidän enemmän Niinistöstä ja äänestän häntä. Äänestin edellisissä presidentinvaaleissa, ja olisin äänestänyt näissä vaaleissa ihan täysin riippumatta siitä kuka hänen vastaehdokkaakseen tulee. Ei ole kyse siitä millainen Haavisto on, vaan minun kohdallani kyse on ainoastaan Niinistöstä.

Nämä jutut siitä miten maailma ei ole vielä valmis seksuaalivähemmistöön kuuluvalle presidentille voi jättää omaan arvoonsa. Olemme tasa-arvoisia vasta sitten kun seksuaalisella suuntautumisella ei oikeasti ole mitään merkitystä, kumpaankaan suuntaan.

[QUOTE="jep";25533190]media on kannustanut niinistöä jatkuvasti. rikkaat, porvarit saa mitä haluaa. Sen vuoksi äänestän piruuttani haavistoa =)[/QUOTE]

Minä taas aioin oikeasti äänestää toisella kierroksella Haavistoa, jotta voisin äänestää sekä Niinistöä että Haavistoa, koska en osannut päättää heidän välillään. Molemmat sopisivat mielestäni presidenteiksi ja minulle on teoriassa sama, kummasta tulee presidentti. Käytännössä taas ei. En vaan jaksa jonkun hihhuli-vihreä-vasemmistohörhöilyporukan saavan vastinetta äärimmäisen huonolle käytökselleen ja muiden puolueiden edustajien mollaamiselle. Olen niin kypsä siihen kuunneltuani koko lapsuuteni ja nuoruuteni sitä propagandaa. Siksi siis annan heille sitä, mitä he haluavat ja äänestän omalta osaltani porvarin presidentiksi. Siinähän voivat sitten itkeä seuraavatkin kuusi vuotta, kuinka väärin heitä kohdellaan ja kuinka kova ja kylmä paikka Suomi on.

Kyllä näinkin. Mutta myös niin, että Haavisto ei olisi noussut noin raketin lailla, ellei olisi homoseksuaali. Se teki hänestä erityisen. Harmaus vaaleissa ei ole koskaan valtti.

Mieheni tutkaili ja kuunteli ehdokkaita täysin avoimin mielin, eikä ollut tippaakaan kiinnostunut puoluetaustoista. Ja hän päätyi äänestämään Essayahia. Tämä ratkaisu huvitti minua, mutta kukin äänestää tavallaan :)

(tämä siis Ansarikukalle)

Kukaan ei tätä asiaa korosta paitsi ne joille se oikeesti on ongelma. Ja se tuntuu olevan ihan ylitsepääsemätön ongelma, vaikka oikeesti sillä asialla ei pitäs olla mitään tekemistä viran puolesta.

Vielä: Haavisto sai näissä vaaleissa hurjan paljon kovemman kannatuksen kuin mihn puoluetausta antaisi edellytyksen. Yksi syy tähän on varmasti ollut se, että hän on homoseksuaali. (Tämä voidaan päätellä mm. Haaviston äänekkäimmistä kannattajista.)

Aikoinaan Elisabeth Rehn sai rkp:n ehdokkaaksi poikkeuksellisen kovan kannatuksen, ja tämä taas johtui pitkälti siitä, että hän oli nainen. Monen mielestä olisi ollut aika saada naispresidentti.

[QUOTE="vieras";25533217]
Nämä jutut siitä miten maailma ei ole vielä valmis seksuaalivähemmistöön kuuluvalle presidentille voi jättää omaan arvoonsa. Olemme tasa-arvoisia vasta sitten kun seksuaalisella suuntautumisella ei oikeasti ole mitään merkitystä, kumpaankaan suuntaan.[/QUOTE]

No niinhän sanoinkin. Mulle ei ole merkitystä onko Haavisto homo vai ei ja ei mua haittaa, vaikka joku jättäis äänestämättä, koska on. Ei se kuulu minulle. Mutta voiko silloin sanoa suoraan, että en halua äänestää homoa ja piste. Sekin on ihan oikeutettu mielipide. Kuitenkin se, että perustellaan sillä, että maailma ei ole valmis on sama kuin pistäisi pään pensaaseen.

Muita syitä äänestää tai olla äänestämättä kumpaakin on satoja ja ei pelkästään se, että ei äänestää Haavistoa tee kenestäkään suvaitsematonta. Vain ne "hyi peräreiänrassaajat" -huutelut tekee.

Viimeksi muokattu:
Kukaan ei tätä asiaa korosta paitsi ne joille se oikeesti on ongelma. Ja se tuntuu olevan ihan ylitsepääsemätön ongelma, vaikka oikeesti sillä asialla ei pitäs olla mitään tekemistä viran puolesta.

Niinpä. Koko ajan toitotetaan, että Haavistoa äänestetään vain koska hän on homo. Tällaiset ihmiset eivät tajua, että joillekin se seksuaalinen suuntautuneisuus on ihan yhdentekevää, eikä äänestyksen tai äänestämättä jättämisen peruste. Kuinkakohan paljon enemmän täälläkin toitotetaan, että äänestän Niinistöä, koska en halua homppelia pressaksi, kuin että äänestän Haavistoa, koska nimenomaan haluan homon pressaksi :D

• Tykkää
Reactions: ansarikukka

Yhteistyössä