Miksi me valitetaan? Huvittavimmat vali-vali:t -tänne, kiitos!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mielensä Pahoittajaat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mielensä Pahoittajaat

Vieras
Mistä se johtuu, että täällä täytyy aina valittaa ja olla heti tekemässä kaikeenmaailiman ilmoituksia, milloin lapsista mihinki, milloin talonyhtiölle naapurista, milloin ohikulkijasta poliisille jne.. Mistä se johtuu? En mä voi kuvitellla että vaikka jossakin köyhemmässä maassa napistaisiin kun naapuri kuivaa pyykkejä parvekkeellaan (kuten kaverilleni). Esim Braziliassa (tai muualla) esim. etelä-Amerikassa vaikka naapurin kissasta joka naukuu päivisin kotona, kun jos se ttodella ei häiritse edes sen valituksen tekijä elämää, "hän vain huomasi sen.".. Onko meillä täällä asiat liian hyvin? Suomessa vaan mahtaa asiat olla liian mallillaan, että kaikesta täytyy napista. Näkeehän sen jo noissa paikallistein leehtien ym. "tekstari" -palsoitlla ja mielipideosioissa.

Mitkä on huvittamimmat valitukset ym. joita olet nähnyt, saanut kuulla /lukenut. Tai jopa itse tehnyt?
Mulla varmaan yks menee top 10. -kärkeen, jossa joku naapuri valitti yötöistä tulevasta naapuristaan paikallislehdessämme. Sen naapurin vaimet "kolisi" liikaa rappukäytävässä tämän yötyöläisn mennessää kotiinsa pitkän ja rankan työrupeaman jäläkeen. Se häiritsi tämän tekstari-valittajan mielenrauhaa, ja pyysi että avaimet otettaisiin käteen jo hyvissäajoin, esim. hississä.. :D :D
Toinen huvittava kuului näin:

"Sinä koiranulkoiluttaja, joka et asu talonyhtiössämme, veit talomme roskikseen koirasi kakat ohikulkumatkalla. Sinut on nähty ja tuntomerkit on ylhäällä sinusta! Miltä tuntuisi jos meidän talonyhtiön jätöksiä ja roskiksia tuotaisiin teidän talonne roskiksiin??"

No, eikö se ole hyvä, että ne kakat vietiin sinne roskikseen, eikä jätetty pyörätien varteen? Vai harmittaakohan niin paljon tuota valittajaa se, ettei saanut valittaa tien varteen jätetyistä kakkeleista.. :D H-U-V-I-T-T-A-V-A-A!!

Minä sain aamupostin kesäjakajana moitteet siitä, että kuljin rappukäytävässä väärällä nopeudella. Oli oikein pomoon otettu yhteyttä ja kerrottu, ettei minusta lähde kovaa ääntä, mutta valittaja oli tottunut vakijakajan askelten tahtiin, eikä herännyt siihen. Sen sijaan minun liian ripeä kävelyni sotki hänen yöunensa.

Ystävääni pyydettiin hyppäämään rappurallin yli taloon tullessaan, ettei siitä kuuluisi kolahdusta. Minusta se oli aika huvittavaa, kun se ovi kuitenkin lonksahti melko tavalla kiinni mennessään, mutta ongelmana oli tosiaan se hemmetin ralli :D

Mä olisin halunnut valittaa helluntaikonfferenssin huonontuneista pizzoista, joten kirjauduin Netmissioniin (sehän on helluntaiherätyksen keskusteluportaali) tehdäkseni aiheesta aloituksen. Kirjaantumisen kanssa ensin takkusi, kun en ollut ilmoittanut vahingossa koko nimeäni (mitä ne silläkin tekee edes) ja sain modelta sitten viestä. Korjasin asian, mutta vieläkään minulla ei ole oikeutta aloittaa keskusteluja tai vastata keskusteluihin.
Kirjoitin modelle uudestaan viestin, jossa kyselin, miksi minulla ei ole oikeutta kirjoittaa. Mode ihmetteli, että eikö tosiaan ole. Kirjoitin taas uuden, kitkerämmän viestin, jossa kerroin myös halustani valittaa konferenssin jatkuvasti huononevista pizzoista ja kutsuin niitä surkeaksi, ylihintaiseksi tyhryksi. Minulla ei vieläkään ole sinne kirjoitusoikeutta ja konferenssi on jo alkanut.

Valitan, koska minusta uskovien pitäisi tehdä asiat kunnolla ja aidosti, pizzaan esimerkiksi kuuluu oikeat raaka-aineet ja ne pitäisi tehdä niin hyvin kuin pystyy, eikä käyttää makkaraa kinkun sijasta ja säästää muissakin mahdollisissa raaka-aineissa ja silti ottaa siitä kallis hinta.

Anoppi voitti aikoinaan yhellä rivillä melkeen neljä tonnia lotossa. Yhtä monta oli jollain ollu edellisellä kierroksella, oli voittanu 24 tonnii. Saatiin monta vuotta kuulla sitä marinaa, kuin vähän hälle sattu. Koko suku, ystävät ja kylän miehet, oli jo korviaan myöten kyllästyneet anoppini marinaan.
Ei menny kauaakaan, ku anoppi oli pelannu voittopottinsa. Aamulla lähti, muka kauppaan. Tuli laittamaan vaarille ruuan, sit taas lähti. Illalla vasta tuli, kun piti iltanen tehä. Monasti lähti vielä peelaamaan. Joku oli nähny sen kaupungilla pelaamassa pajatsoo, joku oli törmänny siihen bingossa. Anopilla oli ollu kuus pingolistaa yhtä aikaa eessään. Normaalisti pelataan vaan yhtä.
Kai sitä v***tti se, et rahat meni niin nopeesti sen siliän tien, ku se urputti pienestä voitostaan viel vuosien perästä.

Ihmettelen niitä, jotka valittaa esim.kouluruoasta tai toisista potilaista synnärillä samassa huoneessa tms.

Kouluruuasta valittamista mä en ole kans koskaan ymmärtänyt, jo ihan ala-asteelta lähtien. Kyllä ne keittäjät ihan parhaansa tekevät. Tietty joskus on hyvä tehdä kyselyitä toiveruuista ja satsata värikkyyteen tms, mutta kaikkea ei muutamalla eurolla saa...

En ymmärrä ihmisiä, jotka valittaa kissojen ja koirien kakoista. Jos ne haittaa, siivotkoon ne. Ei oo meidän leikkikentällä oloa haitannut kissankakat, meidän lapset tajuaa olla pitelemättä niitä. Omaa tyhmyyttä, jos ei opeta lapsiaan olemaan räpläämättä kaikkea.

Kouluruuasta valittamista mä en ole kans koskaan ymmärtänyt, jo ihan ala-asteelta lähtien. Kyllä ne keittäjät ihan parhaansa tekevät. Tietty joskus on hyvä tehdä kyselyitä toiveruuista ja satsata värikkyyteen tms, mutta kaikkea ei muutamalla eurolla saa...

Meillä oli perunamuusissa aina hiekkaa/multaa, senkun vaan ratisi hampaissa ja välillä löytyi sellaisia kunnon multapaakkujakin ja kanakeitto pysyi lautasella vaikka lautasen käänti ylösalaisin.

[QUOTE="frans";28626376]En ymmärrä ihmisiä, jotka valittaa kissojen ja koirien kakoista. Jos ne haittaa, siivotkoon ne. Ei oo meidän leikkikentällä oloa haitannut kissankakat, meidän lapset tajuaa olla pitelemättä niitä. Omaa tyhmyyttä, jos ei opeta lapsiaan olemaan räpläämättä kaikkea.[/QUOTE]

Mä ymmärrän. Ongelma ei ole pelkästään se kakka, vaan myös se, että lehtokotilot rakastaa syödä sitä kakkaa. Eikä niistä lehtokotiloista tykkää kukaan.

[QUOTE="Vieras";28626384]Meillä oli perunamuusissa aina hiekkaa/multaa, senkun vaan ratisi hampaissa ja välillä löytyi sellaisia kunnon multapaakkujakin ja kanakeitto pysyi lautasella vaikka lautasen käänti ylösalaisin.[/QUOTE]

No joo, teidän ruokalan keittäjä on sitten ollut vähän hulvattomalla päällä...

Asuin aikoinaan maassa, missä ei periaatteessa ollut yhtään minkäänlaista julkista terveydenhuoltoa. Kaikki hoidot olivat kalliita ja jos ei rahaa juuri sillä sairastumisen hetkellä ollut mukana, potilasta ei hoidettu. Päti myös useimpiin Suomessa akuutiksi luokiteltaviin tilanteisiin. Tänä aikana suoraansanottuna vitutti tuttava, joka valitti Suomen äärimmäisen huonosta terveydenhuollosta, kun pitää ihan puhelimella soittaa ja varata aika ja sitä aikaakaan ei ikinä saa kun vasta sinne parin tunnin päähän! Myös muutaman kympin poliklinikkamaksu oli ihan järjettömän pöyristyttävää. Yritin kertoa asuinmaani terveydenhuollon tilasta, mutta se ei kuulemma ollut yhtä paha, koska onhan se KOLMEKYMMENTÄ EUROA !! :O :O

[QUOTE="frans";28626376]En ymmärrä ihmisiä, jotka valittaa kissojen ja koirien kakoista. Jos ne haittaa, siivotkoon ne. Ei oo meidän leikkikentällä oloa haitannut kissankakat, meidän lapset tajuaa olla pitelemättä niitä. Omaa tyhmyyttä, jos ei opeta lapsiaan olemaan räpläämättä kaikkea.[/QUOTE]

uo on tottakin. Mä en oo koskaan syönyt lunta, kun äiti sanoi/ ja opetti, että se on likaista. Saman opetan omillekkin lapsilleni. Ymmärrän kyllä tosiaankin lasten mielenkiinnon, (vaarsinkin "kiellettyjä" asioita kohtaan), -mutta en myöskään työntänyt kieltäni talvisin rautatankihin tai mihkäänm muihin.. :)

Ei se aina riitä että keittäjä tekee parhaansa. Jos ruoka on pahaa niin se on pahaa!
Kouluruoasta saataisiin huomattavasti parempaakin, jos viitsittäisiin nähdä vähän vaivaa ja heivattaisiin pari idiootti-lakia romukoppaan (esim. se että multa vihanneksia ei saa käsitellä keittiössä, siksi kouruoka tehdään vakuumi perunoista...).
Sen myönnän että on myös paljon turhan valittajia, jotka ei voi syödä esim. lihakeittoa vinkumatta.

No vaikkapa lapsen itkusta/raivareista kitisevät ihmiset. Pikkuinen vauva jolla kuuma/kylmä, nälkä, väsy mitä tahansa... Se ei nyt aina vaan nappia painamalla hiljene. Muualla matkustaessa ei ole tullut sellaiseen vihamielisyyteen törmättyä paitti suomessa.

Ei se aina riitä että keittäjä tekee parhaansa. Jos ruoka on pahaa niin se on pahaa!
Kouluruoasta saataisiin huomattavasti parempaakin, jos viitsittäisiin nähdä vähän vaivaa ja heivattaisiin pari idiootti-lakia romukoppaan (esim. se että multa vihanneksia ei saa käsitellä keittiössä, siksi kouruoka tehdään vakuumi perunoista...).
Sen myönnän että on myös paljon turhan valittajia, jotka ei voi syödä esim. lihakeittoa vinkumatta.

En nyt kiillota sädekehääni, mutta mä en edes asennoitunut siten että kouluruoka olisi jotain erikoisen hyvää. Mulle riitti se, että se oli syötävää (pari totaalista inhokkiruokaa oli kouluaikana mutta ne ei tätä mun asennoitumista pilanneet). Kuitenkin on harvinaista ylipäätään maailmassa kun saa kouluruuan ilmaiseksi, se on edes jotenkin terveellistä ja vaihtelevaa eikä tarvitse kuskata eväitä tai käydä jossain koulun ulkopuolisessa ruokapaikassa kalliisti syömässä.

Nämä ihmiset joita ei koirankakat haittaa, eivät ole koskaan asuneet pääkaupunkiseudun lähiöissä. Lumet kun sulaa, niin jää jäljelle kakkavuoret. Ongelma ei ole, että lapset koskisivat niihin, vaan se, missä voi kävellä astumatta sontaan.

En nyt kiillota sädekehääni, mutta mä en edes asennoitunut siten että kouluruoka olisi jotain erikoisen hyvää.

Minunkaan mielestä sen ei tarvitse olla mitään erityisen hyvää, mutta valitanpa silti kouluruuasta jota yhteen aikaan saatiin: kaikki ruuat oli jotin perunapohjaisia, esim. lohikeittoa, lihakeittoa, kana-perunapaistosta ym. Ei siinä mitään, mutta perunan lisäksi sitä toista raaka-ainetta ei ruuassa oikeastaan ollut, oli ihme jos lohikeittoa ottamalla sait lautaselle yhden(!) palan sitä lohta. No, ei kai siinäkään mitään, täyttäähän peruna vatsaa, mutta se valitettavasti oli yleensä raakaa, siis ihan oikeasti raakaa. Kätännössä koululaisten piti jaksaa joskus kahdeksankin tunnin koulupäivä raa'alla perunalla ja näkkärillä. Salaattia oli myös, se oli yleensä pelkkä suikalotua kiinankaalia, ilman kastiketta tai mitään. Kaupunki leikkasi aika rankalla kädellä kouluruokailun budjettia tuolloin :D

Sen sijaan koulun kasvisruokapäivästä valittaminen on mun mielestä turhaa. Ainahan on ollut puuro- ja hernekeittopäiviä, eikä ne ole ketään haitannut, mutta kun alettiin suunnitella et viikossa olisi yksi kasvisruokapäivä, niin tosi moni valitti siitä.

Yhden lehden yleisöpalstalla samassa valituksessa oltiin sitä mieltä, että koiran pissi hiihtoladulla huonontaa suksen luistoa ja likaa sekä rehevöittää järveä. En tiennytkään, että keltainen lumi hidastaa suksea ja mitähän kirjoittaja oli ajatellut tehdä kalojen pissimiselle? Upottaa kieltotauluja kaloille järven pohjaan?

Minusta on myös hämmentävää, kuinka tiukkaan seurataan Talvivaaran jokaista lirahdusta ja lorahdusta täällä Suomessa. Tietenkin asia on vakava ja sellaista ei saisi missään nimessä tapahtua. Sitten taas Intiassa mm. kansainväliset suuret lääketehtaat päästävät kaiken lääkkeiden valmistuksessa käytetyn veden puhdistamattomana lääkejäämineen luontoon. Ihmetellään huulipyöreänä kuinka antibiooteille vastustuskykyisiä kantoja syntyy kuin sieniä sateella.

Me eletään ihan oikeasti aikamoisessa lintukodossa. On minullakin hölmöjä valituksen aiheita elämässäni.. mm. Mies ei pese kahvipannua käytön jälkeen ja naapuri ei morjesta. Häpeän...

Yhteistyössä