Miksi mä en osaa iloita tästä raskaudesta ?

  • Viestiketjun aloittaja en halua mustana
  • Ensimmäinen viesti
en halua mustana
Toista lasta yritetty yli vuosi, nyt vihdoin tärppäsi. Ensin olin tietysti yllättynyt ja haltioissani, nyt tunteet ovat tosi sekavat.
Raskaus on vasta alussa, joten hormoonitkin tietysti heittää häränpyllyä.
Mutta miksi tämä ei nyt tunnukaan miltään, vaikka lasta on kovasti toivottu ja odotettu ? :(
Esikoista odottaessani olin vauvanvaateostoksilla melkein heti plussan jälkeen :)
 
moi
Oon samaa mieltä kuin edellinen. Mulla kävi nimittäin samoin... 1,5 vuoden yrityksen jälkeen plussaan ei oikein ensin ilmeisesti meinannut uskoa. Onnea munkin puolesta!
 
ems
Minulla 4 lasta... ja ensimmäisen kohdalla olin ihan onnessani raskaudesta. Sit toinen, kolmas ja neljäs... ja vaikka olin ne suunnitellut ja halunnut, niin jostain syystä en niin yht äkkiä ollutkaan niin kovin onnellinen ? Syyllisyys painoi aina toisia lapsia kohtaa, että teinkö jotenkin väärin että tuon taas uuden vauvan tänne. Välillä halusin olla raskaana ja välillä en (siis raskaana ollessani)... välillä mietein että miksi halusinkaan uuden lapsen, kun nyt taas en haluukkaan... ihan ylös alaisin kävi tunteet. Luojan kiitos että nämä neljä tässä on tänä päivänä, onneksi raskauksia ei voi peruuttaa tunteittensa avulla. Kyllä se siitä.... ja onnea sinne uudelle tulokkaalle... tunnemyllerrykset tulee ja menee... vauva tulee kuitenkin ja se on ihana !!!!
 

Yhteistyössä