Miksi mä en osaa????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuskus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kuskus

Aktiivinen jäsen
27.03.2007
3 450
0
36
Laskea.
Mulla on huomenna lääkehoidon tentti+lääkelaskut ja mä en vaan osaa.
Osaan kyl kaikki muunnos ja tabletti jne laskut mutta sit ku pitäs laskee prosentti ja liuos ja tiputusnopeuslaskuja niin EN VAAN OSAA!!!!! Vaikka kuinka harjottelen.

Eihän kukaan hullu noita laske töissäkään päässään, en mä ainakaan. Miks tentissä ei saa käyttää laskinta?

:headwall: :headwall: :headwall:

uusin tenttiä lukuisia kertoja. Nykyään ei ole mitää hajua miten niitä lasketaan, koska niitä laimennos ym. ei oikeesti tarvii työelämässä (tai tietty riippuu missä on töissä)

Mä pääsin lähihoitaja opintojen aikaan tän ekalla läpi, nyt en tule pääsemään.
Ja en ole kyllä kertaakaan työelämässä päässäni mitään tuollaisia laimennoksia joutunu laskeen mitä täs tentissä pitää laskea. Ihan hullua. Kaks kertaa mahis uusia, sit uudestaan kurssille....

Ja kaikki pitää siis olla oikein, ei ainuttakaan virhettä..

Alkuperäinen kirjoittaja aikoinaan:
uusin tenttiä lukuisia kertoja. Nykyään ei ole mitää hajua miten niitä lasketaan, koska niitä laimennos ym. ei oikeesti tarvii työelämässä (tai tietty riippuu missä on töissä)

tarvii kyllä. opettele kunnolla, ettei vanhus kuole sun käsiin väärän lääkeannoksen vuoksi!

Lääkelaskujen vuoksi en taida uskaltaa hakea lähihoitajakoulutukseen....matikkapää noissa laskuissa surkea ja kun ei ole moneen vuoteen tarvinnut laskea tuontyyppisiä...tykkään vanhustyöstä ja työharjoittelusta, mutta taitaa jäädä siihen, kun ei uskalla matikan vuoksi :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Sonica:
20-%:sta puhdistusainetta on 100 ml. Kuinka paljon saat siitä vedellä laimentamalla 5-%:sta liuosta?

Esim tätä en vaan osaa.

Lisäät 400 ml niin saat 5 % liuosta. Eiks se näin mene, korjatkaa äkkiä viisaammat jos oon väärässä. Siis 20 jaettuna 5:llä on neljä.

Alkuperäinen kirjoittaja Fantaihana:
20-%:sta puhdistusainetta on 100 ml. Kuinka paljon saat siitä vedellä laimentamalla 5-%:sta liuosta?

Esim tätä en vaan osaa.

Lisäät 400 ml niin saat 5 % liuosta. Eiks se näin mene, korjatkaa äkkiä viisaammat jos oon väärässä. Siis 20 jaettuna 5:llä on neljä.

Voiks sen oikeesti laskea noin helposti?
Miks mä pohdin ihan ihme kaavoja? |O |O |O |O

Esim tätä en vaan osaa.

joo mut ton pystyy laskemaan päässä kun on tarpeeksi noita laskenut..

mulla oli jo yks ja uusintaan viikon päästä. laskut osasin mutta unohtui antaa yhdessä laskussa sekä mikrogrammoina ja milligrammoina. ja hylsy paukahti. lähde liuoslakuissa aina siitä että 1% on sama kuin yks gramma sadassa millilitrassa.

Esim tätä en vaan osaa.

Voiks sen oikeesti laskea noin helposti?
Miks mä pohdin ihan ihme kaavoja? |O |O |O |O

En oo varma, mut niin mä luulen.

Esim tätä en vaan osaa.

ja vielä kertaa 100.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:

Esim tätä en vaan osaa.

ja vielä kertaa 100.
Totta. :xmas:

Yhteistyössä