Miksi lihavuus on niin hyväksyttyä?

  • Viestiketjun aloittaja ihmettelen vaan
  • Ensimmäinen viesti
Jaa että jos on liian lihava niin ei tarttis enää olla vaatteita saatavilla ollenkaan?

Joopa joo.
Enemmän mua ne alkoholistit ja narkkarit häiritsee, ne kun aiheuttavat ongelmia myös muille addiktionsa takia. Ei tokikaan kaikki, mutta useat kuitenkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja idunnor:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Minua ottaa päähän se Allin mainos: ensimmäinen itsehoitoLÄÄKE lihavuuden HOITOON! Lihavuus ei ole sairaus jota voi "parantaa" laihdutuslääkkeellä!
Mä näin jonkun mainoksen jossa oli, että laihdu ilman liikuntaa. :eek: :headwall: Kuka hitto tuollaasin lankeaa?? Totta kai pitää liikkua eikä sitä laihtumista tapahdu joittenkin pillereitten avulla! Pitäähän sitä miettiä mitä syö.
Mut toisaalta jos liikunta ja syömistavat ei auta niin silloin on pakko ottaa jonkinlainen lääke avuksi. Tietenkin ensisijaisesti pitää omat tavat parantaa mutta aina se ei riitä.
KUKAAN ei ole immuuni sille luonnonlaille, että jos syöt vähemmän kuin kulutat, niin painoa ei kerry ainakaan lisää (vaan se tippuu)!! Mua ärsyttää aivan suunnattomasti, että kuvitellaan olevan olemassa ihmisiä, joilla se kevyemmin syöminen ja liikkuminen ei vain jostakin mystisestä syystä tuottaisi tuloksia.

Ne HARVAT lääketieteelliset tilanteet, joissa lihavuutta ei saada omin keinoin kuriin, voidaan ja pitää hoitaa lääkärien ja ravintoterapeuttien kanssa.

Kenenkään ei siis tarvitse olla lihava!
Ensin sanot että kukaan ei ole sellainen että ei laihtuisi jos syö oikein ja liikkuu, ja seuraavaksi toteat että kuitenkin on olemassa ihmisiä joilla näin on? ;)
 
eräs vaan
Alkuperäinen kirjoittaja idunnor:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja idunnor:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Minua ottaa päähän se Allin mainos: ensimmäinen itsehoitoLÄÄKE lihavuuden HOITOON! Lihavuus ei ole sairaus jota voi "parantaa" laihdutuslääkkeellä!
Mä näin jonkun mainoksen jossa oli, että laihdu ilman liikuntaa. :eek: :headwall: Kuka hitto tuollaasin lankeaa?? Totta kai pitää liikkua eikä sitä laihtumista tapahdu joittenkin pillereitten avulla! Pitäähän sitä miettiä mitä syö.
Mut toisaalta jos liikunta ja syömistavat ei auta niin silloin on pakko ottaa jonkinlainen lääke avuksi. Tietenkin ensisijaisesti pitää omat tavat parantaa mutta aina se ei riitä.
KUKAAN ei ole immuuni sille luonnonlaille, että jos syöt vähemmän kuin kulutat, niin painoa ei kerry ainakaan lisää (vaan se tippuu)!! Mua ärsyttää aivan suunnattomasti, että kuvitellaan olevan olemassa ihmisiä, joilla se kevyemmin syöminen ja liikkuminen ei vain jostakin mystisestä syystä tuottaisi tuloksia.

Ne HARVAT lääketieteelliset tilanteet, joissa lihavuutta ei saada omin keinoin kuriin, voidaan ja pitää hoitaa lääkärien ja ravintoterapeuttien kanssa.

Kenenkään ei siis tarvitse olla lihava!
Ensin sanot että kukaan ei ole sellainen että ei laihtuisi jos syö oikein ja liikkuu, ja seuraavaksi toteat että kuitenkin on olemassa ihmisiä joilla näin on? ;)
Idunnor hei etkö osaa lukea. Juurihan tuo toinen kirjoitti että ne joilla sairaus on lihottanut saavat sen lääkityksellä niin että se oikea ruokavalio ja liikunta tiputtaa painon. Joten kyllä,se toimii kaikille..jopa sinulle.
 
hohoijaa
Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelen vaan:
Lihaville on omat vaatemallistot kaupoissa,lihavia ei saa arvostella eikä lihavuuteen puuttua. Lihavuus on tabu joka lyllertää edessäni kasajonossa. Lihaville on omia hauta-arkkuja ja heillä on omat blogit ja bbw-clubinsa.
ja ne lihavat myös maksavat enemmän vaatteistaan, esim elloksen farkuista joudut maksamaan enemmän jos ne ovat isommat kuin koko 46c
 
Alkuperäinen kirjoittaja eräs vaan:
Alkuperäinen kirjoittaja idunnor:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja idunnor:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Minua ottaa päähän se Allin mainos: ensimmäinen itsehoitoLÄÄKE lihavuuden HOITOON! Lihavuus ei ole sairaus jota voi "parantaa" laihdutuslääkkeellä!
Mä näin jonkun mainoksen jossa oli, että laihdu ilman liikuntaa. :eek: :headwall: Kuka hitto tuollaasin lankeaa?? Totta kai pitää liikkua eikä sitä laihtumista tapahdu joittenkin pillereitten avulla! Pitäähän sitä miettiä mitä syö.
Mut toisaalta jos liikunta ja syömistavat ei auta niin silloin on pakko ottaa jonkinlainen lääke avuksi. Tietenkin ensisijaisesti pitää omat tavat parantaa mutta aina se ei riitä.
KUKAAN ei ole immuuni sille luonnonlaille, että jos syöt vähemmän kuin kulutat, niin painoa ei kerry ainakaan lisää (vaan se tippuu)!! Mua ärsyttää aivan suunnattomasti, että kuvitellaan olevan olemassa ihmisiä, joilla se kevyemmin syöminen ja liikkuminen ei vain jostakin mystisestä syystä tuottaisi tuloksia.

Ne HARVAT lääketieteelliset tilanteet, joissa lihavuutta ei saada omin keinoin kuriin, voidaan ja pitää hoitaa lääkärien ja ravintoterapeuttien kanssa.

Kenenkään ei siis tarvitse olla lihava!
Ensin sanot että kukaan ei ole sellainen että ei laihtuisi jos syö oikein ja liikkuu, ja seuraavaksi toteat että kuitenkin on olemassa ihmisiä joilla näin on? ;)
Idunnor hei etkö osaa lukea. Juurihan tuo toinen kirjoitti että ne joilla sairaus on lihottanut saavat sen lääkityksellä niin että se oikea ruokavalio ja liikunta tiputtaa painon. Joten kyllä,se toimii kaikille..jopa sinulle.
Osaan lukea ja viesti oli harvinaisen typerästi ja ristiriitaisesti kirjoitettu.
Kiitos tiedosta että liikunta + vähemmän ruokaa toimii jopa minulle =)
 
haloo
Alkuperäinen kirjoittaja hohoijaa:
Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelen vaan:
Lihaville on omat vaatemallistot kaupoissa,lihavia ei saa arvostella eikä lihavuuteen puuttua. Lihavuus on tabu joka lyllertää edessäni kasajonossa. Lihaville on omia hauta-arkkuja ja heillä on omat blogit ja bbw-clubinsa.
ja ne lihavat myös maksavat enemmän vaatteistaan, esim elloksen farkuista joudut maksamaan enemmän jos ne ovat isommat kuin koko 46c
No tottakai kun kangasta menee x 2 verrattuna normaalikokoihin?!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja idunnor:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja idunnor:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Minua ottaa päähän se Allin mainos: ensimmäinen itsehoitoLÄÄKE lihavuuden HOITOON! Lihavuus ei ole sairaus jota voi "parantaa" laihdutuslääkkeellä!
Mä näin jonkun mainoksen jossa oli, että laihdu ilman liikuntaa. :eek: :headwall: Kuka hitto tuollaasin lankeaa?? Totta kai pitää liikkua eikä sitä laihtumista tapahdu joittenkin pillereitten avulla! Pitäähän sitä miettiä mitä syö.
Mut toisaalta jos liikunta ja syömistavat ei auta niin silloin on pakko ottaa jonkinlainen lääke avuksi. Tietenkin ensisijaisesti pitää omat tavat parantaa mutta aina se ei riitä.
KUKAAN ei ole immuuni sille luonnonlaille, että jos syöt vähemmän kuin kulutat, niin painoa ei kerry ainakaan lisää (vaan se tippuu)!! Mua ärsyttää aivan suunnattomasti, että kuvitellaan olevan olemassa ihmisiä, joilla se kevyemmin syöminen ja liikkuminen ei vain jostakin mystisestä syystä tuottaisi tuloksia.

Ne HARVAT lääketieteelliset tilanteet, joissa lihavuutta ei saada omin keinoin kuriin, voidaan ja pitää hoitaa lääkärien ja ravintoterapeuttien kanssa.

Kenenkään ei siis tarvitse olla lihava!
Ensin sanot että kukaan ei ole sellainen että ei laihtuisi jos syö oikein ja liikkuu, ja seuraavaksi toteat että kuitenkin on olemassa ihmisiä joilla näin on? ;)

Sanoin tuossa, että on harvoja lääketieteellisiä tapauksia, joissa esimerkiksi lääkkeet (esim. mielenterveyslääkkeet skitsofreniaan), aiheuttavat niin pahaa turvotusta, että ylipainoa kertyy sen takia ja että HEILLÄKIN asiaan auttaa niin lääkkeet kuin ruokavaliokin. Niihinkin siis saa apua ihan lääkäriltä.

Normi-ihmiset, joilla ei tuollaisia vakavia sairauksia ole, eivät ole koskaan 'tuomittuja' lihavuuteen.
 
hohhoiijaa
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja ilmeisesti:
Onko koko xs sitten anoreksian hyväksymistä?
Ei? ei kaikki kokoa xs käyttävät ole laihoja.
Alotuksen mukan on.
Jos kaikki kokoa XL käyttävät ovat lihavia.Ja se sitten vielä tarkoittaa sitä että lihavuus on jotenkin hyväksytty.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sanoin tuossa, että on harvoja lääketieteellisiä tapauksia, joissa esimerkiksi lääkkeet (esim. mielenterveyslääkkeet skitsofreniaan), aiheuttavat niin pahaa turvotusta, että ylipainoa kertyy sen takia ja että HEILLÄKIN asiaan auttaa niin lääkkeet kuin ruokavaliokin. Niihinkin siis saa apua ihan lääkäriltä.

Normi-ihmiset, joilla ei tuollaisia vakavia sairauksia ole, eivät ole koskaan 'tuomittuja' lihavuuteen.

En mä tässä ketjussa ole muuta sanonutkaan kuin että joillakin ei ruokavalio+liikunta toimi ja silloin tarvitsee lääkkeen avuksi. Vai olenko?
 
vieras
Lihavuus on suuri kansanterveydellinen ongelma, alipainoisuus on marginaalisen pieni sellainen.

Joten ihan siksikin on ymmärrettävää, jos useampi ihminen on enemmän huolissaan suomalaisten ylipainosta kuin alipainosta.

Tietenkin tunnesyöminen tai muu epäterve suhde ruokaan, joka aiheuttaa lihavuutta, on yhtä huono asia kuin muutkin syömishäiriöt. Mutta lihavuus on silti tilastollisesti suurempi ongelma kuin moni muu syömisongelma.
 
Y2k
Toisten ihmisten lihavuus häiritsee mun elämääni ihan samalla tavalla kun myös toisten ihmisten paskalle haiseminen. Jos esim metrossa istuu viereeni lihava henkilö jonka massa osittain vyöryy päälleni, tuntuu se aivan yhtä epämukavalta kuin jos viereeni istuu housuunsa paskantanut henkilö. Ulkonäkö seikoista ei kai sinänsä saisi valittaa, kauheat rasvakerrokset ihmisen päällä vaan saavat minulla aikaan pahoinvointi reaktion, joten lihavuuden esteettiset ongelmat ovat aika samalla viivalla, kuin myös terveydelliset.

Kaikki eivät mahda lihavuudelleen mitään, mutta jos joku henkilö ei pysty pitämään itsestään huolta, tulisi hänet mielestäni voida "hoitaa" kuntoon, samoin kuin alkoholiongelmaiset, tai päihderiippuvaiset.
 
hohoijaa
Alkuperäinen kirjoittaja haloo :
Alkuperäinen kirjoittaja hohoijaa:
Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelen vaan:
Lihaville on omat vaatemallistot kaupoissa,lihavia ei saa arvostella eikä lihavuuteen puuttua. Lihavuus on tabu joka lyllertää edessäni kasajonossa. Lihaville on omia hauta-arkkuja ja heillä on omat blogit ja bbw-clubinsa.
ja ne lihavat myös maksavat enemmän vaatteistaan, esim elloksen farkuista joudut maksamaan enemmän jos ne ovat isommat kuin koko 46c
No tottakai kun kangasta menee x 2 verrattuna normaalikokoihin?!
niinpä, mutta siis tarkoitin että vaikka niitä omia mallistoja läskeille onkin he maksavatkin siitä ilosta ettei tarvitse alasti kulkea, miksi siis se ketään haittaa että lihaville on omia mallistoja kun kumminkaan eivät saa niitä normaalihintaan kuten normaalipainoiset?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Millenia:
Ei minun mielestäni lihavuus ole mitenkään yleisesti "hyväksyttyä" mutta on se nyt kumma marmattaa siitä, että ihmisille on vaatteita eri koossa! Ja miksi eivät saisi lihavat verkostoutua ja olla toistensa kanssa tekemisissä? Joka puolellahan läskejä arvostellaan ja kannustetaan laihduttamaan, usein niitäkin, jotka eivät ole pahasti ylipainoisia ja sinut itsensä kanssa sellaisina kuin ovat. Ei siinä ole mielestäni hirveästi mieltä.

Ihmiset tulee hyväksyä sellaisina kuin he ovat, sekin lihava ihminen on ihminen, eikä siltä tarvi viedä kaikkia oikeuksia pois vain koska hän on lihava, niin kuin ei viedä niiltä tupakoitsijoiltakaan tai muiltakaan "ihmisryhmiltä". Ventovieraitten puuhiin sekaantuminen on typeryyttä ja ylimielisyyttä, mutta katopas kun sekin on sallittua, ei tarvi pistää linnaan eikä narrinhattua päähän vaikka käyttäytyykin ääliömäisesti.

Yhteiskunta voisi tukea terveellisempiä elintapoja, se on totta, mutta tuskin ne karkit siellä kassajonossa on jotenkin lihavien syytä? Tai tuoreiden vihannesten kallis hinta? Vai olenko missannut jonkun lihavien salaliiton?
Kukaan ei pakota ostamaan karkkeja eikä epäterveellistä ruokaa. Se lihottavampi ruoka on kallista, sitä ei vaan haluta uskoa.

Lihavuus on tosiaan tabu. Aina vedotaan ulkonäkösyihin sun muihin, kun ollaan vieraannuttu täysin normaalista, terveellisestä ruokavaliosta ja liikunnasta, ollaan vaan niin kaikki mulle tänne heti nyt asenteella. Hoikkia ihmisiä pidetään usein kummajaisina, ihmetellään kun he syövät reippaasti (sitä terveellistä, edullista ruokaa) tämän olen huomannut jo 25-vuotiaana. Lapsena minuakin haukuttiin lihavaksi, nykyään sanotaan usein luuviuluksi ja se johtuu yksinkertaisesti siitä, että tässä iässä moni alkaa olla ylipainoinen vaikken ole yhtään sen hoikempi kuin nuorempana..
 

Yhteistyössä