Miksi lasten nähden ei saa olla humalassa/krapulassa?

Alkuperäinen kirjoittaja aivan sama kuin monesti:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:
No mä olen sitä mieltä juur noin vois ottaa.Ja lapset nukkumaan kun on nukkuaika ja aikuiset muistaa olla niin ettei kovanäänisesti herätetä lapsia.
Ja lapsen siis ei tarvii siinä nähdä kuinka humallutaan mutta mun mielestä isommat lapset voi olla kotona jos aikuisilla ystäviä istumassa iltaa.
Ja siis puhun nyt isommista lapsista,päälle 2-3 vuotiaista.
Vauvojen kanssa eri juttu,silloin jommankumman pitää olla selvä,noh,pari sidukkaa voi ottaa mut silti.

Mut tä mun mielipide vaan.

Juurikin noin, en tajua, mitä vikaa rauhallisessa, SATUNNAISISSA illanistujaisissa vois olla? Ja vauvat nyt on asia ihan erikseen.
Niissä satunnaisissa illanistujaisissa ei sitten voi tapahtua mitään?
NO tuolla periaattella ei kait sitten vois tehä mitään!!
Juu,eihän sitä voi mennä vannomaan että kaatuis ja löis päänsä,mut se voi käydä muulloinkin.
Ja taksilla olis silti mentävä sairaalaan kun toisen pitäis jäädä lasten kanssa kotiin.
Oli selvä taikka humalassa.
 
sama harmaa
Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:
Alkuperäinen kirjoittaja aivan sama kuin monesti:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:
No mä olen sitä mieltä juur noin vois ottaa.Ja lapset nukkumaan kun on nukkuaika ja aikuiset muistaa olla niin ettei kovanäänisesti herätetä lapsia.
Ja lapsen siis ei tarvii siinä nähdä kuinka humallutaan mutta mun mielestä isommat lapset voi olla kotona jos aikuisilla ystäviä istumassa iltaa.
Ja siis puhun nyt isommista lapsista,päälle 2-3 vuotiaista.
Vauvojen kanssa eri juttu,silloin jommankumman pitää olla selvä,noh,pari sidukkaa voi ottaa mut silti.

Mut tä mun mielipide vaan.

Juurikin noin, en tajua, mitä vikaa rauhallisessa, SATUNNAISISSA illanistujaisissa vois olla? Ja vauvat nyt on asia ihan erikseen.
Niissä satunnaisissa illanistujaisissa ei sitten voi tapahtua mitään?
NO tuolla periaattella ei kait sitten vois tehä mitään!!
Juu,eihän sitä voi mennä vannomaan että kaatuis ja löis päänsä,mut se voi käydä muulloinkin.
Ja taksilla olis silti mentävä sairaalaan kun toisen pitäis jäädä lasten kanssa kotiin.
Oli selvä taikka humalassa.
Arvasin että joku vetää ton tähän.
Voihan sitä tapahtua,tietenkin.Mutta se humala tekee asiasta aivan eri jutun.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mihin tässä tarvitaan alkoholia? ... istutaan, puhutaan mukavia, ollaan iloisia.


:headwall: :headwall: Voi !"#¤¤%% tätä tarkoitin, kun tällä palstalla ei voi olla normaalia suhtautumista alkoholiin.. Joko otetaan hirveet perseet, tai ei juoda ollenkaan. Mutta satunnaisia tumuuttamisia ei voi olla.
NImenomaan!
Mut taidan olla KKK tässä sun kanssa samaa mieltä.Kuten myös siinä lahja-asiassa,joululahjoissa että paljon vaan niitä paketteja!!! :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mihin tässä tarvitaan alkoholia? ... istutaan, puhutaan mukavia, ollaan iloisia.


:headwall: :headwall: Voi !"#¤¤%% tätä tarkoitin, kun tällä palstalla ei voi olla normaalia suhtautumista alkoholiin.. Joko otetaan hirveet perseet, tai ei juoda ollenkaan. Mutta satunnaisia tumuuttamisia ei voi olla.
voi olla, mutta millaisista määristä puhutaan.. mitä on krapula... juoda voi, kuhan kontrolli pelaa hyvin, ja sellaisesta määrästä ei useinkaan tule krapulaa..?
 
vieras
Muistatteko muutama vuosi sitten olleen tapauksen, kun äiti oli järjestänyt naapuristolleen glögikutsut, kesken kutsujen oli lapsi jouduttu viemään päivystykseen ja voimakkaasti alkoholille tuoksuva äiti oli puhallutettu... äiti vetänyt hirveät pultit moisesta epäkohteliaisuudesta olivathan he vain sivistyneesti siemailleet glögiä...
 
örps
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mihin tässä tarvitaan alkoholia? ... istutaan, puhutaan mukavia, ollaan iloisia.


:headwall: :headwall: Voi !"#¤¤%% tätä tarkoitin, kun tällä palstalla ei voi olla normaalia suhtautumista alkoholiin.. Joko otetaan hirveet perseet, tai ei juoda ollenkaan. Mutta satunnaisia tumuuttamisia ei voi olla.
kyllä se pahin ongelma on niillä, jotka eniten tuomitsee.
He ei tiedä ettei aina tarvitse olla lärvit ja se on mielestäni sairasta ajattelua, että joka kerta kun juo alkoholia ollaan lärvit.
Lärvit sanasta tulee mieleen 16-v hillujat, jotka ei osaa käyttää alkoholia ja on puolikkaasta omppu viinistä jo ne lärvit.
 
....
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Muistatteko muutama vuosi sitten olleen tapauksen, kun äiti oli järjestänyt naapuristolleen glögikutsut, kesken kutsujen oli lapsi jouduttu viemään päivystykseen ja voimakkaasti alkoholille tuoksuva äiti oli puhallutettu... äiti vetänyt hirveät pultit moisesta epäkohteliaisuudesta olivathan he vain sivistyneesti siemailleet glögiä...
muistan eikös siitä tullu lastensuojelu juttu...näitä sattuu aina välillä
 
Siis
Eihän kaikilla mene "krapulapäivä" krapulassa murisemalla! Ei kaikki ole kiukkuisia ja väsyneitä ja pura sitä lapsiin. Meillä otetaan joskus saunaoluet, vaikka lapset ovat mukana saunassa ja lapset kun on laitettu nukkumaan saatetaan ottaa pari lisää. Mutta jos kunnolla ollaan lähdössä viihteelle niin silloin lapset menee hoitoon. Silloinki ollaan puolilta päivin viimeistään ne hakemassa kotiin. Kohtuudella jos ottaa niin ei tarvi örveltää illalla eikä seuraavana päivänä.

En mä usko että lapset mitään hyötyvät siitä jos näkevät vanhemman/vanhemmat humalassa tai krapulassa, mutta en usko siitä haittaakaan olevan. Eri asia on se jos vanhemmat on ihan pelti kiinni illalla ja tosiaan sekoilevat ja aamulla eivät pysty tekemään mitään. Onhan se ihan eri asia jos jatkuvasti lapset joutuvat pelkäämään mitä tuleman pitää kuin että joskus huomaavat että vanhemmat jotain on ottanu, mutta siltikään ei mitään hätää ole.
 
harmaa
Alkuperäinen kirjoittaja örps:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mihin tässä tarvitaan alkoholia? ... istutaan, puhutaan mukavia, ollaan iloisia.


:headwall: :headwall: Voi !"#¤¤%% tätä tarkoitin, kun tällä palstalla ei voi olla normaalia suhtautumista alkoholiin.. Joko otetaan hirveet perseet, tai ei juoda ollenkaan. Mutta satunnaisia tumuuttamisia ei voi olla.
kyllä se pahin ongelma on niillä, jotka eniten tuomitsee.
He ei tiedä ettei aina tarvitse olla lärvit ja se on mielestäni sairasta ajattelua, että joka kerta kun juo alkoholia ollaan lärvit.
Lärvit sanasta tulee mieleen 16-v hillujat, jotka ei osaa käyttää alkoholia ja on puolikkaasta omppu viinistä jo ne lärvit.
Tuomitsen,en silti luule että aina kun otetaan alkoholia niin pitää olla lärvit,tai että ollaan lärvit.
Silti mielestäni aikuinen voi ottaa sitä olutta sen verran ettei tule humalaan.Se ei vain ole oikein että ollaan humalassa kun lapsia on paikalla.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mihin tässä tarvitaan alkoholia? ... istutaan, puhutaan mukavia, ollaan iloisia.


:headwall: :headwall: Voi !"#¤¤%% tätä tarkoitin, kun tällä palstalla ei voi olla normaalia suhtautumista alkoholiin.. Joko otetaan hirveet perseet, tai ei juoda ollenkaan. Mutta satunnaisia tumuuttamisia ei voi olla.
Samaa mieltä kuin KKK. Isäni oli alkoholisti ja tiedän omasta kokemuksesta miten se vaikuttaa lapseen. Enkä ikimaailmassani halua samanlaista ahdistusta omille lapsilleni tuottaa. Kuitenkin itse suhtaudun alkoholiin normaalisti, ja juon lasten nähden ruuan kanssa lasin, pari viiniä, voin tehdä kesällä grillatessa cocktailin ja nautiskella sen ihan luontevasti lasten läsnäollessa. Lapseni eivät joudu näkemään minua ikinä humalassa eivätkä joudu kuuntelemaan vanhempien riitelyä viinankäytön vuoksi. Ns perseitä en vedä ikinä vaikka joskus (ilman lapsia) viihteellä olen saattanut olla jopa ihan pikku hiprakassakin. Mielestäni tämä on ihan terve suhtautuminen alkoholiin. Ja tosiaankaan viikkotasolla ja joskus jopa kuukausiin emme käytä alkoholia emmekä harrasta saunakaljoja tms.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja örps:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mihin tässä tarvitaan alkoholia? ... istutaan, puhutaan mukavia, ollaan iloisia.


:headwall: :headwall: Voi !"#¤¤%% tätä tarkoitin, kun tällä palstalla ei voi olla normaalia suhtautumista alkoholiin.. Joko otetaan hirveet perseet, tai ei juoda ollenkaan. Mutta satunnaisia tumuuttamisia ei voi olla.
kyllä se pahin ongelma on niillä, jotka eniten tuomitsee.
He ei tiedä ettei aina tarvitse olla lärvit ja se on mielestäni sairasta ajattelua, että joka kerta kun juo alkoholia ollaan lärvit.
Lärvit sanasta tulee mieleen 16-v hillujat, jotka ei osaa käyttää alkoholia ja on puolikkaasta omppu viinistä jo ne lärvit.
Näin hyvin sivistyneiden juomatapojen opettaminen on mennyt perille...

Nykynuoret käyttävät alkoholia useammin ja rankemmin kuin nykyiset nelikymppiset vastaavan ikäisinä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:
No mä olen sitä mieltä juur noin vois ottaa.Ja lapset nukkumaan kun on nukkuaika ja aikuiset muistaa olla niin ettei kovanäänisesti herätetä lapsia.
Ja lapsen siis ei tarvii siinä nähdä kuinka humallutaan mutta mun mielestä isommat lapset voi olla kotona jos aikuisilla ystäviä istumassa iltaa.
Ja siis puhun nyt isommista lapsista,päälle 2-3 vuotiaista.
Vauvojen kanssa eri juttu,silloin jommankumman pitää olla selvä,noh,pari sidukkaa voi ottaa mut silti.

Mut tä mun mielipide vaan.
aikalailla samoilla linjoilla.
ennen kun itselläni oli lapsia join paljon enemmän ja ei tarvinnut näitä asioita niin ajatella.nyt kun itselläni lapsia,niin en kyllä känniin haluaisi itseäni juoda lasteni nähden.muutaman voi ottaa.

ja siis näitä juominkeja ei todellakaan joka viikonloppu,vaan silloin tällöin.

mun mielestä on älytöntä kun lapset valvoo yli puolen yön ja katselee vanhempiaan humalassa.


 
nimetön
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mihin tässä tarvitaan alkoholia? ... istutaan, puhutaan mukavia, ollaan iloisia.


:headwall: :headwall: Voi !"#¤¤%% tätä tarkoitin, kun tällä palstalla ei voi olla normaalia suhtautumista alkoholiin.. Joko otetaan hirveet perseet, tai ei juoda ollenkaan. Mutta satunnaisia tumuuttamisia ei voi olla.
Samaa mieltä kuin KKK. Isäni oli alkoholisti ja tiedän omasta kokemuksesta miten se vaikuttaa lapseen. Enkä ikimaailmassani halua samanlaista ahdistusta omille lapsilleni tuottaa. Kuitenkin itse suhtaudun alkoholiin normaalisti, ja juon lasten nähden ruuan kanssa lasin, pari viiniä, voin tehdä kesällä grillatessa cocktailin ja nautiskella sen ihan luontevasti lasten läsnäollessa. Lapseni eivät joudu näkemään minua ikinä humalassa eivätkä joudu kuuntelemaan vanhempien riitelyä viinankäytön vuoksi. Ns perseitä en vedä ikinä vaikka joskus (ilman lapsia) viihteellä olen saattanut olla jopa ihan pikku hiprakassakin. Mielestäni tämä on ihan terve suhtautuminen alkoholiin. Ja tosiaankaan viikkotasolla ja joskus jopa kuukausiin emme käytä alkoholia emmekä harrasta saunakaljoja tms.
Tässä aloituksessa puhuttiin humalasta.
KKK:n mielestä se on sallittua,sun mielestä ei.Mistä siis olette samaa mieltä?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja nimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mihin tässä tarvitaan alkoholia? ... istutaan, puhutaan mukavia, ollaan iloisia.


:headwall: :headwall: Voi !"#¤¤%% tätä tarkoitin, kun tällä palstalla ei voi olla normaalia suhtautumista alkoholiin.. Joko otetaan hirveet perseet, tai ei juoda ollenkaan. Mutta satunnaisia tumuuttamisia ei voi olla.
Samaa mieltä kuin KKK. Isäni oli alkoholisti ja tiedän omasta kokemuksesta miten se vaikuttaa lapseen. Enkä ikimaailmassani halua samanlaista ahdistusta omille lapsilleni tuottaa. Kuitenkin itse suhtaudun alkoholiin normaalisti, ja juon lasten nähden ruuan kanssa lasin, pari viiniä, voin tehdä kesällä grillatessa cocktailin ja nautiskella sen ihan luontevasti lasten läsnäollessa. Lapseni eivät joudu näkemään minua ikinä humalassa eivätkä joudu kuuntelemaan vanhempien riitelyä viinankäytön vuoksi. Ns perseitä en vedä ikinä vaikka joskus (ilman lapsia) viihteellä olen saattanut olla jopa ihan pikku hiprakassakin. Mielestäni tämä on ihan terve suhtautuminen alkoholiin. Ja tosiaankaan viikkotasolla ja joskus jopa kuukausiin emme käytä alkoholia emmekä harrasta saunakaljoja tms.
Tässä aloituksessa puhuttiin humalasta.
KKK:n mielestä se on sallittua,sun mielestä ei.Mistä siis olette samaa mieltä?
Samaa mieltä siinä mielessä, että tällä palstalla ei tunneta kuin nuo kaksi ääripäätä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja nimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mihin tässä tarvitaan alkoholia? ... istutaan, puhutaan mukavia, ollaan iloisia.


:headwall: :headwall: Voi !"#¤¤%% tätä tarkoitin, kun tällä palstalla ei voi olla normaalia suhtautumista alkoholiin.. Joko otetaan hirveet perseet, tai ei juoda ollenkaan. Mutta satunnaisia tumuuttamisia ei voi olla.
Samaa mieltä kuin KKK. Isäni oli alkoholisti ja tiedän omasta kokemuksesta miten mse vaikuttaa lapseen. Enkä ikimaailmassani halua samanlaista ahdistusta omille lapsilleni tuottaa. Kuitenkin itse suhtaudun alkoholiin normaalisti, ja juon lasten nähden ruuan kanssa lasin, pari viiniä, voin tehdä kesällä grillatessa cocktailin ja nautiskella sen ihan luontevasti lasten läsnäollessa. Lapseni eivät joudu näkemään minua ikinä humalassa eivätkä joudu kuuntelemaan vanhempien riitelyä viinankäytön vuoksi. Ns perseitä en vedä ikinä vaikka joskus (ilman lapsia) viihteellä olen saattanut olla jopa ihan pikku hiprakassakin. Mielestäni tämä on ihan terve suhtautuminen alkoholiin. Ja tosiaankaan viikkotasolla ja joskus jopa kuukausiin emme käytä alkoholia emmekä harrasta saunakaljoja tms.
Tässä aloituksessa puhuttiin humalasta.
KKK:n mielestä se on sallittua,sun mielestä ei.Mistä siis olette samaa mieltä?
Samaa mieltä siinä mielessä, että tällä palstalla ei tunneta kuin nuo kaksi ääripäätä.
mä ainakin tunnen myös muut kuin nuo kaksi ääripäätä, mutta jos puhutaan humalasta ja krapulasta, niin miten siihen liittyy muutaman lasillisen ottaminen lasten seurassa??????
 
Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja nimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
quote]

Samaa mieltä siinä mielessä, että tällä palstalla ei tunneta kuin nuo kaksi ääripäätä.
mä ainakin tunnen myös muut kuin nuo kaksi ääripäätä, mutta jos puhutaan humalasta ja krapulasta, niin miten siihen liittyy muutaman lasillisen ottaminen lasten seurassa??????

Mä ihmettelen ihan samaa. Eli jos kysytään sopiiko satunnainen humalajuominen ja krapula lasten silmille, niin mielestäni ei. Mutta illanistujaiset, joissa asiallisesti otataan vähän tai vähän enemmänkin, mutta ei kuitenkaan kännejä, niin en näe siinä mitään paha, mutta ei sellaisista krapulaakaan tule. Eli ne on kaksi ihan eriasiaa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Juuri näin. Sitä on ehkä vaikea tajuta, jos omat vanhemmat eivät ole koskaan kännejä lapsuudessasi nähtesi juonut. Munkaan vanhemmat eivät riidelleet (tai jos joskus riitelivätkin, niin ei me sitä pelätty), mutta silti se humalajuominen pelotti meitä lapsia.
mun vanhemmat otti usein kännejä mutta mua ei koskaan pelottanut tippaakaan :eek:
 
koska se voi olla lapselle pelottavaa. lisäksi itse ajattelen että en välttämättä humalassa pystyisi tekemään välttämättä oikeita päätöksiä jos hätä tulisi tai arvioisin avun tarpeen väärin. siksi en muutamaa enempää ota kotioloissa. jos otan, on lapset muualla tai sitten seurassa on selviä. esim juhannuksena join 7siideriä (tosin 12h aikana, joten kännissä en ollut).
 
PahanTytär
En tiedä muista, mutta minä en ainakaan osaa edes rentoutua jos mukulat pyörivät kotona silloin...ja enpä usko, että ovat mitään menettäneetkään vaikkeivat ole meitä päissään nähneetkään. Otetaan silloin kun mukulat eivät ole kotona. Omassa lapsuudessa sai sitä kaljankittaamista nähdä ihan riittävästi...saati sitä, kun aina sanottiin, ettei ole rahaa ostaa vaatteita/leluja yms, mutta kummasti vain rahat riittivät käyntiin pitkäripaisessa...no, jokainen tyylillään.
 
Turkilmas
Mä suojelen lapsia humalalta ja krapulalta. Ensinnäkin lapsien on vaikea ymmärtää miksi vanhempi on yhtäkkiä erilainen persoonaltaan. Ja se muutos tulee jo suht pienestä määrästä alkoholia. Toisekseen tiedän itse kokemuksesta että se on kaikkea muuta kuin mukavaa katsella humalaisia vanhempiaan. Lapsi (tai ainakaan tässä tapauksessa minä pienenä) ei luota pätkääkään humalaisen vanhemman turvaan. Sitä on siis tultava toimeen omillaan.

Krapula sama juttu, ei lasten silmille.

Siksi esitän kysymyksen toisinpäin: jos järjestää illanistujaisia muutaman kerran vuodessa, niin miksi ihmeessä ei vois silloin laittaa lapsia vaikka isovanhemmille hoitoon?

 
Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:
hyvä ettei pelottanut.. mutta uskoisin, että monia lapsia pelottaa, vaikka äidistä tulisi kuinka hilpeä, tai isästä yhtä hyvin...
aikuisetkin vaan ymmärtää sen humalan eri tavoin. minen ole nähnyt lapsena isän ja äidin juomista pahana. jos aikuiset otti niin ne otti vähän, pelattiin porukalla ja me lapset saatiin valvoa pidempään. aina siis tää ottaminen tapahtui seurassa, kuten mä myös tykkään "ottaa". ex:n vanhemmat taas otti siihen malliin että kontattiin kun ei pystyssä pysynyt, ottivat niin vielä kun mäkin olin kuvioissa.
 

Yhteistyössä