Miksi lasten kasvukivut tuntuvat enimmäkseen vain jaloissa eikä esim. käsissä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja köh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kasvukivut eivät varsinaisesti johdu kasvusta, vaan ovat rasituskipuja. Tämän vuoksi tuntuvat jaloissa. Niitä tulee hoitaakin, kuten rasituskipuja (lepo, lämpö, tukevat jalkineet ja tarvittaessa kipulääke).

Kasvukivut eivät varsinaisesti johdu kasvusta, vaan ovat rasituskipuja. Tämän vuoksi tuntuvat jaloissa. Niitä tulee hoitaakin, kuten rasituskipuja (lepo, lämpö, tukevat jalkineet ja tarvittaessa kipulääke).

Mitähän mä olen oikein aikanani tehnyt noiden olkanivelten harmiksi?? Nykyäänkin ne ovat yliliikkuvat, mutta en ole osannut mieltää asiaa tuollaiseen yhteyteen

Tiedätkö saako lapselle laittaa kylmägeeliä? Kerran oli panadol loppu, lapsi huusi keskellä yötä, kokeilin lopulta Ice Poweria ja se auttoi, nukuimme aamuun asti. Poika 4v.

Tukevat kengät on suhteellinen käsite! Eikös paras ole paljain jaloin? Mulla on tukevat vaelluskengät, mutta niissä tulee just näitä "kasvukipuja" seuraavana yönä, joten käytän nykyisin mieluummin lenkkareita tai kumppareita vaelluksella! Monet lastenkengät, esim Viking talvijalkineet mitä kokeiltiin kaupassa yks päivä, tuntuvat samanlaiselta "kipsiltä" kuin nuo vaelluskenkäni, enkä jaksa uskoa että ne olisivat mitenkään hyväksi lapsen jalalle!

Lasten kasvukivut ovat osaksi mysteeri. Eli kukaan ei varmasti teidä mistä johtuvat, voi vain arvailla.

Muistan itse, että kova rasitus ja kylmyys (jos jalat paleltuivat ulkona) pahensivat kasvukipuja lapsena. Kaikilla ei kuitenkaan ole samalla tavalla.

Kasvukipuja on yleensä jaloissa, mutta joillakin myös käsissä.

[QUOTE="vieras";22157162]Tiedätkö saako lapselle laittaa kylmägeeliä? Kerran oli panadol loppu, lapsi huusi keskellä yötä, kokeilin lopulta Ice Poweria ja se auttoi, nukuimme aamuun asti. Poika 4v.

Tukevat kengät on suhteellinen käsite! Eikös paras ole paljain jaloin? Mulla on tukevat vaelluskengät, mutta niissä tulee just näitä "kasvukipuja" seuraavana yönä, joten käytän nykyisin mieluummin lenkkareita tai kumppareita vaelluksella! Monet lastenkengät, esim Viking talvijalkineet mitä kokeiltiin kaupassa yks päivä, tuntuvat samanlaiselta "kipsiltä" kuin nuo vaelluskenkäni, enkä jaksa uskoa että ne olisivat mitenkään hyväksi lapsen jalalle![/QUOTE]

ice powerin sivut mainostavat:

IcePower auttaa lasten kasvukipuihin

IcePower geeli soveltuu hyvin lasten kasvukipujen ehkäisyyn ja hoitoon sen verenkiertoa lisäävän ja lihaksia rentouttavan vaikutuksen johdosta.
Turvallinen käyttää lapsille

Lasten alaraajakipujen syitä on useita, yleisimpiä ovat kasvukivut. Kasvukipujen arvellaan johtuvan luiden ja niitä ympäröivien kudosten eriaikaisesta kasvusta. Kasvukipuja esiintyy tyypillisimmillään 3-12-vuotiailla lapsilla iltaisin tai öisin. Epämääräinen kipu paikallistuu lähinnä säären alueelle, usein molempiin sääriin. Lapsella ei ole muita oireita, eikä tila ole vaarallinen. Kivut ovat kuitenkin sen verran voimakkaita, että ne valvottavat lasta ja koko perhettä.

IcePower geelin avulla voidaan ennaltaehkäistä ja hoitaa kasvukipuja. Luonnonmukaiset ainesosat, mentoli ja eteeriset öljyt vähentävät kipua ja lisäävät alueen verenkiertoa sekä rentouttavat lihaksia. Ihoa ja kudoksia viilentävä vaikutus myös rauhoittaa lapsen jalkoja ja kipujen yhteydessä usein esiintyvää tuskaisuutta. IcePower geeli on turvallinen ja helppo käyttää.
Ennaltaehkäisy nopeuttaa lihasten palautumista

Lapsen fyysisellä rasituksella saattaa olla yhteys kasvukipujen esiintymiseen. Tämän vuoksi lapsen, jolla esiintyy kasvukipuja, tulisi saada riittävä mutta kohtuullinen määrä liikuntaa päivittäin. Rankan fyysisen rasituksen palautumisen nopeuttaminen IcePower geelillä on vaivatonta heti rasituksen jälkeen ja ennen nukkumaanmenoa. Näin voidaan myös ennaltaehkäistä mahdollisia yöllä esiintyviä kasvukipuoireita.
Hoito-ohje

Levitä IcePower geeliä kasvukivuista kärsivän lapsen säärialueelle, oireisiin tai ennaltaehkäisevästi, ennen nukkumaan menoa. Toista käsittely mikäli oireita esiintyy yöllä. IcePower ROLLin avulla lapsi voi itse osallistua kylmägeelin levitykseen. Kipujen ollessa erittäin voimakkaita voidaan lisänä käyttää pientä määrää särkylääkettä.

[QUOTE="vieras";22157162]Tiedätkö saako lapselle laittaa kylmägeeliä? Kerran oli panadol loppu, lapsi huusi keskellä yötä, kokeilin lopulta Ice Poweria ja se auttoi, nukuimme aamuun asti. Poika 4v.

Tukevat kengät on suhteellinen käsite! Eikös paras ole paljain jaloin? Mulla on tukevat vaelluskengät, mutta niissä tulee just näitä "kasvukipuja" seuraavana yönä, joten käytän nykyisin mieluummin lenkkareita tai kumppareita vaelluksella! Monet lastenkengät, esim Viking talvijalkineet mitä kokeiltiin kaupassa yks päivä, tuntuvat samanlaiselta "kipsiltä" kuin nuo vaelluskenkäni, enkä jaksa uskoa että ne olisivat mitenkään hyväksi lapsen jalalle![/QUOTE]

Itselläni oli lapsena kauheat kasvukivut jaloissa ja monta iltaa kului itkien. Helpotusta toivat pitkät villasäärystimet (reisiin saakka), mikään keinoakryyli ei auttanut. Eli suosittelen sellaisia lämpimästi!

Mulla on nyt tällä hetkellä vasemmassa jalassa hirveet kasvukivut. Ne alko aamupäivällä ja pahentuu iltaan mennessä...
Huomenna sama juttu, sillä mulla tulee AINA jompaan kumpaan jalkaan kivut ja seuraavana päivänä toiseen jalkaan...
Mulla on tosi usein käsissä kipuja... Mull on nyt siis vasemmas jalas ja molemmis käsissä... :((
Mulla tulee näitä tosi usein ja täytän kohta 13 :O

Eli kasvukipuja ei varsinaisesti olekaan vaan se on vain rasituksesta tulevaa lihassärkyä? Mutta jos ne oikeasti liittyy kasvamiseen niin voisi kuvitella että nopeasti paljon pituutta kasvavilla olisi enemmän särkyä kuin hitaammin kasvavilla.

Yhteistyössä