Voiko tavallinen flunssa lapsella nostaa näppyjä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mainio Manu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mainio Manu

Aktiivinen jäsen
02.11.2012
1 465
2
36
Eli 1v lapsi, oli kuumeessa 2vrk, viimeksi kuumetta ollut eilen illalla. Sen jälkeen ei enää. Mutta eilen aamulla huomasimme myös näppyjä lapsella. Luultiin ensin, että on vesirokko mutta näpyt ei ole muuttuneet kuitenkaan vesikelloiksi. Näppyjä on enimmäkseen jaloissa, mutta on myös pari naamassa, käsissä ja selässä. Pieniä punaisia pisteitä tai vain pieniä paukamia jotka tuntuu, muttei punoita. Muutama yksittäinen isompi näppy on (näiden takia kuviteltiin ensin vesirokkonäpyiksi), jalassa taitaa olla kaksi ja käsissä samoin pari. Mutta ei näilläkään kokoa ole kuitenkaan kovin montaa milliä enempää.

Voiko vain olla jostain flunssasta johtuvaa? Ei tuo kuitenkaan nokkosrokkoa ole mun mielestä. Näpyt ei ole sillä tavalla kasassa niinkuin nokkosrokossa, vaan ne on yksittäisiä.

Tyttö on ollut myös huono syömään, esim. aamupalalla vaan huusi pöydässä eikä halunnut syödä mutta sitten taas tunnin päästä kelpas. Ja en ole suussa mitään ihmeellistä huomannut..

Kun en oikein tuosta enterorokosta tiedä.. toisaalta googlen kuvahaun mukaan ei ehkä ois semmosta rakkulaa mutta en mä oikein näistä rokkotaudeista tiedä :/ Aika lievähän toi sitten olis, kun tommosia isompia rakkuloita on vain se pari kappaletta, loput pientä pistettä..

Onko noi kovia kutisemaan? Jos ois siis enterorokkoa. Lapsi on nyt kahtena viime yönä herännyt huutamaan pariksi tunniksi, itkee ja itkee mutta mikään ei tunnu auttavan. Viime yönä auttoi se, että lopulta tuotiin pois koko makkarista ja sai hetken aikaa juoksennella. Ei rauhoittunut ollenkaan. Sitten taas loppu yön nukkuu hyvin. Mitä voisi kutinalle tehdä?

Luin tuolta sairaslapsi sivustolta, että pitäs ottaa lääkäriin yhteys jos epäilee enterorokkoa. Miksi? Saako siihen jotain lääkettä vai mikä takana?

Aftan löysin tytön suusta, ikenen ja huulen rajasta. Mutta tuo on varmaankin tullut siitä, kun viime viikolla kaatui niin pahasti, että suusta valui verta tosi paljon ja sekä ala- että ylähuuleen tuli haavat. Ja tuo afta on nyt just sillä kohdalla missä haavatkin huulessa.

Eli onko se nyt tuo afta, joka öisin huudattaa likkaa? Mä en ymmärrä. Ei ole enää kuumetta ollut toissapäiväsen jälkeen, muuten on päivällä suht. normaali. Näpyt alkaa nyt haaleta, suurin osa jo poissa. Mutta niin se viime yönäkin heräsi kaksi kertaa huutamaan, toisella kerralla huusi varmaan 1-2h ja toisella kerralla 30min-1h. Mä en ymmärrä :confused:

Uusimmat

Yhteistyössä