Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Weatherwax:Koska lapsillakin on ihmisoikeudet... Mutta mikä sitten on alistamista? Ei eläinkään yleensä toista eläin alista siinä mielessä kuin ymmärrämme ihmisten alistamisen vaan eläimet selvitteelvät nokkimisjärjestyksensä vähän toisella tapaa. Ja kyllä lapsellekin saa ja on hyvä osoittaa paikkansa.
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:Miten niin kasvattavat alistamalla?
Arvojärjestys laumassa ei mun mielestä ole alistamista, kyllä sellainen on perheesäkin, tai ainakin pitäisi olla, mutta en kyllä ole nähny yhdenkään eläimen alistavan poikasiaan.
Alkuperäinen kirjoittaja d u m b o:Jos te olette noin alistamista vastaan, niin miksi laitatte lapsen jäähypenkille yms ? Eikö se ole alistamista. Missä menee alistamisen raja? Eli eikös ihan normaalia ole, että lapsen pitää totella vanhempiensa ohjeita?
Alkuperäinen kirjoittaja d u m b o:Jos te olette noin alistamista vastaan, niin miksi laitatte lapsen jäähypenkille yms ? Eikö se ole alistamista. Missä menee alistamisen raja? Eli eikös ihan normaalia ole, että lapsen pitää totella vanhempiensa ohjeita?
Alkuperäinen kirjoittaja d u m b o:Alkuperäinen kirjoittaja Weatherwax:Koska lapsillakin on ihmisoikeudet... Mutta mikä sitten on alistamista? Ei eläinkään yleensä toista eläin alista siinä mielessä kuin ymmärrämme ihmisten alistamisen vaan eläimet selvitteelvät nokkimisjärjestyksensä vähän toisella tapaa. Ja kyllä lapsellekin saa ja on hyvä osoittaa paikkansa.
Eli mulla on siis aukko sivistyksessä
:ashamed: Mä luulin, että kaikki se missä alistetaan toinen omaan tahtoosa on alistamista.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Joo, alistaminen on mun mielestä juuri sitä henkistä lyttäämistä - vaikka rähjää niin kauan, että toinen tosiaan lyhistyy henkisesti, tai joutuu pyytelemään anteeksi useaan kertaan, tai pääsee tilanteesta eroon vain itkemällä... jäähy on eri juttu, siinä rauhoitellaan tilannetta, ja mietitään miten asian voisi ensi kerralla hoitaa.
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:Alkuperäinen kirjoittaja d u m b o:Jos te olette noin alistamista vastaan, niin miksi laitatte lapsen jäähypenkille yms ? Eikö se ole alistamista. Missä menee alistamisen raja? Eli eikös ihan normaalia ole, että lapsen pitää totella vanhempiensa ohjeita?
Koska lasta ei saa alistaa, myös hänellä on samat oikeudet kuulua laumaan kuin muillakin. Siksi myös hänen täytyy toimia lauman sääntöjen mukaan, ja jos ei toimi, seuraa sanktio. Niinhän se menee aikuisilliakin, tulee linnaa ja sakkoa tai vaikkapotkut töistä tai häätö asunnosta jos ei noudata yhteiskunnan/oman elinympäristönsä sääntöjä
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:apua olenko mä alistanut lastani liikaa kun pyytelee koko ajan anteeksi äidiltä ;(
Alkuperäinen kirjoittaja d u m b o:Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:Alkuperäinen kirjoittaja d u m b o:Jos te olette noin alistamista vastaan, niin miksi laitatte lapsen jäähypenkille yms ? Eikö se ole alistamista. Missä menee alistamisen raja? Eli eikös ihan normaalia ole, että lapsen pitää totella vanhempiensa ohjeita?
Koska lasta ei saa alistaa, myös hänellä on samat oikeudet kuulua laumaan kuin muillakin. Siksi myös hänen täytyy toimia lauman sääntöjen mukaan, ja jos ei toimi, seuraa sanktio. Niinhän se menee aikuisilliakin, tulee linnaa ja sakkoa tai vaikkapotkut töistä tai häätö asunnosta jos ei noudata yhteiskunnan/oman elinympäristönsä sääntöjä
Toisaalta näillä säännöillä on meidätkin alistettu noudattamaan sääntöjä.
Alkuperäinen kirjoittaja d u m b o:Alkuperäinen kirjoittaja Weatherwax:Koska lapsillakin on ihmisoikeudet... Mutta mikä sitten on alistamista? Ei eläinkään yleensä toista eläin alista siinä mielessä kuin ymmärrämme ihmisten alistamisen vaan eläimet selvitteelvät nokkimisjärjestyksensä vähän toisella tapaa. Ja kyllä lapsellekin saa ja on hyvä osoittaa paikkansa.
Eli mulla on siis aukko sivistyksessä
:ashamed: Mä luulin, että kaikki se missä alistetaan toinen omaan tahtoosa on alistamista.