Miksi lapsille ostetaan niin paljon leluja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "utelias"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

"utelias"

Vieras
miksi on muotileluja ja miksi leluja on niin paljon joka lapsella?
meilläkin on. emme ole tässä suhteessa poikkeus. Mutta miksi?

Mitä tapahtuisi jos ei olisi ostanut kuin yhden lelulahjan joka joulu? olisiko joulusta tullut kurja?

meidän lapsi ei ole pyytänyt enää mitään kun jokin aika sitten tuli unicefin mainos nälkäänäkevistä lapsista. taitaa olla liian herkkä lapsi meillä? toivoo joululta joululauluja.

[QUOTE="utelias";27607758]miksi on muotileluja ja miksi leluja on niin paljon joka lapsella?
meilläkin on. emme ole tässä suhteessa poikkeus. Mutta miksi?

Mitä tapahtuisi jos ei olisi ostanut kuin yhden lelulahjan joka joulu? olisiko joulusta tullut kurja?

meidän lapsi ei ole pyytänyt enää mitään kun jokin aika sitten tuli unicefin mainos nälkäänäkevistä lapsista. taitaa olla liian herkkä lapsi meillä? toivoo joululta joululauluja.[/QUOTE]

No teillehän on sitten helppo joulu tulossa,senku laulatte vaan joululauluja,olisit tyytyväinen ja tyytyväinen varmasti oletkin

[QUOTE="joo";27607765]No teillehän on sitten helppo joulu tulossa,senku laulatte vaan joululauluja,olisit tyytyväinen ja tyytyväinen varmasti oletkin[/QUOTE]

no en osaa olla tyytyväinen siitä että lapsi on hiljainen kun tietää monen muun lapsen näkevän koko ajan nälkää.

muiden lasten tai aikuisten elämään tuollainen tieto ei vaikuta mitenkään. He vain onnelllisina toivovat itselleen lisää kaikkea.

Pitäisikö sinun auttaa se lapsesi jotenkin yli siitä tuskastaan? Lapsi saa olla lapsi ja toivoa joululta muutakin kuin joululahjoja. Voitte lapsen kanssa pohtia, miten niitä kärsiviä lapsia voitaisiin auttaa, ja auttaa sitten valitsemallanne tavalla.

Älä nyt anna lapsen syyllistää itseään mainoksen takia! Hällä on oikeus haluta vaikka ja mitä, ilman syyllisyyttä. Nyt teette niin kuin minä teen (kerrankin pääsin käyttämään tätä "minä"-juttua) ja keräätte yhdessä lapsen huoneesta turhia leluja, jotka lahjoitatte eteenpäin. Lapsi saa siitä todella hyvän mielen!

Meillä lapsen liikaleluisuus johtuu minusta ja minun vajavuuksistani. Olen elänyt köyhän lapsuuden ja olen yrittänyt ilmeisestikin hyvittää itselleni mennyttä elämää lapseni kautta. Siksi meillä on liikaa leluja, luulisin.

Entäs jos perheesi ottaa projektiksi rahoittaa yhden "kummilapsen" opiskelun kehitysmaassa? Isosiskoni on kuukausilahjoittaja ja hänen kummilapsensa laittaa kirjeitä silloin tällöin, jossa kertoo kulumisistaan ja opiskelusta. Eihän sillä auteta kuin yhtä lasta, mutta sekin on eteenpäin. Lapsesi oppii samalla kuinka tärkeää opiskelu on jokaiselle meistä ja voitte etsia kunnilapsenne maasta tietoa ja lapsesi voi piirtää ja lähettää niitä sinne kummilapselle.
Itse ajattelin ottaa kummilapsen kunhan palaan töihin enkä kitkuttele enää kotihoidontuella. Samalla omat lapset saavat vähän ajattelemisen aihetta :)

[quote="vieras";27608170]meidän almost 7v. Pyysi joulupukilta nallen ja ningajo-paidan. Ja sanoi vielä, että antaa jonkin vanhan lelun pois, jos saa nallen.....olen ylpeä pojasta!![/quote]

siis ninjago

Yhteistyössä