Miksi lapsille hankitaan yksi tai useampi isä- tai äitipuoli?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihmettelijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Ihmettelijä

Vieras
mua aina ihmetyttä miksi lapsia hankitaan eri miehille, eikö se ole hankalaa kun perheessä on monta isää/äitiä ja miten ne uudet isät ja äidit suhtautuvat lastensa sisaruspuoliin? miten järjestyy mummolakäynnit ja muut sukulaisvierailut? synttärit? kutsut?

eikö se ole lapsille väärin että heidän pitää asua vieraiden aikuisten ja mahdollisesti heidän lastensakin kanssa, vastoin heidän toiveitaan?

ja tietenkin joku joka sanoo että on parempi kun lapsen uusi isä- tai äitipuoli ei hakkaa, juo, käytä huumeita tai ole vankilassa niin eikö sellanen tapaus kannattaisi jättää väliin kun perustaa perheen?

Minkäs sille voi jos mies lähtee ja jättää meidät... Minä tosin olen 2v ollut yh-äitinä ja olen varmasti vielä pitkään... Mutta olen alkanut miettimään onko se oikea ratkaisu, olenhan minäkin nainen jolla olisi halua parisuhteeseen ja haluaisin lisää lapsiakin... Oletko sitä mieltä että minun on oltava aina yksin, kun ex-mieheni jätti minut niin en saa ketään muutakaan?

Maailmassa kannattais yleensäkin tehdä tai olla tekemättä hirveesti asioita, mutta kun aina ne ei mee niinkun on suunniteltu.. Tuskin kukaan nyt tarkoituksella "hankkii" lapsillensa useita isä/äitipuolia..

Alkuperäinen kirjoittaja e:
Maailmassa kannattais yleensäkin tehdä tai olla tekemättä hirveesti asioita, mutta kun aina ne ei mee niinkun on suunniteltu.. Tuskin kukaan nyt tarkoituksella "hankkii" lapsillensa useita isä/äitipuolia..

Onhan se tietoinen valinta jos lapsella on useita isä/äitipuolia. Ymmärrän jos ensimmäinen perhe hajoaa, jää leskeksi ja perustaa uuden perheen jos se toimii lapsillekin mutta kun osa isä/äitipuolista vaihtuu aina välillä niin se ei voi olla kovin terveellinen kokemus lapsille. Kyllä lastenkin tunteet on otettava huomioon. Seurustella voi muutenkin kun änkeämällä perheeseen.

Nämä on asioita, joita toisten voi olla vaikea ymmärtää, jos oma elämä on mennyt suurin piirtein suunnitelmien mukaan. Silloin kannattaa oikeasti muistaa, että on ollut onnekas. Toki on olemassa ihmisiä, jotka vaihtavat miestä ja siinä sivussa jopa lapsia usein, mutta he onneksi ovat pieni vähemmistö.

Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:
Nämä on asioita, joita toisten voi olla vaikea ymmärtää, jos oma elämä on mennyt suurin piirtein suunnitelmien mukaan. Silloin kannattaa oikeasti muistaa, että on ollut onnekas. Toki on olemassa ihmisiä, jotka vaihtavat miestä ja siinä sivussa jopa lapsia usein, mutta he onneksi ovat pieni vähemmistö.[/quot

samaa mieltä

Yhteistyössä