Saako äitipuoli ostaa yhteisille lapsille joululahjoja ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Meillä on sama summa miehen lapsille ja yhteisille. Mielestäni se on jo epäreilua yhteisille koska heidän summassaan on myös äidin osuus, ja lapsille isältään näin ollen puolet enemmän. No senkin vielä hyväksyin jotenkin.

Mutta nyt mies on keksinyt että minä en saa ostaa yhteisille lapsille omatoimisesti mitään näiden lisäksi. En pienintäkään lahjaa. Koska se on kuulema epäreilua hänen lapsia kohtaan. Muistutin että häneltä lapset saavat kaikki saman ja yhteisien osuuksissa on minunkin osuus tai minä maksan puolet hänen lapsien lahjoista, miten päin sen nyt haluaa katsoa. Muistutin että lapsilla on myös äiti joka heille ostaa, että miksi minä en saisi ostaa yhteisille. Mitä se on hänen lapsiltaan pois?

Mies sanoi että jos ostan yhteisille niin sitten hän ostaa samalla summalla lisää omilleen. Koko ajan korostaa että haluaa olla tasapuolinen lapsilleen muttei tajua että on alunperinkin epäreilu yhteisille ja sitten haluaa sitä heille vielä lisää. Ja unohtaa että hänen toisilla lapsilla on myös äiti, sillä ei kuulema ole väliä.

Miten teidän uusperheissä toimittaisiin tällaisessa asiassa jos äitipuoli haluaa ostaa lapsilleen jotain, edes pientä? Vai onko se väärin niin kuin mies väittää? Pitääkö miehen ostaa sit lapsilleen jos minä ostan omilleni?

Kauheaa jos pitää lahjojen summaa ja määrää laskea:(

Meillä on vain yhteisiä lapsia, mutta en laske hintoja, kunhan nyt jokainen saa jotain sellaista mitä on toivonut! Jos toinen toivoo nuken kenkiä (noin 10e) ja toinen legopakettia (60e) niin ok!

Saahan ne vielä kummeilta ja isovanhemmiltakin lahjoja, eikä heille nyt voi kertoa mitään hintavaatimusta:eek:

Oletteko Ap yhtään ajatelleet sitä, miten lapset itse kokevat tuollaisen?

Etsittekö jokaiselle samanhintaisen lahjan, vaikka legopaketin, korun, toppatakin?
Entä jos lapsi on hirveästi toivonut keppihevosta (cittarissa alle kympin) niin jääkö saamatta kun se on liian halpa? Vai saako kyseinen lapsi kepparin sekä jotain muuta, jolloin veli älähtää että toi sai kaksi lahjaa ja hän vain tämmösen legopaketin (koska legothan on kokoonsa nähden suhteettoman kalliita)??

Hullua tuollainen vääntö ja tarkka laskeminen. Kunhan suurin piirtein kaikki saavat saman verran, niin ok.

Jos lapset avaavat lahjat samaan aikaan, ostaisin niille omille lapsille jotkut "ylimääräiset" paketit, jos niille toisille lapsille tulee omalta äidiltään paketteja silloin samalla avattavaksi. Jos taas avaavat äitinsä luona, antaisin ehkä olla.

Oletteko Ap yhtään ajatelleet sitä, miten lapset itse kokevat tuollaisen?

Etsittekö jokaiselle samanhintaisen lahjan, vaikka legopaketin, korun, toppatakin?
Entä jos lapsi on hirveästi toivonut keppihevosta (cittarissa alle kympin) niin jääkö saamatta kun se on liian halpa? Vai saako kyseinen lapsi kepparin sekä jotain muuta, jolloin veli älähtää että toi sai kaksi lahjaa ja hän vain tämmösen legopaketin (koska legothan on kokoonsa nähden suhteettoman kalliita)??
Tätä myös mietin. Tai jos yhdelle sattuu löytämään pari kalliimpaa lahjaa vaikka 70% alesta, niin menee pakka ihan epäreiluksi.

Yhteistyössä