mummmu haluaa ostaa lapsille kengät sekä minulle.....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
äitillä on ollut töitä tosi paljon ja asuu toisella paikkakunnalla joten haluaa nyt nähdä ja puhui siitä että lapsille haluaisi ostaa kengät(edelliset talvikengät pieniä)ja samalla haluaa ostaa mullekkin.
itsellä olis kyllä tarvetta mutta on vaan tämä samainen ongelma..
vaikka yritän sanoa että ei tarvitse tai muuta niin se ei jotenkin vaan käy,ostaa sitten väkisin ja kaupassa ollaan niin kaan kuin löydän itsellekkin jotain,jos ostan itse jotain niin on jo ojentamassa omaa rahaansa kassalla ennenkuin saan oman laukkuni edes auki.
mietin että yrittääkö äiti tällä tavalla korvata poissaoloaan?

Kyllä meillä äiti ostaa sekä lapsilleen, lapsenlapsilleen ja vävypojilleen, jos jotain tarvitaan, mä sanon, et äidin apu on korvaamaton. Yleensä ei saada suoranaisesti rahaa, mutta ruokaa tai tavaraa (myös vaatteet ja kengät) ostaa.

Kyllä mun äiti ostelee vaatteita ja muutakin pojalle kysymättä multa mitään. Ja joskus jos ollaan kaupassa niin käskee ottamaan jonkun esim.puseron että hän maksaa.

Poissaoloa ei ainakaan mun äiti osta, mä nään sitä lähes päivittäin ja poikaakin se näkee kerran viikossa.

Mun äiti ostaa lapsille paljon vaatteita. Omasta halustaan, en koskaan pyydä. En kyllä estelekään, eiköhän se ole isovanhempien perusoikeuksia ostella lapsenlapsilleen kaikenlaista =).
Mun äiti ja isä myös näkee lapsia pari kertaa viikossa, ainakin, eli siitä ei ole kyse että ostoksilla paikattaisiin poissaoloa.

Anoppi ei koskaan, oma äiti silloin tällöin. Nähdään kyllä tosi usein.

Mutta mä olen sitä mieltä, että anna ostaa vaan, kyllä mulle kelpais! :D

*muoks* niin toi mun kirjotus siis oli meidän yhteisistä kauppakäynneistä, mutta muuten siis äitini ostaa jatkuvasti ekalle lapsenlapselleen vaatteita. Nytkin oli ostanut 3 paitaa, 2 housut ja 2 yöpukua vaikka en todellakaan ollut edes pyytänyt, mutta halvalla kuulemma kun sai... :whistle:

Nyt kun oon jo töis ollu muutamia vuosia niin äiti ei enää niin ostele mitään. On se kyl joku vuos maksanu mun rillit ja tän asunnon lainanavauksen. Nykyään ostelee tuolle ainoalle lapsenlapselleen vaatteita ihan pyytämättä ja välillä saa toppuutella et kaapit pursuaa jo vaatteista. Miehen vanhemmat myöskin aikoinaan auttoivat kodin laittamisessa.

Mitään ei olla pyydetty eikä oltu vaatimassa tai rahaa lainaamassa. Omasta halustaan ovat meidän vanhemmat halunneet auttaa. Enää en huoli rahaa, kun käydään sentään molemmat töissä.

Yhteistyössä