MIKSi lapsia ei nykyään enään saa viedä mihinkään

• Viestiketjun aloittaja Minä Äiti
  • Ensimmäinen viesti
Minä Äiti
Ja miksi heitä ei enään kutsuta perhejuhliin? Ei häihin, ei ristiäisiin,ei synttäreille, ei hautajaisiin, ei minnekkään. Mutta silti lapsia ei saa viedä hoitoon koska jokaisen itse hoidettava lapsesa. Mut mukaankaan et saa ottaa...
Miksi lapset ei saa kuulua eikä näkyä??!!

Tämä syylistämis kulttuuri on menossa jo ihan älyttömäksi.

Olen samaa mieltä.

Mun lapset on osa mua ja otan heidät varmasti mukaan just sinne mihin haluan. Katsoo minkä tahansa muun maan kulttuuria, lapsia pidetään aika lailla tärkeämmässä roolissa. Mukana kulkevat eikä kukaan katso kieroon.

Se on sitä minä minä minä-kulttuuria, johon ei äänekkäät/kiukuttelevat/sotkevat/juoksevat/näkyvät/häiritsevät lapset sovi. :saint: Etkös tiennyt, että tämä maailma on vain aikuisia varten? ;)

Vakavasti puhuen...voisin oksentaa! :x Tämä on sitten vain se minun mielipide tästä minä minä minä-kulttuurista.

Niin, eikä kauppaankaan saa viedä, koska ne saattavat huutaa! Siis voi nääs nääs...

Ja sitten vähän isompana pitäis osata olla salonkikelpoisesti ihmisten ilmoilla. Mutta milläs lapset siihen oppisivat, jos heitä ei saa pienenä viedä ihmisten ilmoille?

Muuten, jos huono käytös on syynä siihen, että lasten pitäisi pysyä pelkästään kotona, niin eipä sen mukaan monella aikuisellakaan olisi mitään asiaa ihmisten ilmoille. :whistle:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 12:29 Florence kirjoitti:
Olen samaa mieltä.

Mun lapset on osa mua ja otan heidät varmasti mukaan just sinne mihin haluan. Katsoo minkä tahansa muun maan kulttuuria, lapsia pidetään aika lailla tärkeämmässä roolissa. Mukana kulkevat eikä kukaan katso kieroon.

Opiskelukaveri asui perheineen Belgiassa useita vuosia, sitten vaimo ja lapset muuttivat takaisin Suomeen, koska vaimo piti sikäläistä kulttuuria hyvin lapsivastaisena. Sanoi, että kaupoissa avoimesti paheksuttiin sitä, että hän meni pienten vilkkaitten poikiensa kanssa ostoksille jne. Lapset saivat näkyä just ja just, mutta ei todellakaan kuulua... En tiedä sitten, oliko vain yksittäinen tapaus.

\
Olen samaa mieltä.

just näin myös meillä mulla on lapset mukana joka paikassa passasi se sitten muille tai ei

Kyllähän niitä voi aika pitkälle ottaa mukaan mihin vaan. Poikkeuksena mun mielestä häät jos hääpari niin toivoo, varsinkin iltajuhlineen.

Voin tilanteen mukaan kallistua aika pitkälle molemmin puolin. Jotku asiat on aikuisille, toiset koko perheelle. Vaan on sekin tylsää jos lapsia ei missään sais olla mukana. :/

Monilta lapsilta puuttuvat käytöstavat eivätkä vanhemmat saa lapsilleen mitään kuria. Nämä lapset pilaavat muidenkin lasten maineen. En minäkään haluaisi juhliini riehuvia ja kiukttelevia lapsia.

niinpä
Meille ilmoitti yksi tuttavapariskunta että menee hermot kun tullaan lasten kanssa kylään. Ja yksi porukka käy meillä ja valittaa MEIÄN lapsista, kun ei jaksa kyläillä meillä kun on noita muksuja... ARG!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 12:33 Candide kirjoitti:
\
Olen samaa mieltä.

Opiskelukaveri asui perheineen Belgiassa useita vuosia, sitten vaimo ja lapset muuttivat takaisin Suomeen, koska vaimo piti sikäläistä kulttuuria hyvin lapsivastaisena. Sanoi, että kaupoissa avoimesti paheksuttiin sitä, että hän meni pienten vilkkaitten poikiensa kanssa ostoksille jne. Lapset saivat näkyä just ja just, mutta ei todellakaan kuulua... En tiedä sitten, oliko vain yksittäinen tapaus.

Ei varmaankaan ollut mikaan yksittainen tapaus, monessa maassa ollaan hyvin lapsikielteisia :/ Mielestani Suomessa lapset ja lapsiperheet otetaan todella hyvin huomioon !

Juu, ja vastaukseks siihen miksi lapsia ei kutsuta...
Täällä oli (olikohan se eilen) ihmettelyä siitä miten 5v:n voi vaatia käyttäytymään. Jos lapset saa mellastaa kaikissa tilaisuuksissa miten lystäävät niin ei ole ihmekkään ettei lapsia kutsuta. Ja toisaalta jos lapset aina olisivat tervetulleita niin he oppisivat alusta asti sen miten kuuluu käyttäytyä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 12:36 Chayenne kirjoitti:
Ei varmaankaan ollut mikaan yksittainen tapaus, monessa maassa ollaan hyvin lapsikielteisia :/ Mielestani Suomessa lapset ja lapsiperheet otetaan todella hyvin huomioon !
Eteläisemmissä maissa olen huomannut ainakin ulkomaalaisiin lapsiin suhtauduttavan ystävällisesti, mutta esim Ranskassa ja just Benelux-maissa melko kalseasti, vaikka käytös on ollut ihan samanlaista lapsilla. Minulla on myös se käsitys, että Suomessa lapsiin suhtautuminen on myönteistä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 12:35 Ninni kirjoitti:
Monilta lapsilta puuttuvat käytöstavat eivätkä vanhemmat saa lapsilleen mitään kuria. Nämä lapset pilaavat muidenkin lasten maineen. En minäkään haluaisi juhliini riehuvia ja kiukttelevia lapsia.
joo 2veelle ne käytös tavat voit tulla opetaan :whistle:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 12:36 Chayenne kirjoitti:
\
\
Olen samaa mieltä.

Tää mainoskuva italialaisesta suurperheestä ravintolassa taitaa elää monella mielessä. Kaikki on mukana, mummot ja vaarit ja vauvat, ja se on koko ajan vaan "Ah, niin ihanaa". ;)

Itävallassa asuneena voin kertoa, että siellä lapsia ei voinut eikä saanut viedä oikeastaan mihinkään juhliin, kutsuille jne. Suomessa en ole vastaavaan törmännyt missään ja jälkikasvu on ollut mukana mm. häissä, hautajaisissa, taidenäyttelyn avajaisissa, kesäjuhlissa...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 12:36 niinpä kirjoitti:
Meille ilmoitti yksi tuttavapariskunta että menee hermot kun tullaan lasten kanssa kylään. Ja yksi porukka käy meillä ja valittaa MEIÄN lapsista, kun ei jaksa kyläillä meillä kun on noita muksuja... ARG!
:eek: no nää eivät varmaan ole kovin hyviä kavereita. ainakaan enää. :whistle:

\
\
Olen samaa mieltä.

Turhaan mä oikeastaan yleistin, enhän tietenkään koko maailman maiden lapsiin suhtautumista voi tietää. Olipa vaan tuollainen "heitto". Uskon kyllä, että kielteisempääkin voi olla kuin Suomessa. Mutta kyllä meilläkin löysäämisen varaa olisi.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 12:40 vieras kirjoitti:
\
2 veen kohdalla vanhemmat pitävät huolen siitä, että lapsi ei pääse tekemään pahojaan eikä häiritse muita kutsuvieraita. Valitettavasti on paljon vanhempia, jotka eivät vaivaudu tätä tekemään.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 12:44 Florence kirjoitti:
Turhaan mä oikeastaan yleistin, enhän tietenkään koko maailman maiden lapsiin suhtautumista voi tietää. Olipa vaan tuollainen "heitto". Uskon kyllä, että kielteisempääkin voi olla kuin Suomessa. Mutta kyllä meilläkin löysäämisen varaa olisi.
Samaa mieltä =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 12:40 vieras kirjoitti:
\
No koskas ajattelit sen itse aloittaa? 14 v:nä taitaa olla vähän myöhästä jo.

meijän häihin ainakin kaikki lapset oli enemmän kun tervetulleita. jos mut ja mieheni kutsuttais häihin (siis peruspäivähäihin, ei ryyppäjäisiin) mutta lasta ei, niin jätettäis varmaan menemättä. mikä ihmisiä vaivaa nykyään? lapset pitää lakasta jonnekkin maton alle...

Eikö asian voisi nähdä myös toisinkin päin? Jos lapsia ei ole kutsuttu, juhlien järjestäjähän sillä jo etukäteen tiedottaa, että lapsillanne ei olisi juhlissa mitään mielekästä tekemistä ja ressukat vain ikävystyisivät kuoliaiksi? Miksi haluatte viedä lapsenne juhliin, joissa lapsillanne olisi tylsää?

perhoinen84
hirveen moni vanhempi ei pidä kuria lapsilleen juhlissa,sen takia moni päättää jättää lapset pois kutsusta.
itse olen myös ollut monissa juhlissa joissa lasten on annettu vaan mennä ja huutaa.mikä taas on pilannut juhlasta oman osansa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 12:48 Aniida kirjoitti:
meijän häihin ainakin kaikki lapset oli enemmän kun tervetulleita. jos mut ja mieheni kutsuttais häihin (siis peruspäivähäihin, ei ryyppäjäisiin) mutta lasta ei, niin jätettäis varmaan menemättä. mikä ihmisiä vaivaa nykyään? lapset pitää lakasta jonnekkin maton alle...
Mun paras ystävä vihittiin viime kesänä ja hän teki täysin selväksi, ei lapsia!! Me ei sitten saatu sille päivälle ketään lapsenvahtia, joten mä menin yksin sinne ja mies jäi lasten kanssa kotiin :( Oli tylsää.

Yhteistyössä