MIKSi lapsia ei nykyään enään saa viedä mihinkään

• Viestiketjun aloittaja Minä Äiti
  • Ensimmäinen viesti
mutta kun menet espanjaa tai kreikkaan (esimerkiksi) lapset ovat elämän suola jota isovanhemmat hoitavat äitin ollessa töissä... ravintolassa tarjoilijat ihastelevat kaikki lapsia ja kehuvat heitä. lapset saavat pitää meteliä ja ääntä..

smirgelaine harmoona
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 12:50 perhoinen84 kirjoitti:
hirveen moni vanhempi ei pidä kuria lapsilleen juhlissa,sen takia moni päättää jättää lapset pois kutsusta.
itse olen myös ollut monissa juhlissa joissa lasten on annettu vaan mennä ja huutaa.mikä taas on pilannut juhlasta oman osansa.
mä olen ollut tällaisissa hautajaisissa ja ravintolaillallisella. Jossa lapsilla ei ollut mitään rotia. :(

Jos minut kutsutaan jonnekin juhlaan, niin oletan automaattisesti että kutsu koskee myös lapsiani (jotka ovat niin pieniä ettei heitä voi jättää yksin kotiin). Vain jos erikseen mainitaan, että ei lapsia tms., niin jätän tenavat kotiin.

Lapset ovat osa minua ja elämääni, ja kulkevat minun mukanani koska eivät itse pärjää. Sillä tavalla tätä lapsikielteistä yhteiskuntaakin koulutetaan näkemään lapsia joka paikassa.

En mä nyt kovin lapsikielteisenä Suomea pidä. Kauppoihin ja kaupungille yleensä on tehty leikkipaikkoja sekä ohjelmallisia tapahtumia koko perheille. Eräretkiäkin järjestetään, joihin pienimmätkin ovat tervetulleita.

Meillä sukujuhliin on aina ollut meidän hulivilipojatkin olleet tervetulleita, mutta kyllä väliin mahtuu niitä lapsia moittiviakin. Niitä jotka eivät jaksa meteliä kuunnella ja joiden mielestä pihat ja puistot on vain koristeta eikä leikkipaikkoja.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 12:50 perhoinen84 kirjoitti:
hirveen moni vanhempi ei pidä kuria lapsilleen juhlissa,sen takia moni päättää jättää lapset pois kutsusta.
itse olen myös ollut monissa juhlissa joissa lasten on annettu vaan mennä ja huutaa.mikä taas on pilannut juhlasta oman osansa.
Juuri näin.Oltiin häissä missä lapset teki mitä halusi joten me päätettiin että meidän häistä tulee lapsettomat ja kaikille tutuille se sopii

Mulla taas on semmonen kokemus, että meidät kutsuttiin häihin ja halusimme sitten mennä sillä kertaa mieheni kanssa kahdestaan (mummo hoiti tyttöä). Niin voi sitä ihmettelyn määrää, miksemme ottaneet lasta mukaan jne. Tyttö oli silloin aika pieni ja päiväuni- ja ruokailuajat tarkkoja. Ei olisi lapsi saanut juhlasta mitään irt, vaan oli parempi olla mummolassa ja meillä aikuisilla rauhallinen ilta. Tosin "yleisön pyynnöstä" mummo toi tyttöni näytille juhliin. Kun itse menimme naimisiin olivat kaikenikäiset tervetulleita, ei olisi tullut mieleenkään rajata niin, ettei jotain koko perhettä kutsuttaisi.

Yhteistyössä