miksi lapsi ei syö kotona, mutta tarhassa kuulemma syö reippaasti?

  • Viestiketjun aloittaja p
  • Ensimmäinen viesti
p
Alkaa iskemään jo epätoivo.. :( Laps ei ole kotona syöny reilu 3 viikkoon juuri mitään ruokaa.. On siinä ikävaiheessa että itse pitäis saada jo asioita tehdä mutta ei ihan luonnistu.

Tarhassa syöminen onnistuu kuulemma jo itse syötynä... Kotona lapsi vain lusikoi ruokaa lattialle ja läträä ruuan kanssa. Joskus menee lusikka jopa suuhun. Syöttää häntä ei saa, tai tulee stoppi koko jutulle. Ei auta loruleikit, "täältä tulee helikopteri kopt kopt kopt" -jutut, ei mitään. Suu menee kiinni ja käsillä huidotaan ja eieieiei. Ja siis kotona ei oikeesti syö paljo mitään.

Mä alan olla jo epätoivonen.. protestoiko tuo lapsi jotain vai mitä?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja nedra:
Kyllä lapsi varmasti syö kotonakin jos on nälkäinen.Minä antaisin ruokaa nenän eteen ja saisi syödä sen mitä syö ja sitten pois pöydästä,ei mitään loruleikkejä yms.
No vaikee uskoa että kotona riittää syömisiksi tyyliin kaks lusikallista. :/ Ja hedelmiäkään ei mene paljon sen enempää.

Nestettä tyttö saa armotta liian vähän. Ei suostu juomaan. Maitoa menee ehkä mäihällä 300 ml ja sitte muut nesteet mitä ruuissa sattuu olemaan. Ja nyt menee vielä vähemmän kun pitää vierottaa laps pullolta. Ikää neidillä on 1v ja 4kk.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja nedra:
Kyllä lapsi varmasti syö kotonakin jos on nälkäinen.Minä antaisin ruokaa nenän eteen ja saisi syödä sen mitä syö ja sitten pois pöydästä,ei mitään loruleikkejä yms.
No vaikee uskoa että kotona riittää syömisiksi tyyliin kaks lusikallista. :/ Ja hedelmiäkään ei mene paljon sen enempää.

Nestettä tyttö saa armotta liian vähän. Ei suostu juomaan. Maitoa menee ehkä mäihällä 300 ml ja sitte muut nesteet mitä ruuissa sattuu olemaan. Ja nyt menee vielä vähemmän kun pitää vierottaa laps pullolta. Ikää neidillä on 1v ja 4kk.
Ihan varmasti jos hoidossa syö useamman kerran hyvin saa tarpeeksi päivän aikana ravintoa.Eikä kaikki vaan ole niin suursyömäreitä.

Pulloilun loputtua ruoka voi vaikka maistua paremmin,niin meillä kävi,kun lopetin imetyksen pojan ollessa 1v1kk,alkoi poika syömään hirmuisen kokoisia annoksia.
 

Yhteistyössä