Miksi lapseni on joka kerta kipeä, kun tulee isältään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pohdintaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pohdintaa

Vieras
Siis mä en kohta kestä. Mikä ihme siinä on? Siellä siis hän on joka toinen viikonloppu pe-su. Sunnuntaina, kun hän tuo lasta minulle niin on aina perus, lapsi on sit vähän nuhainen. Lämpöä ei kyllä ole ollut. Mistä ihmeessä voi olla kyse? Nyt eilen kun toi ja taas lapsi räkäinen niin tokaisinkin jo suutuspäissään, että aina lapsi kipeänä, kun tulee sinulta pois. Siihen hän ärähti, että oli jo nuhassa kun tuli. JA ei todellakaan ollut!! Voiko heillä olla hometta, joka sen tekisi? Vai voiko eri lämmitysmuodot tehä tuota? Me siis asutaan omakotitalossa ja exä asuu kerrostalossa. Osaako kukaan kertoa, mistä on kyse ja mitä ihmettä tekisin asian kanssa. Ei ole kiva lapsen kannalta olla kahen viikon välein nuhassa tai saatika et exä tuo kipeetä lasta mulle hoidettavaksi.
Aina ei ole ollut pelkkä nuha. Mutta se on yleisin. On ollut muutaman kerran oksutaudissa tai käynyt oksentamaan seuraavana päivänä. Sieltä tulee kaikki pöpöt meille :D En vain tajua.

Alkuperäinen kirjoittaja pohdintaa:
Siis mä en kohta kestä. Mikä ihme siinä on? Siellä siis hän on joka toinen viikonloppu pe-su. Sunnuntaina, kun hän tuo lasta minulle niin on aina perus, lapsi on sit vähän nuhainen. Lämpöä ei kyllä ole ollut. Mistä ihmeessä voi olla kyse? Nyt eilen kun toi ja taas lapsi räkäinen niin tokaisinkin jo suutuspäissään, että aina lapsi kipeänä, kun tulee sinulta pois. Siihen hän ärähti, että oli jo nuhassa kun tuli. JA ei todellakaan ollut!! Voiko heillä olla hometta, joka sen tekisi? Vai voiko eri lämmitysmuodot tehä tuota? Me siis asutaan omakotitalossa ja exä asuu kerrostalossa. Osaako kukaan kertoa, mistä on kyse ja mitä ihmettä tekisin asian kanssa. Ei ole kiva lapsen kannalta olla kahen viikon välein nuhassa tai saatika et exä tuo kipeetä lasta mulle hoidettavaksi.
Aina ei ole ollut pelkkä nuha. Mutta se on yleisin. On ollut muutaman kerran oksutaudissa tai käynyt oksentamaan seuraavana päivänä. Sieltä tulee kaikki pöpöt meille :D En vain tajua.

Ja mitenköhän ihmeessä tuosta oten puheeksi tuittupään lapsen isän kanssa??? Se ei syytä, ku mua joka helvetin asiasta vieläkin, vaikka exä onkin!! Ei varmasti ota kuuleviinkorviin, kun tuosta home asiasta mainitsen!! :/

No liikkuvatko paljon muiden ihmisten seassa, pöpöjä tarttuu helpommin? Onko hygieniataso erilainen? Onko teillä esim. "ylisiistiä", jolloin pelkkä normaali huonepöly voi aihauttaa nenän tukkoisuutta? Onko siellä jotain allergisoivia kasveja, huonekalumateriaaleja yms.? Lista voi olla loputon.

Mutta helpompi olisi yhdessä exän kanssa rauhassa pohtia mistä voisi johtua, eikä lähteä tiuskimaan ja syyllistämään. Tuskin se exä nyt tahallaan jotain pöpöjä lapseen tuppaa :D

Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:
Meillä tuo nuhaisuus johtuu yleensä siitä, että lapsi on aamusta iltaan ulkona pikkusiskonsa kanssa. Kylmä ei oikein hyvää tee limakalvoille ja siksi aina nuhainen kun isältään kotiin tulee.

Aikasemmin epäilin, että pukee liikaa päälle ja ne lämpöero vaihtelut kun on ulkona ja autossa ja tulee sisälle on siten huimia. Nyt eilen oikein mainitsi, että eivät ole olleet KOKO viikonlopun aikana pihalla, mitä nyt vähäisen sunnuntaina ennenkuin toi lapsen minulle. Eli nyt ei kyllä voinut olla siintäkään.

Onko ex:lläsi lemmikkejä?
Tuoksuuko lapsesi vaatteet tunkkaiselle kun tulee isältään?Jos nii sit voi tosiaan olla sitä homettakin,tosin voi sitä olla muutenkin vai vaatteet ei tuoksukkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
No liikkuvatko paljon muiden ihmisten seassa, pöpöjä tarttuu helpommin? Onko hygieniataso erilainen? Onko teillä esim. "ylisiistiä", jolloin pelkkä normaali huonepöly voi aihauttaa nenän tukkoisuutta? Onko siellä jotain allergisoivia kasveja, huonekalumateriaaleja yms.? Lista voi olla loputon.

Mutta helpompi olisi yhdessä exän kanssa rauhassa pohtia mistä voisi johtua, eikä lähteä tiuskimaan ja syyllistämään. Tuskin se exä nyt tahallaan jotain pöpöjä lapseen tuppaa :D

No juu ei hän varmasti tahallaan. Käyvät varmasti kyläilemässä, mutta niinhän mekin käymme. Eikä kyllä mitenkään ylisiistejä olla :D Kissa ja pupukin meidän kodissa asustaa että karvaa ja kaikkee muuta on väkisin. Ja iso talo niin en kyllä saa kiiltämään tätä asuntoa :D
Mulla on vähän liian kova taipumus syyllistää hänet, kun se on vain silloin jotekin kipeä, kun sieltä tulee :( Ja se vain ottaa aivoon. Täytyyhän tosiaan jotekin saada hänen kanssa puhuttua, miksi noin on.

Nojoo... Me siskon kanssa saatiin vierailla isän+koiran luona joka toinen viikonloppu, vaikka minulla on allergia ja siskolla astma. Kumpikaan ei saanut pariin päivään hengitettyä, mutta ei sitä vanhemmat ottaneet tosissaan.

Alkuperäinen kirjoittaja åppoi:
Onko ex:lläsi lemmikkejä?
Tuoksuuko lapsesi vaatteet tunkkaiselle kun tulee isältään?Jos nii sit voi tosiaan olla sitä homettakin,tosin voi sitä olla muutenkin vai vaatteet ei tuoksukkaan.

Siellä ei pitäisi eläimiä olla. Ainakaan ei ole asiasta mulle maininnut. Vaatteet eivät tuoksu tunkkaisilta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja suski:
Missä lapsi nukkuu isänsä luona? Itse ainakin olen aina aivan nuhainen, jos oon nukkunut patjalla lattialla.

Matkasängyssä.

Matkasänky on usein aika patjaan verrattavissa, kun pohja on niin alhaalla. Voisko tosiaan olla tuo vetoisuus?

hmmm.. tosiaan. Ja jos vaikka jossain ikkunan lähettyvillä nukkuu. Otan tuon asian puheeksi!

Alkuperäinen kirjoittaja suski:
Missä lapsi nukkuu isänsä luona? Itse ainakin olen aina aivan nuhainen, jos oon nukkunut patjalla lattialla.

Matkasängyssä.

Matkasänky on usein aika patjaan verrattavissa, kun pohja on niin alhaalla. Voisko tosiaan olla tuo vetoisuus?

hmmm.. tosiaan. Ja jos vaikka jossain ikkunan lähettyvillä nukkuu. Otan tuon asian puheeksi!

Tai vaikka sänky ei olisi matalallakaan, niin ikkunan alla tulee helposti räkäiseksi.

Yhteistyössä