3v on ihan pitelemätön aina kun tulee isältään.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja badass
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

badass

Aktiivinen jäsen
05.01.2008
7 324
0
36
alkaa mennä oikeesti hermo.
joka ikinen kerta kun poika tulee isältään, oli sitten kyseessä viikko,viikonloppu tai yks ilta, niin se on ihan kamala koko illan :headwall:

tekee kaiken mikä on kielletty, mikään ei kelpaa, kiukkuaa ja uhmailee, sörkkii koiraa ja heittelee lelujaan, tahtoo ihan käsittämättömiä asioita vaikka tietää ettei niitä voi saada (haluaa esim.lähteä kuuhun tai saada oikean lentokoneen ja kun kielletään niin saa raivarin) ja vaikka muutenkin on aika uhmanen tyyppi, niin nää illat on pahoja :/ :|

kai se jollain tapaa purkaa sitä et on ollu ikävä tms ja paljon pidän sylissä ja halailen ja suukottelen, leikin sen kanssa ja ollaan vaan vaikka se raivoaa vastaan..

Esikko 3-vuotiaana teki tuota samaa, sai raivareita, ja esim. suuttui mulle hirmuisesti, jos näki roskiksessa vaikkapa keksipaketin, äidin elämän kun piti pysähtyä siihen, kun poika ei ollut kotona.

Minä ajattelin niin, että ne raivarit ja uhmat olivat myös luottamuksen osoituksia, isä oli sen verran vieraampi, ettei siellä uskaltanut raivareita saada tai uhmakohtauksia. Ja minä turvallinen ihminen, jonka rakkautta ja rajoja piti koetella, kun saapui kotiin.

Samoja oireita on meidän 3 vuotialla joka kerta kun tulee mummolandiasta yökylästä :/ Menee päättömänä pitkin seiniä, kiusaa pikkusisaruksia, itkee, raivoaa ym.

Mä oikeesti jo mietin, että kannattaako mun sitä sinne edes päästää, ku ne illat on sit jotain ihan...

Onhan se pienelle aina muutosta kun kotoaan pois lähtee. Ja tosiaan ikävää tossa on varmaan osa ja tuli vaan mieleen että onko isällään samoja sääntöjä kuin teillä vai saako tehdä siellä tyyliin mitä tahansa?

Voi olla väsynyt tai siellä on ollut jännää ja ehkä juuri on ollut ikäväkin sinua. Meillä on sama juttu aina kun 3,5-vuotais on mummilassa päivän. Siellä mennään niin täysillä koko päivä ja on kaikkea jännää ja normaalista poikkeavaa, että siksi käy ylikierroksilla kun tulee kotiin. Meillä poika kans kun on väsynyt, niin alkaa vain käydä suuremmilla ja suuremmilla kierroksilla. Sitten kun on nukkunut hyvin, on kilteimmillään. Väsyneenä ylienerginen rasittava pakkaus ;)

Yhteistyössä