Miksi lapselle erikoinen/harvinainen nimi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysyy vain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun lapsilla on niin yleisempiä kuin harvinaisempia nimiä. Nimen harvinaisuus ei ole ikinä ollut meille mikään kriteeri valinnassa vaan on annettu sellaisia nimiä joista pidetään ja mitkä lapselle sopii.

Peesi tälle. Meillä tosin vasta yksi lapsi, mutta tälle masussa kasvavalle ei taida tulla yhtä harvinaista nimeä.

On muuten ollut tavallaan hauska huomata, että meidän jälkeen valitsemaamme tytön nimeä on annettu jo aika paljon. Että taitaa siitä muutkin tykätä kuin me.

Minulla on harminainen nimi. Ja se nimi tarkoittaa ei niin mukavaa asiaa. Mutta vanhemmat antoivat nimen kauneuden takia sen minulle. Minua kiusattiin koulussa ylättävän vähän nimestä. Nykyään kaikkein törkeimmän pilkan laukojat ovat keski-ikäisiä rouvas ihmisiä, joka ihmetyttää minua suuresti (tämä ei kyllä liity nyt aiheeseen). Nimi jää tosi monelle mieleen ensimmäisenä.Ja mitä vanhemmaksi olen tullut, niin olen päätynyt siihen että nimi sopii minulle. Moni kysyy ensimmäisenä nimeni kuultua, että onko se oikee nimeni ja sen jälkee sanoo, että on se kyllä aika kaunis. Mutta mitä tästä olen oppinut: en anna lapsilleni perus muoti nimiä. Kuten pojalleni en ole antanut nimeksi Veetiä, Luukasta, Emiltä vaan perus vanhan suomalaisen nimen, jota en ole paljoakaan kuullut pikku pojilla.

[QUOTE="vieras";23258795]Minulla on harminainen nimi. Ja se nimi tarkoittaa ei niin mukavaa asiaa. Mutta vanhemmat antoivat nimen kauneuden takia sen minulle. Minua kiusattiin koulussa ylättävän vähän nimestä. Nykyään kaikkein törkeimmän pilkan laukojat ovat keski-ikäisiä rouvas ihmisiä, joka ihmetyttää minua suuresti (tämä ei kyllä liity nyt aiheeseen). Nimi jää tosi monelle mieleen ensimmäisenä.Ja mitä vanhemmaksi olen tullut, niin olen päätynyt siihen että nimi sopii minulle. Moni kysyy ensimmäisenä nimeni kuultua, että onko se oikee nimeni ja sen jälkee sanoo, että on se kyllä aika kaunis. Mutta mitä tästä olen oppinut: en anna lapsilleni perus muoti nimiä. Kuten pojalleni en ole antanut nimeksi Veetiä, Luukasta, Emiltä vaan perus vanhan suomalaisen nimen, jota en ole paljoakaan kuullut pikku pojilla.[/QUOTE]
Lisäystä vielä. Kun mietimme pojallemme nimeä, niin lähdimme siitä mitä on kaunis nimi. Ja sen jälkeen aloimme niistä miettimään, että mikä ei ole niin yleinen yms.

niin.. hyvä kysymys. esikoinen ei ole mikään hirveän erikoinen (Kasper) mutta tyttö on Brianna Bettina. tykkään erikoisemmista nimistä, en näistä "vanhoista nimistä" mitä nykyään annetaan paljon. maku-kysymys tämäkin..

Yhteistyössä