Miksi lapsella pitää olla merkkihaalari? Mistä minä oon nyt jäänyt paitsi kun lapsi kulkee prisman haalarissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hitsi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hitsi"

Vieras
Kuulemma optimaalisin haalarihankinta on normihintaan ostettu, kuluvan kauden väreissä oleva kallis haalari. Esim. Ticket to heaven, Molo ja mitä näitä nyt on. Naapurin mammalta kuulin että mun lapsella on väärään aikaan hankittu ja väärän merkkinen haalari. Mitä tämä tarkoittaa? Onko naapuri oikeassa.

Itse koen etten ole jäänyt mistään paitsi.

Jokaisella on oma makunsa ja tyylinsä . Ei sun tarvitse välittää et sinä eikä lapsesi saa traumaja vaikka kuljettekin sellaisissa vaatteissa jotka itse koette hyviksi ja toimiviksi .

Et mistään. Meillä kolme lasta ja olen ostanut haalarit milloin mistäkin. Merkkivaatetta, prismavaatetta, kallista, halpaa, käytettyä, uutta ja kaikki on ajanut ihan hyvin asiansa. Mulle on ihan sama mitä muut vanhemmat ajattelee pienen lapsen haalarista, on vissiin pakko valillä pönkittää itteään ostamalla, joku just kauden trendihaalari.

• Tykkää
Reactions: KuutioTasku
Mä olen sitä mieltä että se on enemmän äitien juttuja nuo että pitää olla tiettyä merkkiä. Jokainen saa tietysti pukea lapsensa miten haluaa, ei ole multa pois.

Itse en ole koskaan ollut merkkiuskollinen omissakaan vaatteissa joten en osaa olla sitä lapsenkaan vaatteiden kanssa. Nyt kun olen hommannut tulevalle vauvalle vaatteita niin mulle tärkeintä on käytännöllisyys ja mukavuus. Mun mielestä ei ole järkeä maksaa älyttömiä summia jostain tietystä merkistä koska hyviä vaatteita löytää halvemmallakin.

Pääasia että lapsella on vaatteet päällä ja hyvä olla :)

• Tykkää
Reactions: KuutioTasku
Ekana talvena meillä oli äitiyspakkauksen haalari, toisena talvena kaksi Ticketin haalaria ja nyt kolmantena talvena Molon haalari. Laatu ja ulkonäkö on mulle tärkeintä. Molon värikäs haalari on kyllä tämän talven ehdoton juttu meidän muksulle :)

Ihan sama mulle minkalaisissa vaatteissa muut kulkee, kunhan olisi oikean kokoista ja säähän sopivaa. Ei paljoa kiinnosta mihin aikaan vuodesta joku on haalarinsa ostanut ja paljon maksanut.

Ekana talvena meillä oli äitiyspakkauksen haalari, toisena talvena kaksi Ticketin haalaria ja nyt kolmantena talvena Molon haalari. Laatu ja ulkonäkö on mulle tärkeintä. Molon värikäs haalari on kyllä tämän talven ehdoton juttu meidän muksulle :)

Ihan sama mulle minkalaisissa vaatteissa muut kulkee, kunhan olisi oikean kokoista ja säähän sopivaa. Ei paljoa kiinnosta mihin aikaan vuodesta joku on haalarinsa ostanut ja paljon maksanut.

Samoilla linjoilla täällä ja vaikka meidän muksuilla on "merkkihaalarit" niin en oleta kaikkien tykkäävän tai hankkivan samanlaisia . En puhu lasten vaatteista yleensäkkään toisten kanssa ; laatu, kuosit, värit jne. se ei vain ole mun juttu . Puistoissa näitä vaateblogiäitejä on tarpeeksi yleensä kierrän ne kaukaa .

Toimivuus vaatteissa tärkeintä. Hinta ei todellakaan ole aina tae laadukkuudesta. Hyviä kosteutta pitäviä ja hankausta kestäviä vaatteita on muitakin kuin muutama"huippumerkki".
En mäkään itseni mielestä rumia tai ikävän värisiä vaatteita osta mutta onhan tuota valinnanvaraa halvemmisakin.

Mitä tämä naapuri tarkalleen sanoi? :o No kai itsekin tiedät vastauksen kysymykseesi? Meillä ostettu tähän mennessä vain ticketiä ja poppia, mutta henk koht aivan sama mitä muut tekee. Tuollaisiin en kyllä ole koskaan törmännyt, palstan mukaan noita tuntuu olevan kauheasti...!?

[QUOTE="joo";27856658]Samoilla linjoilla täällä ja vaikka meidän muksuilla on "merkkihaalarit" niin en oleta kaikkien tykkäävän tai hankkivan samanlaisia . En puhu lasten vaatteista yleensäkkään toisten kanssa ; laatu, kuosit, värit jne. se ei vain ole mun juttu . Puistoissa näitä vaateblogiäitejä on tarpeeksi yleensä kierrän ne kaukaa .[/QUOTE]

Mistä tunnistaa vaateblogiäidin? :D sen takia olen kyllä huomannut että jotkut äidit syynäävät skannauskatseella mun lapseni päästä varpaisiin AINA! Ilmeisesti tsekkaavat ryysyjen merkit :)

Haha. Jos olisin pukenut lapseni toisiin haalareihin kuin mitä olen, niin he olisivat saattaneet jäädä paitsi hyvännäköisistä, lämpimistä, toimivista, vedenpitävistä haalareista.

Mutta mistäs minä tiedän, en ostanut halpiksia :rolleyes:

Mun mielestä markettihaalareiden ongelma on se että ne on niin vahvasti sukupuoliroolitettu. Vauvalle tosin löytyi beige haalari ja sen ostinkin viime talvena. Samalla hinnalla kun saa alesta kuitenkin kivan näköisen haalarin niin miksi ostaa sit sieltä Prismasta pinkki haalari?

[QUOTE="vieras";27856733]Mistä tunnistaa vaateblogiäidin? :D sen takia olen kyllä huomannut että jotkut äidit syynäävät skannauskatseella mun lapseni päästä varpaisiin AINA! Ilmeisesti tsekkaavat ryysyjen merkit :)[/QUOTE]

Mun lasta katsovat ihan kauhuissaan kun tumput, pipo ja kengät ovat kaikki ihan eri väriä ja tyyliä sekä Ciraf merkkikin saattaa vilkkua :D

• Tykkää
Reactions: Zilla
[QUOTE="Vieras";27856751]Mun mielestä markettihaalareiden ongelma on se että ne on niin vahvasti sukupuoliroolitettu. Vauvalle tosin löytyi beige haalari ja sen ostinkin viime talvena. Samalla hinnalla kun saa alesta kuitenkin kivan näköisen haalarin niin miksi ostaa sit sieltä Prismasta pinkki haalari?[/QUOTE]

Pitää vielä lisätä ettei kyse aina ole siitä ulkonäöstä vaan myös toimivuudesta ja siitä ettei tarvitse pakata montaa kerrosta vaatetta alle.

Ostan alesta aina Ticket yms kalliit haalarit ja hyvin käyvät seur talveksi. Maksan mielelläni laatu haalarista sen 70-80 euroa mitä maksavat alessa mutta en ostaisin normaaliin 120-180 eur hintaan.

Minä ostan merkkihaalareita siksi että ne ovat laadukkaita. Kestävät kulutusta ja vettä, eivät mene yhden talven käytössä miksikään. Ja toinen syy on se, että minun mielestä nuo markettihaalarit on kertakaikkiaan rumia. Lastenvaatteet on minulle harrastus, tykkään ostella ja etsiä niitä, pukea lapset kauniisti. Esim. Molon haalarit on ihania kuoseiltaan, pirteän värikkäitä, eikä sitä iänikuista vaalean sinistä ja punaista mitä nää prisman yms. haalarit edustaa. Ihan sama mitä muut lapsilleen pukee, eihän minun muiden lapsia tarvitse katsella ;)

Mitä tämä naapuri tarkalleen sanoi? :o No kai itsekin tiedät vastauksen kysymykseesi? Meillä ostettu tähän mennessä vain ticketiä ja poppia, mutta henk koht aivan sama mitä muut tekee. Tuollaisiin en kyllä ole koskaan törmännyt, palstan mukaan noita tuntuu olevan kauheasti...!?

nyt että koko aloitus on täyttä hölynpölyä ja sain idean tuosta idioottimaisesta ketjusta liittyen "oikeaan" lapsentekoikään :D mietin, ovatko mammat yhtä ehdottomia kaikilla elämän osa-alueilla - jopa tällaisessa pikkujutussa kuin lapsen haalari. Toivo ei näköjään ole vielä mennyttä, sillä ketju sai monta mukavaa vastausta :) tosin voi olla että ne haalarifanaatikot eivät kehtaa tulla tunnustamaan!

Ja kyllä, tykkään pukea lastani kivoihin vaatteisiin. Ostan sekä merkkiä että perus henkkamaukkaa :D

[QUOTE="Vieras";27856751]Mun mielestä markettihaalareiden ongelma on se että ne on niin vahvasti sukupuoliroolitettu. Vauvalle tosin löytyi beige haalari ja sen ostinkin viime talvena. Samalla hinnalla kun saa alesta kuitenkin kivan näköisen haalarin niin miksi ostaa sit sieltä Prismasta pinkki haalari?[/QUOTE]

:saint: jos sattuu tykkäämään siitä pinkistä.

No, tänäkin vuonna ostin Prismasta kuopukselle alennuksesta Lassien puvun :D

Ihan on muksu pysynyt lämpimänä ja kuivana ja musta siinä puvussa oli sitäpaitsi tosi hauskasti toteutettu kivan värinen kuviointi puvun yläosassa + poika on itsekin tykännyt puvustaan.
Ostin muuten kummankin talvikengät myös marketista, esikoisen vielä tarjouksesta :D
Ja pisteenä i:n päälle, huomenna olis tarkoitus lähteä katsomaan esikoiselle lopputalveksi uudet toppahousut (tähän saakka on mennyt viimevuotisilla, jotka ei nekään ole mitään Huippu merkkiä ja silti toimineet moitteettomasti jo toisella käyttäjällä), alennuksesta tottakai!

Vähän silleen et se on tyhmää maksaa liikaa jos halvemmallakin omien kriteerien puitteissa pääsee.

• Tykkää
Reactions: Zilla ja Pill*mehu
[QUOTE="hitsi";27856597]Kuulemma optimaalisin haalarihankinta on normihintaan ostettu, kuluvan kauden väreissä oleva kallis haalari. Esim. Ticket to heaven, Molo ja mitä näitä nyt on. Naapurin mammalta kuulin että mun lapsella on väärään aikaan hankittu ja väärän merkkinen haalari. Mitä tämä tarkoittaa? Onko naapuri oikeassa.

Itse koen etten ole jäänyt mistään paitsi.[/QUOTE]

Minä ei muiden puheista välitä, vaikka asumme alueella, jossa pääasiallisesti hyvin toimeentulevia lapsiperheitä, joiden lapsille ostetaan joka vuosi uudet haalarit, uusinta mallia ja parhainta merkkiä.

Itsellä olisi toki varas ostaa vaikka paritkin uudet haalarit ym. kun on vaan yksi lapsi, mutta meillä haalarien hankintaan vaikuttaa eniten kestävyys ja kosteussuojaus sekä lämmöneristyskyky. Toki niissä kalliimmissa TEC-haalareissa nämä ominaisuudet ovat parhaimmat, mutta esim. markettihaskareista Lassien TEC-haalarit ovat ihan yhtä hyviä! Testattu on!

Sellaista haalaria joissa ei ole TEC-suojaa, sopii parhaiten pakkaskelillä, mutta ainakin Etelä-Suomessa pitää varautua talvella myös loskan ja vesisateisiin ja niiden takia hankin pääasiassa TEC-haalarit. Esim . Reimatec, Lassietec tai Ticketiä.

:saint: jos sattuu tykkäämään siitä pinkistä.

Joo just tajusin et joku saattaa siitä pinkistä tykätä :) ja puistossa onkin yhdellä tytöllä tosi kiva pinkki haalari, ticket tosin... Uskallanko väittää että ne halvat haalarit ovat värisävyiltään silti erilaisia? Mulla on itseasiassa yks vahingossa ostettu pinkki markettihaalari niin se on ihan possun pinkki, ei yhtään kiva.

Meillä kans prisman haalarit lapsilla :) Ja hyvin pitää vettä, kestää syksyllä ja keväällä kulkea ilman kurahousujakin, kunhan ei nyt vesilätäkössä istu. Talvisin tulee haalarin alta lämmin lapsi ulos eli ei tule prisman haalarissa kylmäkään. Ja musta jopa Lassiella on hienompia kuoseja kuin esim. Jonathanilla :D Meillä tosin tyttö saa olla tyttö ja poika poika. Ostan mielellään tytölle vaaleanpunaista ja pojalle sinistä. Saavat sitten isompana itse valita värinsä vapaasti kun osaavat mielipiteensä ilmaista :)

[QUOTE="Vieras";27856890]Joo just tajusin et joku saattaa siitä pinkistä tykätä :) ja puistossa onkin yhdellä tytöllä tosi kiva pinkki haalari, ticket tosin... Uskallanko väittää että ne halvat haalarit ovat värisävyiltään silti erilaisia? Mulla on itseasiassa yks vahingossa ostettu pinkki markettihaalari niin se on ihan possun pinkki, ei yhtään kiva.[/QUOTE]

On ne erilaisia sävyiltään. Uskallanko sanoa, että jotenkin... halpoja?

Yhteistyössä